hallo,
ik heb ver in mijn achterhoofd het idee om een citroen BX gti op te knappen,
maar als ik even op internet kijk kan ik wel auto’s vinden die ook in redelijke staat zijn etc.
maar als ik dan verder ga kijken dan kan ik niets vinden qua bodykits etc.
nu heb ik even een paar vragen,
is het de tijd waard om een bx op te knappen (om er vervolgens ook in te rijden)?
en hebben jullie misschien een idee waar ik op internet (e.v.t in het buitenland) bodyparts kan vinden zodat ik een eventuele BX een wat grover/stoerdere uitstraling kan geven.
gr.
njiua
Totaal aantal Berichten: 6168
Geregistreerd: 23-03-2007
- C1 1.0 Collection
- Overig BMW E39 525i Touring
Ten eerste: welkom hier!
Dan je vraag: of jij het de tijd waard gaat vinden om een BX op te knappen, ongeacht wat voor een, is geheel aan jou. Reken er niet op dat een superstrakke BX veel meer dan een kleine 2000 Euro waard gaat worden, of het moet een heel uitzonderlijk geval zijn.
Qua bodykits enzo (brrr ) zul je waarschijnlijk over de grenzen moeten gaan kijken, tenminste als je echt iets bijzonders wilt. Merken die je dan zoekt zijn Musketier en Arndt. In Nederland zijn wel bodykits van de BX 16v te vinden. Als je al wat vindt zal het gebruikt zijn, en een stevige opknapbeurt en spuitwerk nodig hebben. Dat is allemaal natuurlijk leuk als je er aardigheid in hebt en het zelf kunt doen, maar anders gaat het wel in de papieren lopen. Tel daarbij op de aanschaf van de eventuele BX en de kosten om die technisch weer in orde te krijgen, en dan heb je misschien een beetje beeld of het wat gaat worden
Over het algemeen geldt: hoe goedkoper de BX, des te meer er achteraan gestort mag worden om het achterstallig onderhoud in te halen.
En een bodykit is ook niet goedkoop, omdat het zeldzaam is; en dan moet die ook nog strak gemaakt en gespoten worden. Kan bij elkaar ook maar zo rond de 1000 Euro (of -veel- meer) liggen. De keuze ligt bij jou…
Totaal aantal Berichten: 11790
Geregistreerd: 06-05-2007
- Xantia TD SX
Hallo njiua,
Of het opknappen van een BX je tijd en geld waard is, is maar van één ding afhankelijk, en dat is wat je zelf wilt. In ieder geval kan het financieel niet uit, heel misschien met uitzondering van een paar bijzondere versies (zoals de 16V en de Sport en mogelijk nog een paar andere en dan alleen als je geluk hebt), dus je zult het moeten doen omdat je BX wilt rijden.
Er zijn volgens mij geen nieuwe bodykits meer in de handel voor de BX (medeforummers, wie weet daar meer van?), de BX is voor fabrikanten daarvan niet zo aantrekkelijk omdat het geen gangbare auto is voor optische tuning. In het verleden zijn er wel kitjes van CiTuning, Musketier en nog wat andere geweest, waarvoor de onderdelen met wisselend succes vindbaar zijn.
Succes met zoeken en verbouwen, ik weet zeker dat je ook op dat gebied hier heel wat informatie kunt losweken!
Derk
Doneer, zo blijven we draaien!
Een tip voor de kalender? Een bijdrage voor de voorpagina? Schrijf .(JavaScript moet ingeschakeld zijn om dit e-mail adres te bekijken)!
musketier leverd nog wel wat maar niet veel meer.
Citroen saxo 1.4 vts asics
citroen xsara picasso caractere
Als je auto’s wil pimpen kun je beter iets kopen dat in die scene meer gangbaar is. Dan heb je ineens een enorme keus uit de Autostyle catalogus.
Bij BXen zit je eigenlijk vast aan originele bodykits of destijds geproduceerde varianten, die allemaal eigenlijk best goed bij de auto passen. Maar dat laatste is volgens mij juist geen pluspunt als je in de tuningscene terecht komt.
Als je een BX koopt is het uiterlijk meestal ook het minste om je zorgen over te maken, meestal moet je er eerst wat geld in stoppen om ‘m technisch weer goed te krijgen.
Totaal aantal Berichten: 6168
Geregistreerd: 23-03-2007
- C1 1.0 Collection
- Overig BMW E39 525i Touring
Met veel geld, geduld en vooral fantasie kun je erg ver komen
Musketier kan nog steeds spul voor de BX leveren. Voorbumper en uitlaten hier:
Ruha
En op de Duitse site van Musketier zag ik ook nog dorpelverbreders, ook wel bekend als sideskirts.
Eigenlijk gaat hij hiermee gewoon op een 16V lijken, dus je kunt ook altijd proberen een gebruikte 16V voorbumper en sideskirts te pakken te krijgen.
Verder kun je natuurlijk altijd de grote koplampen vervangen door Morettes met twee lampen.
Maar een GTi met bumperlip en mistlampen voor en zijn stevige achterspoiler ziet er al een stuk steviger uit dan een gewone.
En om even reclame te maken: ik heb hier op het forum nog een goede GTi te koop staan.
De Zilveren Schicht BX 16V 1991, gris perlé