Beste mensen,
Sinds de aanschaf van mijn bx tri was de luchttoevoerslang beetje lek, resulterend in een gaar stationair lopende benzine slurpende auto. Deze heb ik toen een stukje van af geknipt en kon m nog net aansluiten. Nu is ie helemaal gescheurd en is eigenlijk niet meer bruikbaar (zonder ducktape loopt ie stationair niet meer). Ik ben vandaag alle sloopjes van de binckhorst af geweest en ze hebben het niet (meer). Vervolgens ben k maar langs de dealer gegaan die blijkbaar de tri niet in het systeem hadden staan. Toen maar gekeken naar het meest lijkende schema. De slang van de 16v gti was exact ehtzelfde behalve dan het ene gaatje wat bij mij 2 gaatjes is (voor oliesop aansluiting en stationairslang?).
Deze en andere types die ze probeerden zijn niet meer leverbaar vertelden ze mij.
Weet iemand misschien hoe ik alsnog aan zo’n slang kan komen?
Alvast bedankt.
BX 16TRI
Waar woon je?
De Zilveren Schicht BX 16V 1991, gris perlé
Totaal aantal Berichten: 6168
- C1 1.0 Collection
- Overig BMW E39 525i Touring
Gezien de sloopjes, in Den Haag, zou ik zeggen
Tja, dan zijn Hegru en Van Gompel wel een beetje ver weg.
Totaal aantal Berichten: 6168
- C1 1.0 Collection
- Overig BMW E39 525i Touring
Ach, daar heb je TNT of DHL voor.
Gelijk heb je. En voor de kosten hoef je het niet te laten. Betaalde vandaag bij Van Gompel 15 euro voor een GTi luchtslang.
Jep, in Den Haag. Is die van Gompel Jan van Gompel uit eindhoven? Dan moet ik daar ook eventjes langs gaan dan maar, heb ook nog een leuk ritje dan.
BX 16TRI
Ja en je komt dan ook langs Veldhoven, waar Hegru zit. Maar je kunt ze beter eerst even bellen of ze hem hebben.
Totaal aantal Berichten: 527
- Xantia 1.8i 16v
Ga anders eens naar Mooyman, voorheen aan de ametist horst in Den haag, nu in Voorburg ( populierendreef 992)
Vroeger had ik een ZX Spectrum en een ZX 1.9D break, nu een xantia
Is die slang trouwens hetzelfde als de gti 8v ? Ik ga zo effetjes langs voorburg en als ze het neit hebben ff bellen…
BX 16TRI
De slang van GTi 8V lijkt op die van de 16V en heeft dus maar twee aansluitingen voor slangen. Als je er drie hebt, moet je op zoek naar een andere. Volgens mij heeft die motor van jou nog een L-Jetronic injectie, net als de katloze GTi 8V, dus misschien gebruiken die dezelfde luchtslang, net als andere types met dit injectiesysteem. edit: Net even gecheckt, maar mijn katloze 8V heeft een slang met ook maar twee aansluitingen voor andere slangen. Als er bij jou dus drie slangen op aangesloten zijn, zul je het bij andere types moeten zoeken.
Die slang van mij heeft ook 2 aansluitingen voor andere slangen. Het zal waarschijnlijk dezelfde zijn dan idd.
BX 16TRI
Wat bedoel je dan met dat ene gaatje dat bij mij twee gaatjes is? De ene aansluiting is van boven helemaal open en de andere heeft daar een kleiner gat. Zitten er daar bij jou twee? Ik denk niet dat dat veel zal uitmaken.Wel even kijken of de aansluiting op je gasklephuis ovaal of rond is. Waarschijnlijk ovaal. Ik had hetzelfde bij mijn 16V. Daar heb ik met wat aanpassingen een GTi luchtslang op kunnen zetten. Kijk maar op deze link, helemaal onderaan de pagina:
Net even langs Voorburg geweest, helaas hebben ze het daar niet.Ik werd hier weer doorverwezen naar garage van Bemmelen in Delft. Morgen ga ik ffetjes bellen want kon het ook al neit 1 2 3 vinden in Voorburg. De slang die ik nodig heb is volgens mij gewoon rond?
BX 16TRI
Totaal aantal Berichten: 7072
- BX Sport MK2
- AX GT chic
die slang hier rechts?:
volgens mij heb ik er nog 1 liggen maar weet het niet zeker
Bx, its not just a car! its a lifestyle!!!!
Maak morgen wel ff een fototje
BX 16TRI