Awel,
Groningen, da’s lekker in de buurt
Of ik kom, wel…..... ik snap niet dfat ik de eerste aankondiging heb gemist, maar er zijn momenteel meer aandachtspunten (volgens mijn baas dan)
Ik ga het wel proberen om te komen, kan ik gelijk de centrifugaalregelaar eventueel omzetten, dan wel met hulp van mede forummers de zagende motor ontzagen…..... Want dat was de reden om vandaag met dat mooie weer de dame te laten staan voor een kort noodzakelijk ritje waarbij ik toch op tijd stond.
Lukt het me niet, dan zet ik dat wel ff hier op het forum, iets met toestemming van het thuisfront/andere plannen oid…..
Maar, wel een verhipt leuk idee!
MVG, Peter
DS 23 ie Pallas 1973 Thuis zit ik slechter….
Wat is Citroën sleutelen toch formidabel!
@edokter
woon jij toevallig aan de Petrus Hendrikszstraat? Ik woon namelijk om de hoek en het viel me op dat er nu steeds een andere BX Cannes in die straat staat dan voorheen.
Animal triste post coitum
Totaal aantal Berichten: 223
- C5 1.8i Differance2
- C4 (2004-heden) 1.6 VTR+ Coupé
- C3 1.6 eHDI Collection
- C3 1.2 Puretech Feel Edition
Voor de Xantia-eigenaren….
om 18:30 uur in Hilversum is er ook een indoor BBQ. Er zijn nog een aantal plaatsen vrij. Meer vind je op: http://forum.xantiaclub.net/viewtopic.php?t=5641
But no hard feelings about this. Het is een mooie datum om eens lekker aan je Xantia te poesten of te sleutelen. Hopelijk zit het weer een beetje mee.
Pieter
Huidige
Citroën C5 2.0 Berline Linge Prestige 2001 grijs
Citroën C3 1.2 PureTech S&S Feel Edition 2020 zwart/wit
Vorige
Citroën Xantia Berline 2.0 16v SX 1997 wit
Citroën Xantia Break 1.8i 16V 2000 grijs
Citroën C5 1.8 Berline Differance2 2003 grijs
Citroën C4 1.6 Coupé VTR+ 2005 grijs
Citroën C3 1.6 e-HDi Collection 2012 Antraciet
Citroën C5 1.8 Berline Differance2 2004 zwart
Vraagje: is deze sleutelmeeting alleen voor leden?
Ik kijk hier wel eens rond, maar dit is zo’n beetje mijn eerste bericht hier geloof ik. Sommigen kennen me we misschien wel van andere Citroen/AX fora.
Mijn AX heeft ook wat aandacht nodig, eerste poging APK keuring was geen succes. Remklauwen achter losmaken lukt me zelf wel. Maar kan iemand me misschien helpen met het vervangen van een een ashoes? Ik heb er thuis de spullen niet voor en ik weet ook (nog) niet precies hoe dat moet.
KMvrtr schreef:Vraagje: is deze sleutelmeeting alleen voor leden?
Ik kijk hier wel eens rond, maar dit is zo’n beetje mijn eerste bericht hier geloof ik. Sommigen kennen me we misschien wel van andere Citroen/AX fora.
Als je een kleine donatie doet in de forum-pot zaterdag dan lijkt mij dat persoonlijk geen probleem.
Totaal aantal Berichten: 15438
- 2CV Special
- BX 16 TRS
- XM 2.5 TD Pallas
Natuurlijk ben je welkom, als je maar niet met een VW ofzo an komt zetten!
Geen zorgen, ik kom met een Citroën.
Een AX om precies te zijn. Al is deze wel ietsje anders dan je van een AX zou verwachten.
Hoe zit dat met die aandrijfas? Enige kans dat iemand me daar mee kan helpen? Behalve gebrek aan kennis zit ik met een tennisarm , dus dat lukt me echt niet in mijn eentje helaas.
Kan ik die ashoes daar trouwens direct kopen bij Franse Auto’s, heb ik dat goed begrepen?
Ik zal me vanavond trouwens even netjes voorstellen op het forum.
Hey Antoine… leuk dat je komt!
Alleen ben ik er heel waarschijnlijk dus niet… ik kom er net achter dat ik halvewege de dag al bezigheden heb waar ik eigenlijk niet onderuit kan ops:
Wel jammer, dat wordt dus weer sleutelen op straat hier… of geld doneren aan de plaatselijke garage… (zal het laatste wel worden)
KMvrtr schreef:Geen zorgen, ik kom met een Citroën.
Kan ik die ashoes daar trouwens direct kopen bij Franse Auto’s, heb ik dat goed begrepen?
Op pag. 1 van deze draad staat het contactadres van Franse auto’s. Ik zou ze ff bellen en vragen of ze het hebben, of nog kunnen bestellen voor zaterdag.
- 2CV Special
- BX 16 TRS
- XM 2.5 TD Pallas
Ik heb even het lijstje bijgewerkt, het kan zijn dat ik iets gemist heb…
[list]1 - Ds23man
2 - BXsport1986
3 - Ijs
4 - Lelijke Eend >> Rijd mee met Patje74
5 - ZX1.4i >> maakt een goede deal met de slager
6 - Patje74 >> komt zeker, tectyl checkup voor de winter
7 - Serge
8 - erwt >> komt ff langs!
9 - ZX19d >> probeert ‘s middags ff langs te komen
10 - EW >> Rondje filters + olie, 3 uur weg want waterpolo is ook leuk…
11 - Paul
12 - Paz
13 - BX16TGI >> komt héél misschien, voor centr. deurvergr. inbouwen
14 - edokter >> komt als zijn gezondheid en die van zijn auto mee willen werken
15 - superpetur >> komt misschien even een centrifugaalregelaar omzetten
16 - KMvrtr >> ashoesje plaatsen, wie helpt hem even!
_________________[/list:u]
Serge schreef:KMvrtr schreef:Geen zorgen, ik kom met een Citroën.
Kan ik die ashoes daar trouwens direct kopen bij Franse Auto’s, heb ik dat goed begrepen?Op pag. 1 van deze draad staat het contactadres van Franse auto’s. Ik zou ze ff bellen en vragen of ze het hebben, of nog kunnen bestellen voor zaterdag.
ops: Goeie! Dat had ik zelf natuurlijk ook wel kunnen bedenken.
Rob GT schreef:Hey Antoine… leuk dat je komt!
Alleen ben ik er heel waarschijnlijk dus niet… ik kom er net achter dat ik halvewege de dag al bezigheden heb waar ik eigenlijk niet onderuit kan ops:
Wel jammer, dat wordt dus weer sleutelen op straat hier… of geld doneren aan de plaatselijke garage… (zal het laatste wel worden)
Hoi Rob! Jij ook al hier.
Yipie!
Ik kan komen! Nou eens kijken of ik met de dame kan, als ze niet te wispelrturig is:-), anmders wordt het met de stoere Tsjech.
Overigens, wleke delen van de centrifugaalregelaar moet ik niet met wasbenzine schoonnmmaken?
Tot zaterdag!
MVG, Peter
DS 23 ie Pallas 1973 Thuis zit ik slechter….
Wat is Citroën sleutelen toch formidabel!
- 2CV Special
- BX 16 TRS
- XM 2.5 TD Pallas
Bijgewerkt…
patje74 schreef:Ik heb even het lijstje bijgewerkt, het kan zijn dat ik iets gemist heb…
[list]1 - Ds23man
2 - BXsport1986
3 - Ijs
4 - Lelijke Eend >> Rijd mee met Patje74
5 - ZX1.4i >> maakt een goede deal met de slager
6 - Patje74 >> komt zeker, tectyl checkup voor de winter
7 - Serge
8 - erwt >> komt ff langs!
9 - ZX19d >> probeert ‘s middags ff langs te komen
10 - EW >> Rondje filters + olie, 3 uur weg want waterpolo is ook leuk…
11 - Paul
12 - Paz
13 - BX16TGI >> komt héél misschien, voor centr. deurvergr. inbouwen
14 - edokter >> komt als zijn gezondheid en die van zijn auto mee willen werken
15 - superpetur >> komt zijn centrifugaalregelaar fixen
16 - KMvrtr >> ashoesje plaatsen, wie helpt hem even!
[/list:u]
Wil iedereen die zich er aan wil toevoegen/verwijderen/veranderen enz. dit lijstje even overnemen?
Hmmm, het gaat om de ashoes aan de bakzijde. Volgens Franse auto’s is dat een probleem. Ik start er wel even een apart draadje over, dan kunnen we hier on topic blijven.
KMvrtr schreef:Hmmm, het gaat om de ashoes aan de bakzijde. Volgens Franse auto’s is dat een probleem. Ik start er wel even een apart draadje over, dan kunnen we hier on topic blijven.
gaat het om de rubberen hoes om de homokineet? Want daar heb ik wel ervaring mee. Heb hetzelf ook gedaan bij mn AX. Er is een trucje voor om die hoes er om heen te krijgen.
Doneer nu: http://www.citroen-forum.nl/donaties/