Grotere turbo op 2.0 TCT mogelijk?
Magic-Mike
> 200 berichten
RankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 217
Geregistreerd: 10-05-2006

- XM Turbo Musketier
- GS/GSA Pallas
- C4 (2004-heden) Coupe 2.0 HDI FAP VTS
Gepost: 23 augustus 2010 08:11 PM

Is er hier iemand die een grotere turbo op zijn 2,0 tct heeft geplaatst.

Ik heb hier een xm 2.0 tct met een vast gelopen turbo. ben beniwued wat de mogelijkheden zijn.

^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^
^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^

Profiel  
 
_Razkin_
> 500 berichten
RankRankRankRankRank
Totaal aantal Berichten: 577
Geregistreerd: 30-03-2005

Gepost: 23 augustus 2010 08:17 PM
  [ # 1 ]

Het spruitstuk van de tct heeft een behoorlijk afwijkende aansluitflens naar de turbo. Er zijn voor zover ik weet of ooit ben tegen gekomen geen pasklare turbo’s beschikbaar. Je zal of heel heftig je huidige spruitstuk moeten modden(lastig, want gietijzer) of er een kopen of er zelf een vanaf nul maken.

Profiel  
 
MaartenH
> 2000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 2953
Geregistreerd: 04-11-2006

- C35 2.0 benzine
Gepost: 23 augustus 2010 10:59 PM
  [ # 2 ]

Met een grotere turbo alleen schiet je niks op, volgas vanaf 2000 toeren laat de computer al turbodruk weglopen via de wastegate en de ECU blijft bijregelen.

Profiel  
 
Magic-Mike
> 200 berichten
RankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 217
Geregistreerd: 10-05-2006

- XM Turbo Musketier
- GS/GSA Pallas
- C4 (2004-heden) Coupe 2.0 HDI FAP VTS
Gepost: 23 augustus 2010 11:51 PM
  [ # 3 ]

Turbo is hoofdzaak. BSI(ecu) is her te programmeren, intercollers zijn vervangbaar. maar met alleen dat heb je helemaal niks.

^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^
^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^

Profiel  
 
ZX1.4i
> 12000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Totaal aantal Berichten: 12522
Geregistreerd: 15-04-2004

- C5 1.6 HDIF
Gepost: 24 augustus 2010 02:06 AM
  [ # 4 ]
MaartenH schreef:

Met een grotere turbo alleen schiet je niks op, volgas vanaf 2000 toeren laat de computer al turbodruk weglopen via de wastegate en de ECU blijft bijregelen.

Heeft de TCT een waste-gate die door de ECU word aangestuurd?
Geen mechanische met een stangetje en een vacuumdoosje ?

Profiel  
 
wimb
> 3000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 3247
Geregistreerd: 21-08-2007

Gepost: 24 augustus 2010 09:10 AM
  [ # 5 ]

De wastegate van een TCT wordt inderdaad mechanisch aangestuurd met een stangetje en vacuumdoosje.

Wim,
Disciplus Simplex

Profiel  
 
Matthijs309
> 2000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 2028
Geregistreerd: 26-06-2006

Gepost: 24 augustus 2010 09:45 AM
  [ # 6 ]

De waarheid zit in t midden; de TCT heeft een wastegate (het mechanische stangetje met busje, veertje, tonnetje) en een electronische boostcontroller. Deze wordt door de ecu geregeld om de druk bij bepaalde toeren af te regelen, maar die kan de druk alleen hoger laten worden dan de veerdruk van de wastegate, nooit lager. Dus als jij een andere turbo danwel wastegate pakt kan je druk ook al verhogen.
De std. turbo kan tot 190~200pk leveren dus ik zou me niet druk maken over je standaard turbo. Deze zijn niet pasklaar zoals Razkin al zegt. Eigen spruitstuk maken of verloopadapter lassen en alle olie en waterleidingen aanpassen + uitlaatpasmaken.
Succes Wink

Ouwe mopperkont

Profiel  
 
 
 
© Citroën-Forum 2003 - 2025 | adverteren
Facebook