30 van de 183
« Eerste  < Vorige 28 29 30 31 32 Volgende >  Laatste »
   
Arjan’s CX 25 GTi Turbo 2
Arjan Verkade
> 25000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 27934
Geregistreerd: 21-09-2004

- CX 25 GTi Turbo 2
- ID/DS 23 IE Pallas Mécanique
- C5 3.0 V6 HDi Exclusive
Gepost: 06 augustus 2010 10:23 PM
  [ # 436 ]

Ik ga niet vaak met de CX naar het werk, maar vandaag wel. Het is nu toch lekker rustig op de weg en moest ook nog even tanken.
Toen ik vanmiddag bijna thuis was en het reserve lampje al af en toe ging branden dus even vol gegooit.

Toen ik het hokje van het tankstation in liep stond een man mij al aan te kijken en begon direct met complimenten dat de auto er nog netjes uit zag Wink
Toen we buiten waren kwam die nog even van dichtbij kijken.

Toch altijd weer leuk wat voor reacties een CX kan geven Very Happy

Profiel  
 
Arjan Verkade
> 25000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 27934
Geregistreerd: 21-09-2004

- CX 25 GTi Turbo 2
- ID/DS 23 IE Pallas Mécanique
- C5 3.0 V6 HDi Exclusive
Gepost: 16 augustus 2010 08:18 PM
  [ # 437 ]

Ik heb van het weekend het klokkenspel er maar eens uit gehaald, naar aanleiding van een ander topic hier.
De km teller naald begon de laatste tijd nogal erg te dansen. Op de snelweg sprong die soms zomaar 10km naar beneden om vervolgens weer omhoog te springen Confused

Op lagere snelheden dansde de naald helemaal vrolijk heen en weer.

Ik heb zowel in de kabel als in het klokkenspel zelf een drupje kruipolie gespoten. Na wat draaien met een schroeven draaier leek het klokkenspel al lichter te gaan draaien.

Na een stukje rijden bewoog de naald al minder heftig. En later op de dag stond de naald eigenlijk gewoon helemaal stil Cool
Nu maar hopen dat het voorlopig effect blijft hebben Wink

Profiel  
 
cx25gtit2
> 3000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 3907
Geregistreerd: 26-03-2005

- CX 25 GTi Turbo 2 KdFi
- CX 2400i Prestige
Gepost: 16 augustus 2010 08:58 PM
  [ # 438 ]

toch maar klokje wisselen ?
of is die nog te herstellen….. ?

Citroen CX - magnifiek zweven !!  mijn Flickr foto stream  mijn CX GTi Turbo 2 KdFi draadje

Profiel  
 
Arjan Verkade
> 25000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 27934
Geregistreerd: 21-09-2004

- CX 25 GTi Turbo 2
- ID/DS 23 IE Pallas Mécanique
- C5 3.0 V6 HDi Exclusive
Gepost: 16 augustus 2010 09:16 PM
  [ # 439 ]

De km teller liep gisteravond beter dan ooit, dus ik hoop dat dat zo blijft Wink

Profiel  
 
cx25gtit2
> 3000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 3907
Geregistreerd: 26-03-2005

- CX 25 GTi Turbo 2 KdFi
- CX 2400i Prestige
Gepost: 16 augustus 2010 09:38 PM
  [ # 440 ]

ik interpreteerde dat als een stilstaand wijzer, dat ie niks meer deed / overleden was ....
maar dit is beter !!

Citroen CX - magnifiek zweven !!  mijn Flickr foto stream  mijn CX GTi Turbo 2 KdFi draadje

Profiel  
 
Arjan Verkade
> 25000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 27934
Geregistreerd: 21-09-2004

- CX 25 GTi Turbo 2
- ID/DS 23 IE Pallas Mécanique
- C5 3.0 V6 HDi Exclusive
Gepost: 16 augustus 2010 09:47 PM
  [ # 441 ]
Profiel  
 
Arjan Verkade
> 25000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 27934
Geregistreerd: 21-09-2004

- CX 25 GTi Turbo 2
- ID/DS 23 IE Pallas Mécanique
- C5 3.0 V6 HDi Exclusive
Gepost: 26 augustus 2010 08:04 PM
  [ # 442 ]

De wijzer trilt nog steeds niet, dus dat gaat prima Smile

De digitale display’s blijven knipperen, behalve de tijd… Dit heeft te maken dat de voor en achterkant van de unit niet stevig genoeg tegen elkaar gedrukt worden.

Waar ik mij wel behoorlijk aan stoor is dat de auto erg naar benzine ruikt na het tanken…
Vanmorgen eerst behoorlijk stuk gereden en ik ruik helemaal niets in de auto. Toen heb ik zo’n 5 km voor mijn werk de CX volgetankt. Vervolgens stond de CX zo’n 6 uur stil. Na het werk rook ik al benzine naast de auto. Na het instappen ruik je het ook in het interieur Confused

Later een stukje 60 a 80 gereden met een stukje raam open, dan verga je helemaal van de stank…

Ik snap niet waar het vandaan komt….

Als je onder de motorkap ruikt, dan ruik je van alles maar geen benzine.

Als het een leiding onder de auto zou zijn, dan zou het voor mij logisch zijn dat je hem altijd ruikt, niet alleen bij een volle tank.

Van de winter zijn er al ringen bij de tank vervangen, maar dat heeft niet geholpen.
En bij de laatste beurt in juli is ook het benzine filter vervangen, ook dit heeft niet geholpen.

Meestal als ik zo’n 2 a 300 km gereden heb dan ruik je het niet meer, kan iemand verklaren waar dat is?

Profiel  
 
RensKorevaar
> 17000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 17405
Geregistreerd: 15-10-2006

- CX 2400 Super
Gepost: 26 augustus 2010 09:41 PM
  [ # 443 ]

Bij mijn CX was de tank zelf lek evenals de benzineleiding. Aanvankelijk alleen reuk, vooral kort na het tanken, later gutste de benzine eruit.

Doneer, zo blijven we draaien! 
Een tip voor de kalender? Een bijdrage voor de voorpagina? Schrijf .(JavaScript moet ingeschakeld zijn om dit e-mail adres te bekijken)!

Profiel  
 
dimmar
< 100 berichten
Rank
Totaal aantal Berichten: 93
Geregistreerd: 18-12-2005

Gepost: 26 augustus 2010 09:52 PM
  [ # 444 ]

Beste,

Zou het misschien niet een lekkende injector kunnen zijn?

Profiel  
 
Arjan Verkade
> 25000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 27934
Geregistreerd: 21-09-2004

- CX 25 GTi Turbo 2
- ID/DS 23 IE Pallas Mécanique
- C5 3.0 V6 HDi Exclusive
Gepost: 26 augustus 2010 09:57 PM
  [ # 445 ]

Ik denk dat ik het bij een injector juist onder de motorkap zou moeten ruiken toch?
Daar ruik ik juist (gelukkig) geen benzine.

De tank zou natuurlijk wel kunnen, die houd ik even in het achterhoofd.

Profiel  
 
puffel
> 1100 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Totaal aantal Berichten: 1173
Geregistreerd: 09-09-2008

- CX 25 GTi Turbo
- XM 2.1 TD automaat vsx
- 2CV club
- XM 2.0 16V Aut.
Gepost: 26 augustus 2010 11:41 PM
  [ # 446 ]

Nadat ik gestrand ben bij het benzinestation, had ik dus een auto met een compleet volle tank in de garage staan, met ook een bijzondere benzinestanklucht.
Dit kwam omdat de vulpijp dus ook nog benzine bevatte, waardoor de benzine langzaam langs de rand van de tankvlotter lekte. Deze vind je door de kofferbakbekleding te verwijderen, dan zie je 2 grote zwarte plastic doppen zitten. De vlotter zit onder de linker dop.
De oplossing was dus de tankvlotter te verwijderen nadat de benzine uit de vulpijl was uiteraard.
Ik heb er een stuk hard hout voor gebruikt want je wilt geen vonken maken..
Een andere pakkingsring die ik nog wat met wat benzinebestendige siliconenspul en nu maar hopen dat bij de volgende tankbeurt er niets meer lekt.
Dat je van zo’n beetje benzine zo’n stank hebt heeft me ook wel wat verbaasd.

Profiel  
 
jantje1948
> 10000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 10376
Geregistreerd: 21-04-2006

- Overig Mercedes CLA 250 shooting brake
Gepost: 27 augustus 2010 01:18 AM
  [ # 447 ]

En met raam open rijden krijg je onderdruk in het interieur waardoor de damp nog makkelijker naar binnen gaat.

ex 2cv 15pk, 11BL 1938, dspecial 1973, ds pallas 23 IE bvh 1973, gs, austin princess 2300, cx 2400 break, bx 19 d, cx 2500 trd, xm 2.0 16v, mgb, mgc, Suzuki vitara, ds 21 ie pallas 1971, saxo 1.1i, sm 2.7 ie, xantia 2.0 16v, C5 3.0V6 exclusive, C4 1.6HDI, C4 1.6 16v.

Profiel  
 
break23m
> 7000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 7582
Geregistreerd: 03-04-2006

- C35 RD
- C3 1.4 Exclusive
Gepost: 27 augustus 2010 10:15 AM
  [ # 448 ]
Arjan Verkade schreef:

De km teller liep gisteravond beter dan ooit, dus ik hoop dat dat zo blijft Wink

Beetje late reactie - maar mooi zo! Ikzelf moet nog steeds een nieuwe snelheidsmeter scoren Neutral Mooi dat je zelf al weer wat anders hebt gevonden om te knutselen. Wink

Profiel  
 
bx-cannes
> 1100 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 1136
Geregistreerd: 10-02-2005

- GS/GSA 1220 Club
Gepost: 27 augustus 2010 12:48 PM
  [ # 449 ]

Ik zou ook die slangen even nalopen van de vulbuis naar de tank, en van de ontluchting weer naar de vulbuis. Als die poreus is ruik je bij volle tank wel het een en ander.

Profiel  
 
daan
> 1000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 1064
Geregistreerd: 13-10-2007

Gepost: 27 augustus 2010 01:12 PM
  [ # 450 ]

Inderdaad ontluchtingsslang is vaak een boosdoener,vaak bij de aansluiting op de tank kan deze slecht wezen.
Vooral bij een volle benzinetank en de auto in de laatste stand kan deze gaan lekken

Profiel  
 
 
30 van de 183
« Eerste  < Vorige 28 29 30 31 32 Volgende >  Laatste »
 
© Citroën-Forum 2003 - 2025 | adverteren
Facebook