4 van de 4
« Eerste  < Vorige 2 3 4
   
c15 turbodiesel
mike
> 300 berichten
RankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 339
Geregistreerd: 08-08-2003

Gepost: 16 oktober 2005 08:09 PM
  [ # 46 ]

Ik ben gister ook nog maar eens actief geweest met m,n fluitketeltje.
Heb de verlagings veren met koni,s gemonteerd, echter bleken de koni,s lek te zijn Crying or Very sad
Dus heb nu de veerpoten van de gti er op zitten met verlagingsveren, en heb mijn orginele fusee stukken gebruikt. Krijg net twee vingers tussen het scherm en de band. Gaat prima loopt niet aan bij stevig bochtenwerk of hard remmen. Remmen heb ik er nu van een 205GTI op zitten, en eigenlijk vindt ik hem nog beroerd remmen. Zit te denken aan een setje van een 306 inclusief de hoofdremcilinder, ik koop het dan ook gewoon nieuw ben ik gelijk van evt gezeur af. Echter weet ik niet of dit in een 15inch velg past. Maar eerst maar eens nieuwe gele koni,s bestellen morgen.

Ajeto!!!

Profiel  
 
mike
> 300 berichten
RankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 339
Geregistreerd: 08-08-2003

Gepost: 19 oktober 2005 10:08 PM
  [ # 47 ]

Vandaag even met de remmen bezig geweest, alles perfect gelukt en remt nu voldoende. Ik zou iets meer bijtkracht willen voelen en ben een vrij late remmer,  vandaar dat ik toch maar voor het 306/Xsara remsysteem ga. De trommels achter doen het meer dan perfect, en daar zou ik zeker niet de ZX16V schijven willen verruilen (in combi met een BX arm). Echter na een blik onder de kap viel mij meteen op dat de (met mazzel overigens) bij mij doorzichtige slang van de inlaat naar de brandstofpomp vol met diesel stond Shocked 
Zeer kort gezegd betekend dit dat de pomp overleden is Crying or Very sad  Maar dat blijkt ondertussen wel een 21TD12 kwaaltje… Gaat nu een Bosch op, ben het zat met die Engelse .... De Nieuwe gele Koni,s moeten toch maar even wachten denk ik Crying or Very sad

Ajeto!!!

Profiel  
 
mpostma
> 9000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Totaal aantal Berichten: 9231
Geregistreerd: 03-01-2004

Gepost: 19 oktober 2005 10:36 PM
  [ # 48 ]
mike schreef:

Zeer kort gezegd betekend dit dat de pomp overleden is Crying or Very sad  Maar dat blijkt ondertussen wel een 21TD12 kwaaltje… Gaat nu een Bosch op, ben het zat met die Engelse ....

Gebeurt helaas ook bij Lucas pompen op gewone BX turbodiesels.  In de zomer is Hier eens ter sprake geweest hoe dit te fixen bij een normale BX turbodiesel. Is te doen door het potje te vervangen dat aan de slang vastzit.

Misschien kun je er wat mee of wil je toch wel stiekum graag Bosch? die laatste kunnen helaas ook gaan lekken, bijv op de aandrijfaskeerring.

Succes ermee.

Profiel  
 
mike
> 300 berichten
RankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 339
Geregistreerd: 08-08-2003

Gepost: 20 oktober 2005 12:18 PM
  [ # 49 ]

Ik ga hem zowiezo vervangen, het bovendeksel begon ook al te zweten bij het asje. Het blijft maar Engelse rommel, een normaal achterlicht konden de mannen van Lucas ook al niet eens behoorlijk maken. Niets voor niets geld de oude gezegde nog steeds ‘’ Lucas king of darkness’‘
Nee dan maar liever iets Duits, die mannen weten iig wel wat kwaliteit is.

Ajeto!!!

Profiel  
 
mpostma
> 9000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Totaal aantal Berichten: 9231
Geregistreerd: 03-01-2004

Gepost: 20 oktober 2005 12:24 PM
  [ # 50 ]
mike schreef:

Ik ga hem zowiezo vervangen, het bovendeksel begon ook al te zweten bij het asje. Het blijft maar Engelse rommel, een normaal achterlicht konden de mannen van Lucas ook al niet eens behoorlijk maken. Niets voor niets geld de oude gezegde nog steeds ‘’ Lucas king of darkness’‘
Nee dan maar liever iets Duits, die mannen weten iig wel wat kwaliteit is.

Very Happy Ach ja.. Als je ergens een passend Bosch pompje vandaan kan trekken? Maar echt overtuigd ben ik niet. Dat lucas in het verleden rommel maakte is mij wel bekend. De huidige Lucas pompjes kunnen ook zeer lang draaien. En Bosch pompen gaan ook kapot, volgens de dieselspecialist was het lood om oud ijzer in elk geval Wink Nja, ik heb nu in elk geval wel Bosch dus dat is dan wel makkelijk praten.

Sloperij Verwijst in Uden heeft trouwens nog een XM staan met dieselpomp (althans een tijd geleden in Juni stond die er nog). Misschien kun je er wat mee? Staat wel in de open lucht dus wellicht is die pomp al rijp voor revisie.

Profiel  
 
mike
> 300 berichten
RankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 339
Geregistreerd: 08-08-2003

Gepost: 22 oktober 2005 12:19 PM
  [ # 51 ]

Ik heb eens hier en daar naar toe gebeld en kreeg idd ook te horen dat het lood om oudijzer is welke pomp je nou hebt. Kon een Bosch bemachtigen, maar helaas was deze niet afgeplugd. Dit vertrouw ik dus niet. Pomp bij Bart Ebben kost 250 ex, zonder een bekende historie. Stokking in Gouda gebeld, die monteren het deksel en de boosterkit aan de wagen. Ik kan het zelf prima maar laat het toch door de mannen doen. Kostenplaatje 260 ex, maar dat weet ik wel dat het goed is. Dus Surprisedops: de Lucas blijft erop Surprisedops:
Maandag ochtend op de oprijder en naar Gouda.

Ajeto!!!

Profiel  
 
mike
> 300 berichten
RankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 339
Geregistreerd: 08-08-2003

Gepost: 30 oktober 2005 12:36 PM
  [ # 52 ]

Maar weer eens een kleine update:

De pomp is gerepareerd bij Stokking in Gouda, het zijn zeer vakbekwame mensen en zijn dan ook niets voor niets een van de beste dieselspecialisten. S, maandags laat in de middag heb ik hem gebracht en kon hem Woensdag weer ophalen in ruil voor 317euro incl. Met grote verbazing heeft het hele bedrijf om de auto heen gestaan hoe ik in godsnaam het blok er ingelepeld had. Toch leuk als er positieve reactie,s op komen. Gister heeft ie weer wat circuit ervaring mogen opdoen, had ie overigens met het 60pk blokkie ook Wink  Toch leuk dat je met gemak een GSI 16V achter je kan houden met je petroleum kacheltje. Ze hebben het voor me gefilmd en ik zal eerdaags proberen het hier te posten.

Ajeto!!!

Profiel  
 
stoterstangen90
> 2000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 2230
Geregistreerd: 30-06-2005

Gepost: 30 oktober 2005 02:50 PM
  [ # 53 ]
mike schreef:

Maar weer eens een kleine update:

De pomp is gerepareerd bij Stokking in Gouda, het zijn zeer vakbekwame mensen en zijn dan ook niets voor niets een van de beste dieselspecialisten. S, maandags laat in de middag heb ik hem gebracht en kon hem Woensdag weer ophalen in ruil voor 317euro incl. Met grote verbazing heeft het hele bedrijf om de auto heen gestaan hoe ik in godsnaam het blok er ingelepeld had. Toch leuk als er positieve reactie,s op komen. Gister heeft ie weer wat circuit ervaring mogen opdoen, had ie overigens met het 60pk blokkie ook Wink  Toch leuk dat je met gemak een GSI 16V achter je kan houden met je petroleum kacheltje. Ze hebben het voor me gefilmd en ik zal eerdaags proberen het hier te posten.

Razz Razz

<————mag de 130 niet staan…...........
John Blauw, de man met de gouden praatjes.

Profiel  
 
mike
> 300 berichten
RankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 339
Geregistreerd: 08-08-2003

Gepost: 31 oktober 2005 10:56 PM
  [ # 54 ]
stoterstangen90 schreef:
mike schreef:

Maar weer eens een kleine update:

De pomp is gerepareerd bij Stokking in Gouda, het zijn zeer vakbekwame mensen en zijn dan ook niets voor niets een van de beste dieselspecialisten. S, maandags laat in de middag heb ik hem gebracht en kon hem Woensdag weer ophalen in ruil voor 317euro incl. Met grote verbazing heeft het hele bedrijf om de auto heen gestaan hoe ik in godsnaam het blok er ingelepeld had. Toch leuk als er positieve reactie,s op komen. Gister heeft ie weer wat circuit ervaring mogen opdoen, had ie overigens met het 60pk blokkie ook Wink  Toch leuk dat je met gemak een GSI 16V achter je kan houden met je petroleum kacheltje. Ze hebben het voor me gefilmd en ik zal eerdaags proberen het hier te posten.

Razz Razz

 


Ha ha ha echt lachen waar je Pieter Post vandaan hebt gehaald Razz Maar nou moet je niet gaan denken dat ik de post ga bezorgen Wink

Ajeto!!!

Profiel  
 
mike
> 300 berichten
RankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 339
Geregistreerd: 08-08-2003

Gepost: 01 november 2005 09:52 AM
  [ # 55 ]

Iemand heeft afgelopen Zaterdag een foto van mij gemaakt tijdens het sprinten, kijk en oordeel

Ajeto!!!

Profiel  
 
mpostma
> 9000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Totaal aantal Berichten: 9231
Geregistreerd: 03-01-2004

Gepost: 01 november 2005 10:40 AM
  [ # 56 ]
mike schreef:

Met grote verbazing heeft het hele bedrijf om de auto heen gestaan hoe ik in godsnaam het blok er ingelepeld had.

Hee Mike, fijn dat het weer gefixed is! Gisteren bij de dealer geweest om te weten te komen hoe erg de schade aan de auto is. (dat topic weet je wel te vinden) maar goed: die dealer was ook al heel verbaasd over de motor. Leuk is dat.. terwijl we allebei uiteindelijk weten dat het nu ook niet zo heel schokkend is. Very Happy tis en blijft ten slotte XUD

Profiel  
 
botsai
< 100 berichten
Rank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 38
Geregistreerd: 06-09-2005

Gepost: 23 november 2005 04:18 PM
  [ # 57 ]

Ik hoorde van iemand dat ie een bx TD motor erin had gezet. Resultaat was een stillere auto waarmee je ook nog 160 kan.
Hij vertelde met de brandstofleidingen veel gedoe te hebben gehad in het begin, maar dat had ie toch relatief snel verholpen.
Succes!

The world is yours!

Profiel  
 
 
4 van de 4
« Eerste  < Vorige 2 3 4
 
© Citroën-Forum 2003 - 2024 | adverteren
Facebook