Totaal aantal Berichten: 2948
- CX 22TRS Blanc Meye
- C1 Collection 5d Noir
- Overig VW T-Cross R-line Pure White
Ik hoor het al een tijdje, soms als ik een constante snelheid rijdt van ongeveer bv 40km in de stad en ik geef plots gas onstaat er een lichte pingel / detonatie ofwel het te vroeg ontbranden van de brandstof.
Ook als ik in een parkeergarage omhoog rijdt is deze soms waarneembaar.
Ik tank nu 95 maar daar zou deze motor ook geschikt voor moeten zijn.
Xsara coupe VTR 1.6: zestienV type 2 ongeveer 60;00km
Iemand ??????
Ron
Geen gepingel in mijn VTR 1.6i 16v (ook Xsara van het 2e model met bijna 50.000 km.). Ben wel benieuwd wat het is, dus ik volg dit topic wel. Succes ermee en hopelijk wordt het geen duur grapje!
- CX 22TRS Blanc Meye
- C1 Collection 5d Noir
Rijdt eens een keer met je raam open een parkeergarage in en geef eens wat [extra] gas bij omhoog rijden ????.
Dan is het hoorbaar ...... het is te weinig om het binnen te horen, maar toch.
Het is echt een pingel, dus geen ander bijgeluid. Ik reed vandaag met mijn raam open een tunnel uit gaf wat gas en ik hoorde het weer.
Hoi ,
In welke versnelling rijd je bij 40 km/u ?
Groetjes,
Pieter
C4 Picasso 1.2 Puretech 130 SHINE EAT6 / Pack Lounge / Pack Detection / Pack Park Assist / Pack Safety / Pack leder ‘Claudia Mistral’ / Pack Connect NAV
gokje…b.d.p.sensor…had mijn xantia ook..is nu weg!
- CX 22TRS Blanc Meye
- C1 Collection 5d Noir
XsaraVTRRR schreef:Hoi ,
In welke versnelling rijd je bij 40 km/u ?Groetjes,
Pieter
Bij een constante snelheid bv stad in zijn 3, meetsal rijdt ik harder maar dat lukte niet vandaag .
Maar het is willekeurig, het is zodra je gas geeft en de motor moet iets meer vermogen leveren.
Dus zo als ik al vertelde, omhoog van stilstand bij een parkeergarage, uit een tunnel omhoog met wat gas, of in frankrijk de berg op.
Tank je Euro 95 niet standaard? Ik wel en voor zover ik weet hoort dit ook.
Totaal aantal Berichten: 1724
- C6 (2005-2012) V6 3.0 24V
- C3 Pluriel 1.6 16v sensodrive
- C8 3.0 V6
Ik zou eventjes (laten) kijken naar het slangetje van de MAP sensor, bij sommige type’s Xsara gaat er een beetje olie in dat slangetje staan en doet de sensor niet meer zn werk.
Let wel ik weet niet uit mn hoofd of deze Xsara zo’n losse sensor heeft.
Citroen U23.35 1964, Citroen Ami 6 Break 1965, Citroen Acadyana 1984, Citroen 2Cv6 Club 1987,Citroen AX 1,4 4x41996, Citroen C8 V6 Exclusive 2003, Citroen Mehari 1978, Citroen 2CV 1959, Citroen Visa GTi 115
Is het niet de distributieriem die je hoort ivm lage snelheid icm een hoge versnelling ????
C4 Picasso 1.2 Puretech 130 SHINE EAT6 / Pack Lounge / Pack Detection / Pack Park Assist / Pack Safety / Pack leder ‘Claudia Mistral’ / Pack Connect NAV