





















Totaal aantal Berichten: 3907
Geregistreerd: 26-03-2005
- CX 25 GTi Turbo 2 KdFi
- CX 2400i Prestige
slechts ter info, de gewone T2 heeft een .....099 LMM.
in hoeverre die verschillen weet ik niet. maar Citroen zal daar wel een specifieke reden voor hebben.
de T2 met kat. zie je hier minder vaak. ik zou ik Duitsland rondkijken, daar zijn ze vaker met kat. dan zonder, ivm de specifieke wegenbelasting die lager is bij een kat. houd het Duitse forum in de gaten voor die onderdelen.
Citroen CX - magnifiek zweven !! mijn Flickr foto stream mijn CX GTi Turbo 2 KdFi draadje












































Totaal aantal Berichten: 27945
Geregistreerd: 21-09-2004
- CX 25 GTi Turbo 2
- ID/DS 23 IE Pallas Mécanique
- C5 3.0 V6 HDi Exclusive
waterman schreef:gewoon bij brezan.
Thanks, dat is makkelijk.
La Léo schreef:100 is voor de 25 GTi met katalysator
021 is voor de gewone 25 GTiJij hebt een Turbo 2 Kat, en daar past helaas uitsluitend die 101 bij. Hij zal wel draaien op een ander type denk ik, maar waarschijnlijk niet optimaal.
cx25gtit2 schreef:slechts ter info, de gewone T2 heeft een .....099 LMM.
in hoeverre die verschillen weet ik niet. maar Citroen zal daar wel een specifieke reden voor hebben.
de T2 met kat. zie je hier minder vaak. ik zou ik Duitsland rondkijken, daar zijn ze vaker met kat. dan zonder, ivm de specifieke wegenbelasting die lager is bij een kat. houd het Duitse forum in de gaten voor die onderdelen.
Daar heb ik wat aan, dat wordt nog even verder zoeken.
Is er niet iets als een Duitse Marktplaats?
jantje1948 schreef:Als de luchtschuif goed werkt zou het ook andersom moeten zijn…
Ik heb nu een 2de luchtschuif binnen gehad uit Frankrijk, maar die staat ongeveer net zo ver open als de mijne
Hoort dit of zijn ze beide stuk, wat niet onmogelijk is want ze zijn nogal berucht heb ik begrpen.
Arjan, bel even met het goede nummer naar Citroville, daar ligt een kist vol computers, en lmm’s, wellicht zit de goeie er bij.
De extra luchtschuif is goed en gaat nooit verder open.












































Totaal aantal Berichten: 27945
Geregistreerd: 21-09-2004
- CX 25 GTi Turbo 2
- ID/DS 23 IE Pallas Mécanique
- C5 3.0 V6 HDi Exclusive
Dan is de mijne dus ook gewoon goed…
Dan begrijp ik niet waarom die zo laag stationair loopt bij een koude motor en zo hoog bij een warme. Ik zal voor de zekerheid binnenkort de andere luchtklep er wel eens op zetten.
Ik zal Citroville eens contacten.
Heb je de aanslag van de gasklep wel goed staan? Kan hij wel helemaal terugvallen?












































Totaal aantal Berichten: 27945
Geregistreerd: 21-09-2004
- CX 25 GTi Turbo 2
- ID/DS 23 IE Pallas Mécanique
- C5 3.0 V6 HDi Exclusive
Geen idee…
Neem aan dat ik dat kan zien als ik die slang eraf haal die naar het gasklephuis loopt?
Er zit een stelschtoefje aan de achterkant van de gasklep. Als je even kijkt zie je hem wel zitten. Je hoeft dan niets los te halen.












































Totaal aantal Berichten: 27945
Geregistreerd: 21-09-2004
- CX 25 GTi Turbo 2
- ID/DS 23 IE Pallas Mécanique
- C5 3.0 V6 HDi Exclusive
Wat moet je daaraan verstellen dan? En hoe weet je dat je goed zit?
Je moet hem zo zetten dat als de gasklep helemaal terug is gevallen, hij nèt tegen het schroefje rust. Bij mij was dat de oorzaak van het wisselende stationaire toerental. Het is een drie-eenheid, de stationairschroef, de extraluchtklep en het aanslagschroefje.
Is het gelukt met het boutje? En heb je de computer inmiddels?












































Totaal aantal Berichten: 27945
Geregistreerd: 21-09-2004
- CX 25 GTi Turbo 2
- ID/DS 23 IE Pallas Mécanique
- C5 3.0 V6 HDi Exclusive
Nee, ik heb komende dagen even andere prioriteiten. Verder moet de CX ook even blijven werken, gezien de Xsara bij de garage staat
Ik rijdt overigens nu wel met een andere AEI die ik er van het weekend in heb gezet.












































Totaal aantal Berichten: 27945
Geregistreerd: 21-09-2004
- CX 25 GTi Turbo 2
- ID/DS 23 IE Pallas Mécanique
- C5 3.0 V6 HDi Exclusive
Met de vervangende AEI lijkt die stationair iets beter te lopen dan met de vorige, maar daar moet ik bij zeggen dat het nu veel vochtiger weer is. Wellicht dat dit ook ermee te maken heeft.
Het schokken gaat er in elk geval niet mee uit, dat blijft even erg…
Als ik weer eens tijd heb maar naar het volgende kijken:
de dunne vacuum slangetjes vervangen
de luchtschuif vervangen door mijn reserve, al verwacht ik hier weinig van
de LMM meter nog eens nalopen of vervangen














































Totaal aantal Berichten: 43337
Geregistreerd: 26-02-2005
- Overig Jaguar 3.4 litre saloon
- Overig Someca SOM 20D
- Overig Volvo C70n
schokken is 9 van de 10 keer een LMM of stekker probleem. Ik zou beginnen met een andere LMM en het co eens goed laten afstellen. Een Gti turbo moet vooral niet te arm staan namelijk. Soms moet je de LMM gewoon verstellen om em wat rijker te krijgen. Dat heeft mij altijd goede resultaten opgeleverd. Fuck de apk norm en zet em lekker op 2,5% of zelfs 3% en je zal zien dat dat aanmerkelijk gaat schelen.
Ik ben niet arrogant. Ik ben de beste.
gediplomeerd Citroën Specialist!
Doneer, zo blijven we draaien!
disclaimer: al mijn adviezen komen voort uit opleidingen en professionele werkervaring. Let op, gebruik van mijn tips, trucs en adviezen geschiedt op eigen risico en autotechnische kennis is een vereiste












































Totaal aantal Berichten: 27945
Geregistreerd: 21-09-2004
- CX 25 GTi Turbo 2
- ID/DS 23 IE Pallas Mécanique
- C5 3.0 V6 HDi Exclusive
De stekker heb ik al verschillende keren nagelopen of schoongemaakt.
Hoe kan ik de bedoel verstellen? Dat gaat zeker niet zonder meetapperatuur?














































Totaal aantal Berichten: 43337
Geregistreerd: 26-02-2005
- Overig Jaguar 3.4 litre saloon
- Overig Someca SOM 20D
- Overig Volvo C70n
Inderdaad, dat gaat niet zonder meetapparaten. Maar, bij vdL weten ze precies wat ik bedoel
Als je dat nog nooit zelf gedaan hebt zo ik hun dat effe laten doen
Ik ben niet arrogant. Ik ben de beste.
gediplomeerd Citroën Specialist!
Doneer, zo blijven we draaien!
disclaimer: al mijn adviezen komen voort uit opleidingen en professionele werkervaring. Let op, gebruik van mijn tips, trucs en adviezen geschiedt op eigen risico en autotechnische kennis is een vereiste