Totaal aantal Berichten: 109
- Berlingo 1.6 hdi multispace (EX)
- C3 1.4 HDI exclusive (EX)
- Xsara 1.9 TD Plaisir Coupé
- Berlingo 1.5 bluehdi
- Berlingo 1.6 hdi multispace 2015 (EX)
- Overig Mercedes W123 200D
Krijg dus het raam niet meer open van de achterklep , heb de zekering al eens bekeken maar deze is nog goed .
Weet iemand wat het zou kunnen zijn ?
C5 bj 2007 1.6 HDI
Er wordt, waarschijnlijk terecht, vaak verwezen naar de instructie om de koperbanen van de achterruit te vervangen. Dat hoeft echter niet altijd de oorzaak te zijn.
Bij mij ging het openen ongeveer 3 jaar geleden ook niet meer, en veronderstelde, naar aanleiding van de berichten hier, dat het aan de koperbanen lag.
Een paar weken geleden echter begon hij juist spontaan open te gaan. En dat is zo irritant dat je daar niet mee rond kunt blijven rijden. Nu heb ik aan de binnenzijde van de achterruit het kapje verwijderd en het kabeltje van de knop van de ruit losgetrokken. Daardoor gaat die in ieder geval niet meer spontaan open. Maar als ik nu de contacten kort sluit werkt het slot uitstekend. Dus het probleem zit niet in de koperbanen maar in de schakelaar in de knop op de achterruit. Het enige probleem dat ik nu nog heb is hoe ik die knop open krijg….Want dan kan ik die schakelaar repareren en heb ik behalve dat de klep spontaan opengaat ook meteen het niet meer kunnen openen opgelost!
Weet iemand hoe die knop er af (of open) kan?
Ooops, ik zie dat bij de link van de vorige ook meteen staat hoe die knop er af kan en dat dit doorgaans de oorzaak van het probleem is. Sorry.
heb dat ook met mijn C 5 , ging bij ophalem open en nu niet meer ??
Dacht zelf ook aan zekering , de knop naast de radio met een half open rondje is voor de klepopening dacht ik??
Als ik daar op duw gebeurt er niks , hoor ook geen klik ofzo,
De raam van de klep moet toch normaal geopend worden met de knopjes onder ruitenwisser neem ik aan?/
gr john
Totaal aantal Berichten: 1806
- C3 1.2 Max EAT6
- 2CV Spécial
- 2CV AZ
defecte klep zie de link naar de c5club, ... raam kun je enkel openen met de knop onder de wisser.
Citroën 2CV AZ-A Bleu Weekend
Citroën 2CV6 spécial Rouge de Castille (.•\=/•.)
Citroën C3 1.2 Max EAT6 Noir Perla Nera
Totaal aantal Berichten: 3422
- ID/DS DS 21 IE Pallas BVH
Het raam van de achterklep van de Break van mijn vader gaat ook niet meer open. Ik wil eerst de schakelaar even doormeten, maar ik kom er niet bij. De plastic kap aan de binnenkant moet eraf, maar is dat gewoon een kwestie van trekken? Aan de zijkanten heb ik de kap al los, links zie je twee witte drukdingetjes zitten en rechts drie. De kap blijft alleen nog in het midden vastzitten, ter hoogte van de ruitenwisser. Hoe moet die daar los?
Om beter zicht te krijgen probeer ik de stoffen binnenbekleding van de klep los te krijgen. Rondom zwarte drukkerdingetjes, maar dan blijft die nog vast zitten bij de handgrepen. Die daar krijg ik er dus niet uitgewipt. Hoe krijg ik die los?
Volg je hart, gebruik je hoofd.