4 van de 4
« Eerste  < Vorige 2 3 4

Info Display XM 2, na 1994
gompy58
> 6000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Totaal aantal Berichten: 6206

Gepost: 17 augustus 2010 01:42 AM
  [ # 46 ]

Ja en volgens mij wel meer hier. Eerste inlog op ebay : nog 9 stuks. Na bestelling en uitloggen bleken er nog 3 te zijn…

Profiel  

Brian
> 3000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Totaal aantal Berichten: 3422

- ID/DS DS 21 IE Pallas BVH
Gepost: 17 augustus 2010 06:39 PM
  [ # 47 ]

Niet zo gek voor die prijs.

Volg je hart, gebruik je hoofd.

Profiel  

markV624
> 500 berichten
RankRankRankRankRank
Totaal aantal Berichten: 505

Gepost: 24 augustus 2010 04:33 PM
  [ # 48 ]

Ik heb ook het onderdeeltje in huis.
Hoe haal je nu aan display-zijde het geheel los zonder het te beschadigen?
Je moet het weer achter het glaasje zien te plakken lijkt me.
Dit lijkt me een uiterst precies werkje of vergis ik me?
Iemand tips?

Groet,

Mark

enjoy flying Citroën

Profiel  

Brian
> 3000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank

Gepost: 24 augustus 2010 04:42 PM
  [ # 49 ]

Bedoel je hoe je de oude strip los haalt van het glas? Los trekken. Zit gelijmd. Als er al iets stuk gaat is dat de oude strip die je toch gaat vervangen.

Hier de handleiding die ik ooit er bij heb gekregen.

Profiel  

markV624
> 500 berichten
RankRankRankRankRank
Totaal aantal Berichten: 505

Gepost: 31 augustus 2010 01:06 AM
  [ # 50 ]

Heb het display gerepareerd.
Dat stripje werkt perfect.
Alleen braken bij mij aan display-zijde de twee witte nokjes af.
Zijn erg zwakjes braken zomaar af.
Dit heb ik opgelost met twee dunne spelden en deze heb ik omgebogen zodat het weer goed zit en werkt.

Groet,

Mark

enjoy flying Citroën

Profiel  

Brian
> 3000 berichten

Gepost: 31 augustus 2010 09:35 AM
  [ # 51 ]

Mooi. En van die nokjes, ik heb je nog zo gewaarschuwd Wink

Brian schreef:

Je moet alleen even opletten dat de twee witte nokjes waarmee de glasplaat geklemd zitten niet afbreken.

(Ik zie nu pas die vreselijke taalfout in mijn eigen tekst Shocked )

Profiel  

Mitch
> 300 berichten
RankRankRank
Totaal aantal Berichten: 312

Gepost: 03 november 2010 11:29 PM
  [ # 52 ]

Is dat Duitse vervangingsstripje ook geschikt voor schermpjes met radio info weergave??

Mitch

Profiel  

Brian
> 3000 berichten

Gepost: 03 november 2010 11:41 PM
  [ # 53 ]

Nooit geprobeerd, maar ik denk het haast wel. Het is een stripje met geleidende banen. Als in het display met radioweergave een strip met rechte koperbanen zit, dus zonder bochtjes lijkt me dat het moet werken. Maak anders even een foto van een opengewerkt display, met de strip.

Profiel  

gompy58
> 6000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank

Gepost: 04 november 2010 12:25 AM
  [ # 54 ]

Er zijn er die wel en die geen radio weergave op hun linker display hebben.

Ga ik echter op service citroen zoeken dan kom ik slechts 1 code tegen voor dat linker display, 6155 L8, die overigens niet op NFP staat ( althans nu niet. Het rechter heeft wel verschillende nummers, obv km en obv mijlen.)

Ik heb gezocht op zowel algemene Xm S2 en op mijn eigen code. Mijn XM heeft dus zo’n radio weergave. Ik krijg dan het zelfde bestel nummer te zien voor dat linker display.

Is het dus niet op de eoa manier een instelling die elders zit en los staat van het display?

Profiel  

Xsara Coupe
> 5000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Totaal aantal Berichten: 5264

Gepost: 04 november 2010 12:43 AM
  [ # 55 ]

Zo lijkt het wel, maar niets is minder waar.
Er zijn daadwerkelijk 2 verschillende displays. Sterker nog. Als je in je standaard Xm een originele radio inbouwt en een display met radio weergave, dan werkt de boel gewoon met je standaard kabelboom!

De precieze nummers staan hier wel ergens op het forum en Harm kan ze denk ik ook wel noemen. Die heeft toen een en ander uitgezocht.
Er zijn dus 2 displays links
a. met radio weergave
b. zonder radio weergave

Wellicht dat citroen achteraf alleen de displays met weergave levert. Als je de radio er uit haalt werkt deze namelijk precies hetzelfde als een zonder…

Profiel  

gompy58
> 6000 berichten

Gepost: 04 november 2010 01:15 AM
  [ # 56 ]

Ik heb even in de historie gezocht en ben idd dit topic tegengekomen.

http://www.citroen-forum.nl/forums/viewthread/191922/P0/

Het verschil zit ‘m blijkbaar in het “derde” printplaatje dat er bij de Fm displays wel op zit en op de gewone niet. Dat 3e printplaatje schijn je dus wel over te kunnen zetten op een gewone, maar dan kun je net zo goed direct dat FM ding gebruiken.

Dan zouden er ook nog een 2tal paarse draadjes op de draadboom moeten zitten. en dan heb je idd Fm op je linker display.

Profiel  

Matthijs309
> 2000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Totaal aantal Berichten: 2028

Gepost: 04 november 2010 10:18 AM
  [ # 57 ]

Hm grappig ik zal het een nakijken, heb hier nog 5 displays liggen geloof ik Smile

Ouwe mopperkont

Profiel  

Mitch
> 300 berichten
RankRankRank

Gepost: 06 november 2010 06:37 PM
  [ # 58 ]

Stripje op ebay kost 34 euro incl. verzenden bij deze Duitse vriend. Via Via Via kan ik er misschien voor 20 euro per stuk aan komen. Zijn er liefhebbers, dan zal ik er eens serieus achteraan gaan. Heb er zelf in ieder geval 2 nodig….Een niet goed werkend schermpje irriteert enorm vind ik zelf….Ben ook eindelijk zover om een Citroen/Philips radio in te gaan bouwen met cd wisselaar en een leren stuurwiel, jawel, met bediening voor de radio! Heb uit mijn sloper het halve dashboard er uit en idd, die radiokabel demonteren gaat een kleine strijd worden. Hoe dan ook, liefhebbers van een “displaystripje” meld u maar via een pb’tje dan zal ik kijken wat ik kan doen.

Groet van Mitch

Profiel  

gompy58
> 6000 berichten

Gepost: 07 november 2010 12:16 AM
  [ # 59 ]

Nah, dan is er ws sprake van stevige inflatie want een maandje of 2 terug stonden ze er voor 10,= p/st + verzend.

Profiel  

Mitch
> 300 berichten
RankRankRank

Gepost: 07 november 2010 12:38 AM
  [ # 60 ]

Ik heb het gezien ja! Zijn twee verschillende aanbieders. Vraag me ook af of het wel hetzelfde materiaal is. Die Duitsers hebben het over “Leitgummi”. Ik neem aan dat het een geleidend rubber lapje is. Zal toch idd niet zo duur moeten zijn…Mijn via via mannetje had het over het originele geleidende folie maar dan van een beter kwaliteit dan het Citroen spul. Ik wacht het maar even af en laat het wel weten als ik er enthousiast over ben….

Mitch

Profiel  

4 van de 4
« Eerste  < Vorige 2 3 4

© Citroën-Forum 2003 - 2025 | adverteren
Facebook