Krijg binnenkort mijn xsara picasso, welke voorzien is van een fabrieks-radio.
Nou vindt ik het geluid van het geheel een beetje sumier, en ben dus van plan de standaard speakers te vervangen door andere.
Echter heb ik hier nog een sony 4x25 watt versterker liggen, welke normaal met cinch aangesloten wordt.
Na wat zoekwerk is mij gebleken dat de af fabriek radio´s geen cinch uitgang hebben. Nou heb ik iets anders gevonden, nm. een High-low-level convertor.
Heeft iemand al met zo´n convertor gewerkt, en hoe is dit bevallen?
Greetz Petry.
Totaal aantal Berichten: 29
- (Grand) C4 Picasso 1.6THP Ligne Business
- C3 Pluriel 1.4 Caractere
Geen ervaringen, maar wel zeer benieuwd naar mensen die dat wel hebben, net als jij! Zelf ook een Picasso en wat een belabberd geluid, al doen een set goede speakers al een hoop. Standaard zit er rommel uit Polen (!) en Spanje in. Althans, in mijn Picasso…..
Alvast welkom op het forum….
Over dit onderwerp lopen al enkele draadjes…kijk maar naar de volgende link….
http://www.citroen-forum.nl/viewtopic.php?t=165317&highlight;=
Suc6
Greetz
BIG charlie
Picasso was niet alleen een schilder…......
Totaal aantal Berichten: 828
- (Grand) C4 Picasso 1.2 Pure Tech
- C2 Furio
- DS 4 Airdream 1.6 eHdi
- 2CV Special
Ook in mijn Picasso was het geluid belabberd, dat kan ook niet anders, met die papieren speakertjes. Een beetje harder zetten van de radio resulteerde in een hoop gekraak, met weinig muziek. Ik heb bij de automaterialenhandel gewoon goede speakers gekocht. Voor zitten nu 3-weg speakers van 180 Watt en achter 2-weg speakers van 150 Watt. Alle ellende voorbij, behalve als het echt hard gaat, dan resoneren de kunststof deurpanelen wat mee op de maat.
Helaas hebben wij het besluit moeten nemen om het 16de Lindetreffen niet door te laten gaan, ivm wateroverlast op het terrein. Volgend jaar,4de weekend juni 2025, gaan wij een nieuwe poging doen.
Zijn er al ervaringen met die convertor van Conrad?
Totaal aantal Berichten: 33
- Xsara Berline 1.6 16v LPG G3
Ik heb dit soort converters wel gebruikt in combinatie met een tijdelijke radio.
Mits je het goed aansluit geen enkel probleem, de output van de kabels ed blijft gelijk dus wat je er na de converter mee doet is helemaal je eigen keus.
Belangrijk is wel een goede degelijke plek vinden om het te monteren niet zomaar tegen een stuk stof, dit wordt namelijk redelijk warm, net als de versterker. Beide op een bewerkt plankje ofzo monteren voorkomt al hoop toekomstige gevaren
Dit werkt erg goed. En is overigens niet duur.
Citroen DS4 thp200 Sport Chic
vorige bolides:
Peugeot 206 SW 2.0 GTi Citroën Saxo 1.6 16V VTS | Citroën xsara Coupe VTR | Seat Leon Cupra 4 2.8 V6 24v
Citroën xsara Coupe VTS HDi | Citroën ZX 16V | peugeot 205 XS 1.4i
Wat overdreven dat de standaard radio speakercombinatie niet goed is. Begin maar eens met de bassen en de hoge tonen af te stellen. Dan kan het originele er best mee door. Pas als je jezelf doof wilt hebben begint het geheel wat doffig te klinken.
Iemand heeft het hier over gekraak, dan zijn waarschijnlijk je speakers eerder overbelast of opgeblazen geweest.
Ik ben wel benieuwd naar de maat van inbouw en hoe je de speakers eruit haalt.
"Het lijkt wel een toerbus"..Mijn eerste reactie in een picasso. xsara picasso 1.8-16v difference 2003
‘Grijzemuis’ heeft wel een beetje gelijk met dat afstellen. Immers heb ik er nu al 7 jaar mee gereden met de standaard speakers.
Maar sinds vandaag zitten er 3-weg Pioneer luidsprekers TS-E1790 in de voordeuren en de oude 17 cm speakers heb ik achterin gebouwd.
Vergelijk ze maar eens qua uiterlijk:
Nou en neem van mij aan dat dat best wel scheelt met hetzelfde volume!
Ik heb nog pioneer speakers liggen en op de doos staat “10cm speakers”.
De gaatjes van de mal die erbij zit daarvan zitten de gaatjes 8,3 cm van elkaar af. Diagonaal is dat 11,6. Is dit te plaatsen in plaats van de originele, en zoja welke en waar zitten ze en hoe haal ik ze eruit?
"Het lijkt wel een toerbus"..Mijn eerste reactie in een picasso. xsara picasso 1.8-16v difference 2003
De maat van de diagonaal van de kleine speakers achterin is ca.137 mm
Indien je handig bent met een decoupeerzaag dan zou je een adapterring kunnen maken.
De roosters kun je trouwens zonder problemen uit het deurpaneel wippen.
Trillingsvrij inspannen met tiewraps