2 van de 2
 < Vorige 1 2

Oef, een jumper…
boukewerff
> 1100 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Totaal aantal Berichten: 1184

- XM 3.0 V6 Exclusive Aut LPG
- C5 2.0 16v Exclusive LPG G3
Gepost: 26 augustus 2010 01:05 PM
  [ # 16 ]

Mijn XM liep ook niet lekker, nadat ik de computer even los gehad had, meteen een stuk beter. Dan een half uurtje op benzine rijden om te laten inleren en daarna pas op gas zetten.
Laat je hem zelf de eerste keer overschakelen op gas is de computer van slag en loopt hij voor geen meter. Waarschijnlijk wil de computer de boel bijregelen maar lukt dat niet omdat het gas systeem dat zelf bepaald. Is het proberen waard, kost iig niets. Ook met de lexia was er niets te vinden.

Alles wat ontstaat, komt voort uit het denken, het is geboren uit denken, gevormd uit denken.

Profiel  

Paultieman
< 100 berichten
Rank
Totaal aantal Berichten: 13

Gepost: 26 augustus 2010 03:30 PM
  [ # 17 ]

Het is zeker het proberen waard. Ik haal de computer even los, en dan is de volgorde me even niet duidelijk. Starten? Of eerst de computer weer aankoppelen? Ik neem aan dat de motor niet loopt zonder computer?

De beste plek voor inspiratie? Onze kampeerbus! Vroeger een C35, nu een Jumper!

Profiel  

boukewerff
> 1100 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Totaal aantal Berichten: 1184

- XM 3.0 V6 Exclusive Aut LPG
- C5 2.0 16v Exclusive LPG G3
Gepost: 26 augustus 2010 11:13 PM
  [ # 18 ]

Computer los, 10 min wachten. Computer weer aansluiten en starten. Dan op benzine een stuk rijden, zeg een klein half uurtje. Daarna pas op gas overschakelen.
Sorry dat het niet duidelijk was. En idd, zonder computer ga je hem echt niet aan de gang krijgen…

Alles wat ontstaat, komt voort uit het denken, het is geboren uit denken, gevormd uit denken.

Profiel  

Paultieman
< 100 berichten
Rank
Totaal aantal Berichten: 13

Gepost: 23 september 2010 08:53 PM
  [ # 19 ]

We zijn nu een maandje en 4000 km verder. We zijn met de Jumper naar het prachtige Bretagne gereden. Hoewel het probleem blijft bestaan lijkt het niet erger te worden. Op benzine koud starten is een ramp, prutteldepruttel en bij belasten slaat de motor meteen af. Je moet wachten tot hij op gas loopt en dan gaat het beter. Hij verbruikt amper koelvloeistof (ik heb begrepen dat dat altijd in ruime mate het geval is bij een lekke koppakking?) en het verbruik is verklaarbaar door een piepkleine lekkage in een hoek van de radiateur. Wat ik wel duidelijk merk is dat de lpg installatie in de storing gaat als je een lange helling bergaf rijdt en remt op de motor. Nog iemand met een tip? Of span ik maar beter een paard voor de kampeerbus? cry

De beste plek voor inspiratie? Onze kampeerbus! Vroeger een C35, nu een Jumper!

Profiel  

2 van de 2
 < Vorige 1 2

© Citroën-Forum 2003 - 2025 | adverteren
Facebook