Hallo,
Het stekkertje van een sensor onder mijn motorkap lekt diesel. Geeft een zeer onaangename geur in de auto tijdens stilstaan met draaiende motor (en airco). Vervolgens dus op zoek gegaan naar de oorzaak, en met draaiende motor lekt er dus diesel uit dat stekkertje. Sensor lijkt op/ is een MAP sensor? (even gegoogeld) Nu sensor of stekkertje vervangen? en is het inderdaad een map sensor? wie kan me eens wat meer info geven hierover.
Groet,
Bert
Een foto geeft meer duidelijk en soort motor dat erin ligt ook.
Raildruk sensor? zit het op de commonrail, meestal aan het uiteinde?
Ga er in iedergeval niet met je neus erboven hangen met een draaiende motor, de druk is erg hoog bij een HDI motor.
Het is een 2.0 HDI, foto regel ik morgen, misschien geeft dat inderdaad een beter beeld.
Bij deze een foto. De diesel lekt dus uit het groene stekkertje.
Even wat uitleg van de foto, Je kijkt van bovenop mijn motorblok. Rechts zie je de vuldop voor olie. De sensor heeft een soort brandstofslang aan beide kanten zitten, en het groene stekkertje die dus lekt. Heb gekeken of het niet de slang was die lekt, dat was het niet (leek mij namelijk logischer)
Dit is een close-up foto, kan niet echt zien wat de functie hiervan is.
Het ziet eruit als een verbinding met een soort klik-sluiting, benzine motoren van Citroen hebben dit soort verbindingen ook voor lage druk.
Kun je achterhalen waar de slangen heen gaan die erop zitten?
Ben vrijdag toch maar naar de citroendealer gegaan, omdat ik inmiddels koppijn kreeg van de diesellucht. Daar bleek dat het een ‘brandstofvoorverwarmer’ was. Naast een leuk woord voor galgje of scrabbel gelukkig ook simpel en goedkoop (zelf) te vervangen. Kosten waren 27 € ex. BTW. Komt niet heel vaak voor dat die dingen kapot gaan. De toch al wel ervaren monteur had het nog maar één keer eerder meegemaakt zo begreep ik.
Groet,
Bert.