CX25GTI 1984 wil niet starten
Bram-id19B
> 500 berichten
RankRankRankRankRank
Totaal aantal Berichten: 517

Gepost: 26 augustus 2010 10:14 AM

Mijn CX25 GTI uit 1984 wil niet starten. Normaal zou ik gaan storing zoeken maar aangezien ik nu en komend half jaar niet in Nederland ben en mijn auto wel is dit een probleem. Ik heb begrepen dat er geen vonk is maar voor ik er een bevriende monteur op af stuur (met geen CX ervaring) wil ik jullie mening even hebben over mogelijke veel voorkomende oorzaken.

De wagen is door mijzelf rijdend weg gezet (na een flinke regenbui) vorige week en wil nu dus niet meer starten en heeft ook geen vonk.

Is de meest waarschijnlijke dader de BDP sensor stekkers of zijn er nog meer veelvoorkomende kanshebbers?

Sept cent millions de chinois Et moi, et moi, et moi ....

Profiel  

par eXeMple!
> 5000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Totaal aantal Berichten: 5019

- CX 2200 Pallas
- GS/GSA GS X2
- Ami 8 Break
Gepost: 26 augustus 2010 10:38 PM
  [ # 1 ]

Ja, de meest waarschijnlijke oorzaak zijn de BDP sensoren. Ik denk dat je er 2 hebt. Ik zou eens beginnen met de stekkers op de sensoren los te trekken en weer terug te duwen. Flinke kans dat ze dan weer start. Zo niet, eerst 1 sensor vervangen, daarna de andere. Als het niet één van de BDP’s is, dan zou het het grote blauwe injectierelais kunnen zijn.

Profiel  

Bram-id19B
> 500 berichten
RankRankRankRankRank
Totaal aantal Berichten: 517

Gepost: 30 augustus 2010 02:54 AM
  [ # 2 ]

BDP sensors…..ze start weer heb ik zojuist vernomen. Beetje contactspray doet wonderen, ze kan gewoon zelf rijdend de berging in.

Sept cent millions de chinois Et moi, et moi, et moi ....

Profiel  

© Citroën-Forum 2003 - 2025 | adverteren
Facebook