Totaal aantal Berichten: 653
Geregistreerd: 23-11-2009
- GS/GSA 1220 Club break
poeh, dat was half december, dat weet ik niet meer, en heb het gisteren niet meer gecontroleerd. Maakt ook niet meer uit, het werkte toen voldoende (de afstand was meer dan een millimeter, blijkbaar “uit het doosje” gemonteerd) en het is nu helemaal goed.
De afstand is nu >= 0,7mm in ieder geval, volgens Haynes mocht het tussen 0,65 en 0,8 zijn
GS Club berline ‘73, GS Club break ‘79, Xsara 1.8 16v berline ‘99
Totaal aantal Berichten: 10298
Geregistreerd: 22-03-2005
- GS/GSA 1220 club break
- Overig Panhard 17 break
- GS/GSA X1
- ID/DS DS23H Pallas
- ID/DS ID20F break 21 5-bak
Dacht dat het over de contactpuntafstand ging?
Citroen!
Totaal aantal Berichten: 653
Geregistreerd: 23-11-2009
- GS/GSA 1220 Club break
ah, verwarring. Het ging om de elektrode-afstand van de bougies. Die zijn per abuis op contactpuntafstand gezet afgelopen december. Afleesfoutje waarschijnlijk, het is sinds gisteren weer in orde.
GS Club berline ‘73, GS Club break ‘79, Xsara 1.8 16v berline ‘99
Totaal aantal Berichten: 653
Geregistreerd: 23-11-2009
- GS/GSA 1220 Club break
vorig weekeind na een regenritje stond er ineens water rechts onder de achterbank, de neergeklapte rugleuning was nat…
Blijkt uit de kofferbak te komen lopen, er zit een gaatje naar het achterwiel, d’oh!
Nu blijkt dus die hele naad rot tussen de dubbele platen . Toch de bekleding wat verder moeten lostrekken voor aankoop.
Links idem, maar daar heeft één of andere beun glasvezelmatjes tegenaangeplakt. Vooral dat laatste vertrouw ik niet zo omdat het subframe eronder zit, dat wordt dus slijpen en lassen binnenkort. Waar zou ik in de omgeving Delft plaatstaal vandaan kunnen halen?
Nou heb ik een mooie krikpuntdraad gevonden met plaatjes. De eerste foto snap ik, het blok zit onder de ophangpunten van het subframe.
Ik wil achter het subframe eraf halen om ook de (al bekende) vliegroest op de onderkant van de laadvloer aan te pakken, dus wilde afsteunen zoals op deze foto:
Waarom staan die blokjes zo ver naar binnen, is dat U vormige randje niet sterk genoeg?
GS Club berline ‘73, GS Club break ‘79, Xsara 1.8 16v berline ‘99
Totaal aantal Berichten: 10298
Geregistreerd: 22-03-2005
- GS/GSA 1220 club break
- Overig Panhard 17 break
- GS/GSA X1
- ID/DS DS23H Pallas
- ID/DS ID20F break 21 5-bak
Hij wil de blokken onder de vlakke plaat hebben, lijkt me ook een goed idee. Het U-vormig randje kan wegknikken.
Citroen!
Totaal aantal Berichten: 653
Geregistreerd: 23-11-2009
- GS/GSA 1220 Club break
ah, bedankt. Het is gelukkig een Break, dan kun je er tenminste bij, maar dan zal ik waarschijnlijk wel in de auto gaan zitten borstelen e.d.. Wel fijn als ik dan niks verbuig vanonder.
GS Club berline ‘73, GS Club break ‘79, Xsara 1.8 16v berline ‘99
Totaal aantal Berichten: 2502
Geregistreerd: 29-10-2006
- C4 (2004-heden) Cactus BlueHDi
- Berlingo 1.6i 16V Multispace Nouvelles Frontières
Erg vervelend, zeker bij zo’n verder erg nette auto. Glasvezelen doet me ook altijd het ergste vermoeden.
Om het positief in te zien: je hebt een prima ruimte om te werken en je leert je auto nog eens kennen
Totaal aantal Berichten: 10298
Geregistreerd: 22-03-2005
- GS/GSA 1220 club break
- Overig Panhard 17 break
- GS/GSA X1
- ID/DS DS23H Pallas
- ID/DS ID20F break 21 5-bak
Hopelijk valt het mee. Vaak blijft het niet bij borstelen. Bij mijn GSA zag het er zo uit na wat roest verwijderen:
Nu weer degelijk gelast….
Citroen!
Totaal aantal Berichten: 653
Geregistreerd: 23-11-2009
- GS/GSA 1220 Club break
@ DriverD, ik denk dat het er bij mij minstens zo gaat uitzien als de glasmatjes weg zijn maar goed te weten dat het mooi gerepareerd kan worden.
rechterkant, gat naar het achterwiel, naad naar voren (links op de foto) doorgerot. Typisch dat het gat precies zit op de plek van het remleidingbeugeltje op de draagarm, die kun je door het gat zo aanraken bij doogezakte hoeven.
linkerkant, beunwerk met glasmatjes en plamuur, vrees met grote vrezen wat eronder zit.
achterste ophangpunt van het subframe links, afdekplaat naar de verstijvingsrand is door. Verder naar voren zit een dikke laag glaspolyester met zwarte camouflage.
werk aan de winkel dus!
GS Club berline ‘73, GS Club break ‘79, Xsara 1.8 16v berline ‘99
Totaal aantal Berichten: 10298
Geregistreerd: 22-03-2005
- GS/GSA 1220 club break
- Overig Panhard 17 break
- GS/GSA X1
- ID/DS DS23H Pallas
- ID/DS ID20F break 21 5-bak
Dat wordt nog veel erger als je de roest gaat weghalen. Is ook dubbele plaat daar. Niet vrezen, gewoon aan beginnen.
Citroen!
Totaal aantal Berichten: 653
Geregistreerd: 23-11-2009
- GS/GSA 1220 Club break
Het bruine monster gaat nog steeds als een malle, iedere keer met een brede glimlach op weg. Het kofferbakverhaal gaat binnenkort aangepakt worden, zodra de 504 APK heeft gaat de GS op pootjes.
Tot die tijd wil ik er nog een paar lange ritten mee rijden. Ik maak me alleen een beetje zorgen om wat geluiden uit het vooronder. Als je een beetje vermogen vraagt (snelheid boven de 80 km/u) en je zweeft over een hobbel, hoor je een rommelend geluid wanneer de auto omhoog veert.
Dat is op zich al een hele tijd en het lijkt niet echt erger te worden, en als je gas terug neemt bij een hobbel hoor je niks.
Er komt de laatste tijd alleen iets bij, dat is een droge tik bij wat harder remmen, alsof er iets doorschiet.
Mijn vermoeden is dat er een homokineet of tripoide gaar aan het worden is. Herkent iemand dit en is het zorgelijk of kan ik er nog wel even mee doorrijden?
GS Club berline ‘73, GS Club break ‘79, Xsara 1.8 16v berline ‘99
Totaal aantal Berichten: 25571
Geregistreerd: 31-07-2003
- Ami 6
- SM 2.7 i.e.
homokineet. Kan nog wel ff..
Zelfbenoemd Citroën Specialist!
Main Entry: bo·gart
Pronunciation: ‘bO-“gärt
Function: verb
1 : BULLY, INTIMIDATE.
2 : to use or consume without sharing. <don’t bogart that joint, pass it over>
Totaal aantal Berichten: 10298
Geregistreerd: 22-03-2005
- GS/GSA 1220 club break
- Overig Panhard 17 break
- GS/GSA X1
- ID/DS DS23H Pallas
- ID/DS ID20F break 21 5-bak
Die droge tik bij hard remmen kan ook heel goed speling op éém van de onderste draagarmen zijn, dat hebben meer GS-jes.
Citroen!
Totaal aantal Berichten: 653
Geregistreerd: 23-11-2009
- GS/GSA 1220 Club break
ah, mooi dat het niet echt urgente dingen lijken te zijn.
Die draagarm is een mooie herfstklus als ik het roest bikken beu ben, en die homokineten nog maar even aankijken dan.
dank voor de visie
GS Club berline ‘73, GS Club break ‘79, Xsara 1.8 16v berline ‘99
Lijkt mij ook de onderste draagarmen. Kan ook nog zijn dat de bout een beetje los zit.
Voorzitter stichting DS-TT
http://www.ds-tt.nl
Citroen Expert ( niet zelfbenoemd), chef-werkplaats in Citroen garage in jaren 70, met het benodigde diploma
Chef werkplaats SOS Noodgarage ICCCR 2016
Auto’s: GS birotor, ID 21 f break, DS cabrio 4deurs, Ami6 berline,
Peugeot Expert Alibi camper