Stekkertje sensor lekt diesel (xsara picasso HDI)
bert80
< 100 berichten
Rank
Totaal aantal Berichten: 4
Geregistreerd: 24-08-2010

Gepost: 24 augustus 2010 11:04 PM

Hallo,

Het stekkertje van een sensor onder mijn motorkap lekt diesel. Geeft een zeer onaangename geur in de auto tijdens stilstaan met draaiende motor (en airco). Vervolgens dus op zoek gegaan naar de oorzaak, en met draaiende motor lekt er dus diesel uit dat stekkertje. Sensor lijkt op/ is een MAP sensor? (even gegoogeld) Nu sensor of stekkertje vervangen? en is het inderdaad een map sensor? wie kan me eens wat meer info geven hierover.

Groet,

Bert

Profiel  
 
Autofan
> 3000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 3355
Geregistreerd: 26-01-2006

- 2CV Auto
Gepost: 24 augustus 2010 11:08 PM
  [ # 1 ]

Een foto geeft meer duidelijk en soort motor dat erin ligt ook.

Profiel  
 
ZX1.4i
> 12000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Totaal aantal Berichten: 12522
Geregistreerd: 15-04-2004

- C5 1.6 HDIF
Gepost: 24 augustus 2010 11:21 PM
  [ # 2 ]

Raildruk sensor? zit het op de commonrail, meestal aan het uiteinde?
Ga er in iedergeval niet met je neus erboven hangen met een draaiende motor, de druk is erg hoog bij een HDI motor.

Profiel  
 
bert80
< 100 berichten
Rank
Totaal aantal Berichten: 4
Geregistreerd: 24-08-2010

Gepost: 24 augustus 2010 11:24 PM
  [ # 3 ]

Het is een 2.0 HDI, foto regel ik morgen, misschien geeft dat inderdaad een beter beeld.

Profiel  
 
bert80
< 100 berichten
Rank
Totaal aantal Berichten: 4
Geregistreerd: 24-08-2010

Gepost: 25 augustus 2010 08:35 PM
  [ # 4 ]

Bij deze een foto. De diesel lekt dus uit het groene stekkertje.

Even wat uitleg van de foto, Je kijkt van bovenop mijn motorblok. Rechts zie je de vuldop voor olie. De sensor heeft een soort brandstofslang aan beide kanten zitten, en het groene stekkertje die dus lekt. Heb gekeken of het niet de slang was die lekt, dat was het niet (leek mij namelijk logischer)

Afbeelding Bijlagen
P1010934 b.jpgP1010932 b.jpgP1010931 b.jpg
Klik op de thumbnail om de hele afbeelding te zien
Profiel  
 
ZX1.4i
> 12000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Totaal aantal Berichten: 12522
Geregistreerd: 15-04-2004

- C5 1.6 HDIF
Gepost: 26 augustus 2010 03:08 AM
  [ # 5 ]

Dit is een close-up foto, kan niet echt zien wat de functie hiervan is.
Het ziet eruit als een verbinding met een soort klik-sluiting, benzine motoren van Citroen hebben dit soort verbindingen ook voor lage druk.

Kun je achterhalen waar de slangen heen gaan die erop zitten?

Profiel  
 
bert80
< 100 berichten
Rank
Totaal aantal Berichten: 4
Geregistreerd: 24-08-2010

Gepost: 29 augustus 2010 09:04 PM
  [ # 6 ]

Ben vrijdag toch maar naar de citroendealer gegaan, omdat ik inmiddels koppijn kreeg van de diesellucht. Daar bleek dat het een ‘brandstofvoorverwarmer’ was. Naast een leuk woord voor galgje of scrabbel gelukkig ook simpel en goedkoop (zelf) te vervangen. Kosten waren 27 € ex. BTW. Komt niet heel vaak voor dat die dingen kapot gaan. De toch al wel ervaren monteur had het nog maar één keer eerder meegemaakt zo begreep ik.

Groet,

Bert.

Profiel  
 
 
 
© Citroën-Forum 2003 - 2024 | adverteren
Facebook