Tijdens de rit gaan stuurbewegingen sinds vandaag wat zwaar. Het lijkt wel of je eerst een kleine barrière moet passeren voordat je kunt sturen. Bij stilstand of langzaam rijden doet zich dit niet voor, wel bij 50 - 130 km/u.
Reservoirs van alle vloeistoffen zitten vol genoeg.
Er brandt geen enkel waarschuwingslampje.
De auto heeft geen tik gehad en is ook niet over een uitzonderlijk grote hobbel gereden.
Het is niet zo dat de auto de bochten anders neemt of dat je meer of minder moet sturen voor dezelfde bocht; m.a.w. dezelfde stuur-uitslag geeft dezelfde bocht.
Rijgedrag van de auto is verder ook normaal; geen trillingen of gezwabber.
Weet iemand wat de oorzaak zou kunnen zijn? Alvast bedankt voor het meedenken!
Ik heb een C5 2.0 Break 16v automaat bj 2005.
Het probleem bestaat nog steeds…
Inmiddels is de auto bij de plaatselijke garage geweest (andere merkdealer). Bij deze garage is de kruiskoppeling gesmeerd. Verder is de auto op de brug geweest en is de computer van de auto uitgelezen op storingen, die er niet waren.
Afgelopen dagen zijn we voor een korte vakantie in het buitenland geweest. Op de snelwegen (Autobahn) begint het probleem echt irritant te worden. De auto houdt moeilijk z’n baan, je moet voortdurend kleine rukjes aan het stuur geven. Door de stroefheid van het sturen moet je dan direct weer corrigeren, waardoor je af en toe een beetje slingert.
Verder is duidelijk geworden dat het probleem zich pas voordoet na ongeveer 20 minuten na een koude start, als de motor/auto goed warm is. Ik ben echt benieuwd naar jullie iedeëen!
Totaal aantal Berichten: 43324
Geregistreerd: 26-02-2005
- Overig Jaguar 3.4 litre saloon
- Overig Someca SOM 20D
- Overig Volvo C70n
Dit klinkt toch als of er in het stuurhuis iets niet goed zit. Is dat stuurhuis al eens goed bekeken?
Ik ben niet arrogant. Ik ben de beste.
gediplomeerd Citroën Specialist!
Doneer, zo blijven we draaien!
disclaimer: al mijn adviezen komen voort uit opleidingen en professionele werkervaring. Let op, gebruik van mijn tips, trucs en adviezen geschiedt op eigen risico en autotechnische kennis is een vereiste
heb het zelfde probleem,ook na 20 tot 30 minuten begint de auto wat zwaarder te sturen en komt niet meer recht na het uitdraaien van een bocht, hier moet ik zelf het laatste stukje helpen. Ben bij garage geweest en die denken dat het de fuseekogels zijn of de pomp, maar ook zij weten niet precies wat de oorzaak is
Hallo Peter
vervangen van fuseekogeltjes heeft geen verbetering op geleverd, garage gaat nu verder kijken, gedachten gaan nu ook uit naar het stuurhuis en de olie of daar een vervuiling is, hou je op de hoogte van het resultaat