Totaal aantal Berichten: 8156
- Ami Super
- C3 1.4 Exclusive automaat
- C5 Tourer2.0 HDi FAP
JMWxantia schreef:
Verder op mijn site http://www.jmwxantia.multiply.com erg veel te zien en te lezen over de Xantia vanaf 1988!
Groet,
JMWXantia
Leuk om de artikelen uit de automedia terug te lezen!
Patrick
Een tip voor de kalender? Een bijdrage voor de voorpagina? Schrijf .(JavaScript moet ingeschakeld zijn om dit e-mail adres te bekijken)!
Totaal aantal Berichten: 7904
- C4 (2004-heden) Cactus 1.2 Puretech Shine
- 2CV AZU B
- 2CV AK400 LAAG
- 2CV spécial zdz
- Ami 8 service tolée
- Méhari 2+2
- Overig ND P 350
- AX GTi
- Overig NYD P 450
4x Xantia;
Wat blijft dit een prachtige kleur:
Ami 8 Club (1970)
ex: 2CV (‘79) | Dyane (‘81) | GS (‘79) | AX (‘95) | 17 x BX
hogervp schreef:JMWxantia schreef:
Verder op mijn site http://www.jmwxantia.multiply.com erg veel te zien en te lezen over de Xantia vanaf 1988!
Groet,
JMWXantia
Leuk om de artikelen uit de automedia terug te lezen!
Patrick
Hallo Patrick,
Bedankt voor je reactie.
Het persarchief op mijn site wordt maandelijks aangevuld, ik heb nog veel te scannen en te bewerken. Momenteel ben ik met scannen tot oktober 1993. Soms komen er nog wel eens oudere artiklelen bij, zoals http://jmwxantia.multiply.com/photos/album/2#photo=421 en http://jmwxantia.multiply.com/photos/album/2#photo=425 .
Daarnaast worden ook andere rubrieken aangevuld als ik weer nieuw materiaal heb
Groet,
JMWXantia
- Ami Super
- C5 Tourer2.0 HDi FAP
Prachtig materiaal in ieder geval. Ik heb destijds de ontwikkeling en het in de markt brengen van de Xantia nooit zo gevolgd. Respect voor de klus!
Een tip voor de kalender? Een bijdrage voor de voorpagina? Schrijf .(JavaScript moet ingeschakeld zijn om dit e-mail adres te bekijken)!
hogervp schreef:Prachtig materiaal in ieder geval. Ik heb destijds de ontwikkeling en het in de markt brengen van de Xantia nooit zo gevolgd. Respect voor de klus!
Bedankt, destijds heb ik het ook niet zo intensief gevolgd, maar sinds ik mijn Xantia in 1999 overnam (inmiddels alweer ruim 150.000 km erbij gereden) ben ik redelijk fanatiek folders, artikelen en eigenlijk alles wat betrekking heeft op de Xantia gaan verzamelen. De website heb ik opgezet omdat ik denk dat er vast nog wel een paar Xantia-fans zijn die hierin geïnteresseerd zijn en ik zo mooi mijn verzameling kan delen.
Groet,
JMWXantia
Totaal aantal Berichten: 9068
- Xantia 1.8i SX
- BX 16 TZI
- BX 14
- Xantia 2.0i SX Automatic
Inderdaad, ik vermaak me altijd prima met je website!
Mijn Citroen foto’s & gespotte Citroen’s & miniaturen etc. Facebook
BX 16 TZI 1991 wit
Xantia 2.0i SX Automatic 1993 blauw
Xantia 1.8i SX 1993 blauw
Ex: Verschillende BXen (1.4, 1.6, GTi), Xantia’s (1.8, 2.0), XM 2.0i Ambiance.
“Als je wat met die bollen krijgt, nou, dan weet je het wel.”
- Xantia 1.8i SX
- BX 16 TZI
- BX 14
Xantia liefhebbers komen goed aan hun trekken in het mooie Frankrijk. Mijn god, wat zie je die auto daar nog ongelooflijk vaak! Kleuren en uitvoeringen die hier vrij zeldzaam zijn, zie je daar ook gewoon erg veel. Helaas wel een hoop stuiterende Xantia’s..
Ik heb er wat op de foto gezet.
Noord-Frankrijk:
Een Xantia in dezelfde kleur als mijn Xantia, Gris Gabion, met Renault 25 wieldoppen:
Een Sable Phénicien van een ouder stel naast ons op de camping:
Weer een Xantia in Gris Gabion:
Op de sloop in Le Tileul, een Belgische Gris Gabion Xantia VSX, met een achterklepspoiler die ik nog nooit eerder heb gezien:
Midden-Frankrijk:
Een kapotte Nederlandse Xantia Break bij een Citroëngarage:
Een type 2 waarvan de lak op het dak,de motorkap en de achterklep weinig meer over was:
Op diezelfde parkeerplaats een mooie VSX:
De bekende Nederlandse Xantia break, ook wel bekend onder de naam ‘Refobak’, bij garage st. Marien:
Zuid-Frankrijk:
Een Nederlandse Xantia Break met een zeer aërodynamische dakkoffer:
Een ingezakte Xantia type 2 Break:
Weer een Xantia in mijn kleur met orginele stoelhoezen:
De Vendee:
Een Xantia met een caravan aan het dak bij ons op de camping:
Weer een Xantia in Gris Gabion:
En tenslotte weer een Xantia in Sable Phénicien bij ons op de camping. Wat is het toch een super kleur!
Verder nog een Xantia Break in een, volgens mij, zeldzame kleur groen, met nog akelig strak en net plaatwerk! Staat op de sloperij in Uithuizen, tesamen met vele andere Xantia’s.
BX 16 TZI 1991 wit
Totaal aantal Berichten: 11738
- Xantia TD SX
Ah, die laatste staat bij Klaas Boer. Die ken ik goed, want daar heb ik al wat kleine rommel uit gepeuterd Erachter zie je nog net een donkerblauwe Xantia. Die heeft geen achterlichten, want die zitten inmiddels op de mijne Maar hoe kom je dáár nou weer terecht?
En inderdaad, Sable Phénicien is een prima kleur op de Xantia
Doneer, zo blijven we draaien!
- Xantia 1.8i SX
- BX 16 TZI
- BX 14
Haha, dat was tijdens mijn vakantie in Vlagtwedde. Ik wilde er altijd al eens heen, dus nu ik redelijk in de buurt was ben ik even gaan neuzen.
BX 16 TZI 1991 wit
- Xantia TD SX
Groot gelijk.
Er zijn daar trouwens laatst twee leeggesloopte CX-en en een XM met die SM-achtige velgen (hebben die een naam?)met strakke RVS doppen door de schrootmolen gegaan. In het flatgebouw van auto’s dat er staat smoort het ook van de Xantia’s en XM’s die nog vol bruikbaar spul zitten - maar je mag er (terecht, want link) niet bij…
Derk
Totaal aantal Berichten: 3385
- C5 Break 2.0-16V
- Xantia TD SX
Die ja! 4 dure RVS sierkappen verschroot… Never mind de mooie velgen zelf. Nou ja: als niemand ze koopt worden ze echt wel opgeruimd…
Derk
- Ami Super
- C5 Tourer2.0 HDi FAP
Even off-topic, maar zo’n witte XM is ook fantastisch mooi!!
Patrick
Hallo allemaal,
Mooie foto’s Timo, nu is al het leuk om te zien, over 10 jaar wordt het waarschijnlijk al wat lastiger om ze zo veelvuldig op de foto te zetten.
Ik heb nog een Spot van een voor mij nog onbekende Break-Service die sinds 1998 nog steeds in bezit is van de eerste eigenaar: de VZ-FR-64. Heb helaas (nog) geen foto kunnen maken.
Nog wat nieuws van mijn site http://www.jmwxantia.multiply.com; ik heb er vanavond een scan van een Xantia-schilderij op geplaatst, uiteraard weer gratis te downloaden, afdrukken en in te lijsten…..
Groet,
JMWXantia