1 van de 2
 1 2 Volgende > 

Uitlaat lek bij aansluiting.
cxj
> 1200 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Totaal aantal Berichten: 1250

Gepost: 19 augustus 2010 09:54 PM

Zoals ik al eerder schreef ben ik bezig mijn Gti turbo 1 rijklaar te maken. Nu is de uitlaat aan de beurt.
Op de plaats waar de voorste bocht vast zit aan het gegoten deel is hij lek. Deze zit met een soort klemstuk aan elkaar getrokken door twee bouten waar twee drukveren tussen zitten. De turbo kenners weten wel wat ik bedoel.
Hij moet afsluiten d.m.v.de afschuining van de bocht en de flens waar hij tegenaan zit.
Nu had de franse eigenaar er een soort van pakking tussen gedaan, deze is er tussenuit gedrukt, hij hoort er ook niet tussen te zitten.
Heeft iemand een idee hoe te handelen. Ik kan er wel veel dichtingsgungum tussen drukken, maar deze zal er vast tussenuit knappen.

Profiel  

harry45
> 600 berichten
RankRankRankRankRankRank
Totaal aantal Berichten: 667

- CX 25 GTi Turbo
Gepost: 20 augustus 2010 12:35 AM
  [ # 1 ]

De flensen horen koud op elkaar zonder iets ertussen.

Harry

Zweven dat is pas leven
Citroen XM D12
Citroen CX S2 GTI Turbo VEMS

Profiel  

cxj
> 1200 berichten

Gepost: 20 augustus 2010 03:20 PM
  [ # 2 ]

En als hij daarna blijft lekken?
Net zolang aandraaien tot het over is, of maak je dan meer stuk dan je lief is?

Profiel  

daan
> 1000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Totaal aantal Berichten: 1064

Gepost: 20 augustus 2010 05:36 PM
  [ # 3 ]

Uitlaat even loshalen en kijken of er misschien een hoek uit de flens,het deel wat onder blok hangt is gebroken.

Staan de twee uitlaatdelen goed in een lijn?

Profiel  

cxj
> 1200 berichten

Gepost: 24 augustus 2010 09:15 PM
  [ # 4 ]

Wat is eigenlijk de bedoeling van de veren. Mij is wel eens verteld dat er beweging moet blijven tussen het gegoten deel en de stalen bocht. Klopt dat? Moeten ze kunnen schuiven over elkaar?

Profiel  

daan
> 1000 berichten

Gepost: 25 augustus 2010 08:29 AM
  [ # 5 ]

De bedoeiling van deze veren is waarschijnlijk toch de uitzetting van de uitlaat opvangen,plus de 2 moeren die er zitten zijn meteen geborgd door de veerspanning.

Ik draai deze 2 moeren altijd helemaal aan in het verleden ook weleens lekke uitlaten gehad op deze plek,en sinds ik ze helemaal aandraai gaat alles goed.

Wel de uitlaat delen goed in een lijn zetten

Profiel  

cxj
> 1200 berichten

Gepost: 25 augustus 2010 07:34 PM
  [ # 6 ]

De dubbele pijpen aan het uiteinde verdraaien tijdens het rijden tot tegen de onderkant van de achterbumper. Deze nemen dan de hele uitlaat mee, waardoor hij bij de voorste flensen blijft lekken.
De middendemper en achterdemper hangen wel in rubbers, maar kunnen dus niet voorkomen dat de uitlaat telkens een beetje verdraait, tot hij tegen de bumper rust.

Profiel  

Gepost: 25 augustus 2010 07:48 PM
  [ # 7 ]

Als de uitlaat over de hele lengte verdraait, dan moet er toch ergens spanning op zitten zou je denken. Heeft zo’n turbo ook die constructie met dat flexibele stuk dat over het subframe heen gaat? Bij mijn gti zat daar spanning op, waardoor het geheel niet lekker paste en bleef lekken.

Profiel  

cxj
> 1200 berichten

Gepost: 25 augustus 2010 08:23 PM
  [ # 8 ]

Ik denk dat hij letterlijk met de franse slag gemonteerd is. Omdat hij verder overal dicht is, wilde ik hem niet verder loshalen. Daar kom ik nu niet onderuit. long face Tot nu toe ging alles moeizaam, dus dit zal ook geen makkie worden.

Profiel  

daan
> 1000 berichten

Gepost: 26 augustus 2010 11:01 AM
  [ # 9 ]

Bekend probleem,ik heb hetzelfde gehad.Het probleem zit hem een beetje in de overgang tussen midden stuk en eindstuk.
Op deze overgang staat teveel spanning,waardoor de uitlaat gaat torderen.(de pijpen staan niet mooi in een lijn)

In eerste instantie heb ik de uitlaat ophangpunten een beetje heet gestookt en verbogen.Dit bleek niet afdoende te wezen,uiteindelijk heb ik een extra steuntje gemaakt,die het eindstuk op zijn plek houdt ik moest wat,maar het werkt al jaren na behoren.

Profiel  

cxj
> 1200 berichten

Gepost: 26 augustus 2010 04:18 PM
  [ # 10 ]

Daan, heb je daar een fotootje van? Scheelt mij denkwerk cheese

Profiel  

daan
> 1000 berichten

Gepost: 27 augustus 2010 07:33 AM
  [ # 11 ]

Ik zou graag een foto willen nemen,maar het weer is niet uitnodigend om half op de straat te liggen en een foto te nemen.
Van het weekend staat de auto weer even op de brug,dus een betere gelegenheid

Profiel  

daan
> 1000 berichten

Gepost: 29 augustus 2010 01:49 PM
  [ # 12 ]

Eindelijk een foto weten te nemen gisteren

Het is eigenlijk geen beugeltje maar een RVS strip met een flapje transportband rubber erop geplakt.
De strip heb ik bevestigd aan een beugeltje wat aan het chassis vastzit vlak naast de einddemper.

Wat ik al zei het geheel zit al jaren zo,en functioneerd perfect uitlaat blijft lekker op zijn plek zitten

Profiel  

cxj
> 1200 berichten

Gepost: 29 augustus 2010 03:53 PM
  [ # 13 ]

Mooi gedaan Daan. Ik heb inmiddels iets dergelijks geconstrueerd maar bij een bepaald toerental/snelheid is er nu een resonantie door de auto. Bij mij wordt de achterdemper ondersteund door een stukje rubber tussen demper en trekhaak. Jouw stripje aan de laatste bocht veroorzaakt dat niet?

Profiel  

daan
> 1000 berichten

Gepost: 29 augustus 2010 09:57 PM
  [ # 14 ]

Nee,ik heb geen last van resonanties,dat stukkie rubber op het stripje is denk ik afdoende.Stripje is makkelijk te maken en er zit al een gaatje in het chassis die je kan gebruiken.

Wat ik wel heb sinds gisteravond is een lekke einddemper,maar dat doet even niet toe,blijkt maar weer je blijft altijd bezig

Profiel  

voormaligcitrofiel
> 2000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Totaal aantal Berichten: 2119

Gepost: 15 mei 2012 08:12 PM
  [ # 15 ]
daan schreef:

De bedoeiling van deze veren is waarschijnlijk toch de uitzetting van de uitlaat opvangen,plus de 2 moeren die er zitten zijn meteen geborgd door de veerspanning.

Ik draai deze 2 moeren altijd helemaal aan in het verleden ook weleens lekke uitlaten gehad op deze plek,en sinds ik ze helemaal aandraai gaat alles goed.

Wel de uitlaat delen goed in een lijn zetten

helemaal aandraaien tot de veer volledig inelkaar zit? heb je dan nog wel bweging in de uitlaat tov het uitlaatspruitstuk?
het probleem bij mij is dat als ik optrek bij het stoplicht er een geluid ontstaat tussen de verbinding heb dan ook de veren niet helemaal aangedraaid maar zoals wp boek aangeeft de lengte van de veer op 22mm gesteld maar naar mijn iedee is dat net iets wat te ruim waardoor de twee delen te los tegen elkaar zitten en er dus dat geluid word veroorzaakt dus ik kan de veren volledig aandraaien?
komt er dan niet te veel spanning op de uitlaat als de motor kantelt?
vriendelijke groet, joost

Profiel  

1 van de 2
 1 2 Volgende > 

© Citroën-Forum 2003 - 2025 | adverteren
Facebook