4 van de 6
« Eerste  < Vorige 2 3 4 5 6 Volgende > 
   
MEP
DriverD
> 10000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 10298
Geregistreerd: 22-03-2005

- GS/GSA 1220 club break
- Overig Panhard 17 break
- GS/GSA X1
- ID/DS DS23H Pallas
- ID/DS ID20F break 21 5-bak
Gepost: 22 augustus 2010 10:03 PM
  [ # 46 ]

Ook leuk!

Citroen!

Profiel  
 
2400gti
> 300 berichten
RankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 311
Geregistreerd: 27-07-2007

Gepost: 23 augustus 2010 11:04 AM
  [ # 47 ]

Laatst heb ik in frankrijk (inderdaad in de Tarn) een 1015CC 1e type (alu inlaat) GS motorblok gekocht. Volgens de verkoper (oude garagist) kwam het blok uit een MEP X2. Hij gebruikte het blokje voor in zijn lichtgewicht sportvliegtuigje, maar het blok bleek te zwaar van gewicht voor een goede gewichtsverdeling en hij gebruikt nu een BMW 2 cyl boxer motorfietsblok.
Weet iemand of deze motoren inwendig anders zijn dan de standaard 1015 blokjes? Helaas zitten de dubbele carbs er niet meer op, dus uiterlijk zie ik geen verschil met het standaard blokje.
Ik ga het blok gebruiken voor mijn 72-er GS waar nu nog een 1130CC in ligt. Koelluchtbeplating zit er niet op en het gat voot de HD-pomp is keuring afgedicht, dus het is best aannemelijk dat het inderdaad een MEP-blok is…
Ik zoek dus nog een kapot 1015 blokje MET koelluchtbeplating (zie advertenties)

(DriverD, ik heb jouw wellicht nog een keertje nodig Smile

Profiel  
 
DriverD
> 10000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 10298
Geregistreerd: 22-03-2005

- GS/GSA 1220 club break
- Overig Panhard 17 break
- GS/GSA X1
- ID/DS DS23H Pallas
- ID/DS ID20F break 21 5-bak
Gepost: 23 augustus 2010 11:13 AM
  [ # 48 ]

1015 blokje heb ik ook niet liggen, voor andere dingen weet je me te vinden, toch?

Citroen!

Profiel  
 
2400gti
> 300 berichten
RankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 311
Geregistreerd: 27-07-2007

Gepost: 23 augustus 2010 11:22 AM
  [ # 49 ]

Dacht het wel…

(foto: afdichting pompgat)

Afbeelding Bijlagen
1015 blok gs 001.jpg
Klik op de thumbnail om de hele afbeelding te zien
Profiel  
 
2400gti
> 300 berichten
RankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 311
Geregistreerd: 27-07-2007

Gepost: 23 augustus 2010 11:23 AM
  [ # 50 ]

en het motortje.

Afbeelding Bijlagen
1015 blok gs 002.jpg
Klik op de thumbnail om de hele afbeelding te zien
Profiel  
 
motomotie
> 100 berichten
RankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 138
Geregistreerd: 31-08-2008

Gepost: 16 december 2010 06:51 PM
  [ # 51 ]

kreeg vandaag de Gazette…. knuffel

“en als het niet past, dan maken we het pas!”

Profiel  
 
mbender
> 1400 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 1481
Geregistreerd: 31-10-2007

- CX 2500 diesel
- GS/GSA GS break club
Gepost: 16 december 2010 08:33 PM
  [ # 52 ]

Ik gisteren al, leuk stuk over de MEP

Bestuur Citroen Contract, organisatie 100 jaar Citroen eiland van Maurik en ICCCR 2016, nu een GS 1220 club break, ex CX 2500 diesel 1984, CX2400 special break c-matic 1980, GSA 1.3 special 1984, BX 1.9 diesel 1991, BX 1.4 1990, DS 23 Pallas, 1973

Profiel  
 
Visa GTI 115
> 1100 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 1126
Geregistreerd: 06-01-2010

- Visa GTI 115ch
- Jumpy 2 liter HDI 140 6bak Nm320
Gepost: 16 december 2010 08:54 PM
  [ # 53 ]

Op de foto zie ik een 4 cilinder GS motor mogelijk een 1015, die dan uit een MEP X 27 zou komen.
Er horen nog twee staande dubbele webers op, voor dus echt het aceleratievermogen.
Je schrijft dat hij in een vliegtuig, dus een Ultra Light heeft gezeten, daar heb je geen aceleratie nodig en is te volstaan met de normale carburateur en een vast toerental.
Voor die vliegtuigen worden ook VW keverblokken en Subaru blokken dus boxers gebruikt, dat de GS motor mijns inziens ongeschikt waren komt door de distributie riemen die vlak achter de propellor zaten.
En was er dus groot gevaar voor breuk, of dat er iets anders tussen kon komen. Maar ze lagen wel voor het oprapen natuurlijk.
En voor de veiligheid werden 4 extra bougies en een tweede onsteking geplaatst.
Dus alles dubbel en ook afzonderlijk aangesloten. Vlak voor de start worden beide systemen altijd gecontroleerd.
Heb zelf geholpen met de bouw van een Ultra Light en maakte gebruik van een 850 cc 2 cil. tweetakt, eerst een lucht en later een water gekoelde Rotax motor. Ook een leuke hobby…
Maar in een MEP X2 zit een 2 cilinder Panhard motor van 850 CC.

Bouten en moeren gaan altijd los, als je Citroen voorbij Lyon en links van de Rhone komt.

VISA GTI 115 Fun, is not a straight line.

Profiel  
 
Visa GTI 115
> 1100 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 1126
Geregistreerd: 06-01-2010

- Visa GTI 115ch
- Jumpy 2 liter HDI 140 6bak Nm320
Gepost: 16 december 2010 09:07 PM
  [ # 54 ]

Dit blijft een leuk onderwerp, bedoel je de Gazette de krant met het MEP verhaal..!!
Kijk weer eens naar de eerste foto’s uit het begin.
We gaan in 2011 weer naar dat zelfde circuit en wel op het weekend van 30-31 eind Juli.
De VISA GTI 115 heb ik reeds ingeschreven.

Bouten en moeren gaan altijd los, als je Citroen voorbij Lyon en links van de Rhone komt.

VISA GTI 115 Fun, is not a straight line.

Profiel  
 
citro-power
> 4000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 4303
Geregistreerd: 13-02-2006

- GS/GSA Cottage Break.
- Berlingo 1.9d
- ID/DS ID19P
Gepost: 16 december 2010 10:13 PM
  [ # 55 ]
Visa GTI 115 schreef:

Dit blijft een leuk onderwerp, bedoel je de Gazette de krant met het MEP verhaal..!!
.

De Gazette is het clubblad van de GS/A verreniging.

Profiel  
 
Ree
> 5000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 5164
Geregistreerd: 29-06-2004

- HY H78 1600
- Dyane Akadyane
- Traction Avant 15
Gepost: 17 december 2010 12:31 AM
  [ # 56 ]

Waarom niet? Wat foto’s van Angouleme van afgelopen jaar…

Forget safety.
Live where you fear to live.
Destroy your reputation.
Be notorious.

― Rumi

Profiel  
 
citro-power
> 4000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 4303
Geregistreerd: 13-02-2006

- GS/GSA Cottage Break.
- Berlingo 1.9d
- ID/DS ID19P
Gepost: 17 december 2010 02:20 PM
  [ # 57 ]

Mooie actie foto’s!

Profiel  
 
Gepost: 17 december 2010 03:31 PM
  [ # 58 ]

Live was het nog veel mooier.

Profiel  
 
motomotie
> 100 berichten
RankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 138
Geregistreerd: 31-08-2008

Gepost: 17 december 2010 08:44 PM
  [ # 59 ]

Geweldig! bravo

“en als het niet past, dan maken we het pas!”

Profiel  
 
visa 4x4
> 100 berichten
RankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 115
Geregistreerd: 16-04-2011

Gepost: 09 mei 2011 12:19 AM
  [ # 60 ]

Zijn er ergens tekeningen van de M E P
Het lijkt me leuk om een replica te bouwen
Ik heb wel al gezien dat er meerdere uitvoeringen waren van de eerste met een opgeboorde eend motor
die te langzaam was
tot 4 cilinder lijn motoren
Onderdelen maken is voor mij geen probleem

Profiel  
 
 
4 van de 6
« Eerste  < Vorige 2 3 4 5 6 Volgende > 
 
© Citroën-Forum 2003 - 2025 | adverteren
Facebook