Totaal aantal Berichten: 359
Geregistreerd: 26-09-2004
- 2CV 2cv6
- ID/DS ID 19 P
Dieter schreef:Geen DS zonder hydraulique, mijn gedacht!
Snap ik niet. Een oud-Chinees spreekwoord wellicht?
Antieke fietsen zijn ook mooi! Kijk eens op http://www.antique-bicycles.net
Of een IE betrouwbaar is?
Lees vooral niet mijn berichten
Op zich is het IE blok net zo goed als een ander blok. Werken eraan is bewerkelijker, en storingen zoeken is lastiger, omdat je met meer stekkers en andere aansluitingen te maken hebt.
Aandacht hebben voor benzineleidingen, die moeten goed zijn, en als je er eentje gaat bekijken, let eens op de koude start, gaat dat in twee keer goed, loopt dat mooi rond, en blijft zo als het blok opwarmt?
Die computers van na 71 meen ik kun je nog een beetje regelen, maar da’s alleen het stationaire mengsel. Als ik dat niet goed heb, zal Joris me wel corrigeren
Dat ze kapot gaan daar heb ik nog nooit van gehoord. Vooral de slangen, stekkertjes e.d. zijn bronnen van eventuele storingen. En dat komt vaak door achterstallig onderhoud dan wel te weinig gebruik. Ikzlef sta nog steeds achter mijn IE aanschaf, ook al zit het regelmatig tegen. En ook die zaken zijn gevolg van verwaarlozing, en dat gebeurt bij elke auto die je maar laat staan.
Heel veel succes met zoeken, je zult er wel eentje vinden die je zal bevallen!
MVG, Peter
DS 23 ie Pallas 1973 Thuis zit ik slechter….
Wat is Citroën sleutelen toch formidabel!
Totaal aantal Berichten: 359
Geregistreerd: 26-09-2004
- 2CV 2cv6
- ID/DS ID 19 P
Ik heb er eens een nachtje over geslapen (en het LPG inbouwstation Van Orsouw gebeld)
Van Orsouw zegt dat de injectie op LPG gevoeliger is voor storingen door alle slangetjes die eraan zitten. De inbouw is 140 euro duurder dan bij een carbu, komt op 1050, vind ik niet zo gek.
Als ik de motorruimte van de IE bekijk vraag ik me af hoe ik in hemelsnaam kleppen moet stellen met die pijpen over de motor?!
Antieke fietsen zijn ook mooi! Kijk eens op http://www.antique-bicycles.net
Dat moet je er allemaal afslopen om de kleppen te stellen.
GRG
.(JavaScript moet ingeschakeld zijn om dit e-mail adres te bekijken)
Misschien er nog maar een nachtje over slapen?
ter overweging: DSuper 5, met de prachtige, (misschien wel de beste) DX2 motor en de lange 5 bak, carbu dus geen overbodig sleutelwerk….
Heerlijk !
Totaal aantal Berichten: 777
Geregistreerd: 30-05-2005
- 2CV 2cv6 Spécial
- Berlingo 1.6 Tonic
Heimwee naar je oude DSuper5 Maarten? Spijt me, ik wil ‘m niet kwijt. Ook in mijn ogen een heerlijke configuratie qua motor en bak, alhoewel ik weinig referentiemateriaal heb. Gisteren had ik een dag de beschikking over een DS23ie Pallas met halfautomaat. Misschien had ik er wat langer in moeten rijden om het helemaal vlekkeloos onder de knie te krijgen, maar dat vloeiend schakelen lukte niet zo best. Vooral het aangrijpingspunt vanuit stilstand en van 1 naar 2 ging best wel schokkerig. Alhoewel dit ongetwijfeld met de fijnafstelling te maken zal hebben, prefereer ik mijn handgeschakelde vijfbak. Maar ja, ik heb dan ook een voorkeur voor de wat ‘kalere’ versies. Kleine wieldopjes enzo .
O ja, de lange-bak-discussie: Bij 3500 toeren rij ik ongeveer 125 (pas op voor :photo )
Ahh Kees Jan, je vergist je in de naam: Ik ben Marten. Daarnaast is er volgens mij nog een Marten actief hier… Allemaal liefhebbers!
Ik heb mijn DSuper5 al 22 jaar en ZIJ gaat nooit meer weg!
Daarvoor had ik een 23-er break, maar vanwege die grotere boring ook prompt een koppakking eruit geblazen. Nee dan die DSuper5: nooit iets mee gehad, altijd op gas: Wat je zegt een prachtige configuratie onder de klep. DX2 plus 5-lang zullen we het maar noemen. Handgeschakeld en carbu.
Ook ik ben liefhebber weinig moquet en sierstrippen.
groeten van
MartEn
Marten schreef:Ahh Kees Jan, je vergist je in de naam: Ik ben Marten. Daarnaast is er volgens mij nog een Marten actief hier… Allemaal liefhebbers!
Hehe, thats’s me! Actief onder de forumnaam mpostma.
Gr,
Marten
Totaal aantal Berichten: 777
Geregistreerd: 30-05-2005
- 2CV 2cv6 Spécial
- Berlingo 1.6 Tonic
Nee hoor Marten, ik bedoel MAAAAARTEN (Bokslag, je weet wel, degene die dit onderwerp startte) Hij is de vorige eigenaar van mijn DSuper5, vandaar.
Maarreehhh, effe onder elkaar. Als jij in een Pallas rijdt heb je dan ook het gevoel dat je tapijtenboer bent? 100 kilo aan moquette meeslepen (oei oei, nou krijg ik gedonder met het halve forum… )
Nee hoor, was geintje. Pallas is okééé!
Totaal aantal Berichten: 359
Geregistreerd: 26-09-2004
- 2CV 2cv6
- ID/DS ID 19 P
Marten schreef:Ahh Kees Jan, je vergist je in de naam: Ik ben Marten. Daarnaast is er volgens mij nog een Marten actief hier… Allemaal liefhebbers!
Ik heb mijn DSuper5 al 22 jaar en ZIJ gaat nooit meer weg!
Daarvoor had ik een 23-er break, maar vanwege die grotere boring ook prompt een koppakking eruit geblazen. Nee dan die DSuper5: nooit iets mee gehad, altijd op gas: Wat je zegt een prachtige configuratie onder de klep. DX2 plus 5-lang zullen we het maar noemen. Handgeschakeld en carbu.
Ook ik ben liefhebber weinig moquet en sierstrippen.groeten van
MartEn
Wil de echte M(a)arten NU opstaan??
Ter verduidelijking voor allen die Marten heten: ik had vroeger een DSuper5 die ik aan KeesJan heb verkocht. En heimwee, ach, het zoeken naar de auto is toch altijd het leukste? Straks koop ik lekker een 21 IE en dan blaas ik jou weer voorbij Keessie! (om daarna een dag extra te sleutelen om de kleppen te stellen, GVD!)
Antieke fietsen zijn ook mooi! Kijk eens op http://www.antique-bicycles.net
Totaal aantal Berichten: 777
Geregistreerd: 30-05-2005
- 2CV 2cv6 Spécial
- Berlingo 1.6 Tonic
Ha! Simultaantikken? Ja, zoeken is inderdaad leuk. En qua blazen, we kunnen ook mijn auto langs de kant van e weg zetten en dan samen in jouw IE erlangs blazen? Je haalt me toch wel in en zo is het in ieder geval een stuk gezelliger!
Totaal aantal Berichten: 359
Geregistreerd: 26-09-2004
- 2CV 2cv6
- ID/DS ID 19 P
Kees-Jan Smit schreef:Heimwee naar je oude DSuper5 Maarten? Spijt me, ik wil ‘m niet kwijt. Ook in mijn ogen een heerlijke configuratie qua motor en bak, alhoewel ik weinig referentiemateriaal heb. Gisteren had ik een dag de beschikking over een DS23ie Pallas met halfautomaat. Misschien had ik er wat langer in moeten rijden om het helemaal vlekkeloos onder de knie te krijgen, maar dat vloeiend schakelen lukte niet zo best. Vooral het aangrijpingspunt vanuit stilstand en van 1 naar 2 ging best wel schokkerig. Alhoewel dit ongetwijfeld met de fijnafstelling te maken zal hebben, prefereer ik mijn handgeschakelde vijfbak. Maar ja, ik heb dan ook een voorkeur voor de wat ‘kalere’ versies. Kleine wieldopjes enzo .
O ja, de lange-bak-discussie: Bij 3500 toeren rij ik ongeveer 125 (pas op voor :photo )
Ik reed vorig jaar een 61’er met halfautomaat en vond het waardeloos. Vorige maand een DS21 met halfautomaat en ik had een glimlach zo breed als de auto zelf. Dat is echt wel heel erg kicken hoor, een goed afgestelde halfautomaat!!! Maar sleuteltechnisch heeft het nadelen, natuurlijk.
In de discussie neig ik er steeds meer toe om voor mijn dagelijkse auto de injectie en halfautomaat te mijden. Ik wil toch vooral probleemloos rijden. Misschien koop ik toch wel gewoon een Volvo 242. Die kosten niks en rijden forever. Bovendien vind ik het niet zo’n treurig gezicht als ze op straat staan te rotten ...
Antieke fietsen zijn ook mooi! Kijk eens op http://www.antique-bicycles.net
Totaal aantal Berichten: 777
Geregistreerd: 30-05-2005
- 2CV 2cv6 Spécial
- Berlingo 1.6 Tonic
Zouden ze ook Volvo’s 242 met injectie en halfautomaat hebben?
Totaal aantal Berichten: 10298
Geregistreerd: 22-03-2005
- GS/GSA 1220 club break
- Overig Panhard 17 break
- GS/GSA X1
- ID/DS DS23H Pallas
- ID/DS ID20F break 21 5-bak
Waarom zou je een DS met halfautomaat niet aan kunnen slepen? Onder de stuurconsole zit een knopje om de koppeling te laten grijpen. Je kan een halfautomaat daarna aanslingeren. Laatst heb ik helling af de motor van mijn DS23 Halfautomaat af laten slaan, waarna ik het knopje onder het stuur bediende en de motor meteen aansloeg.
Groeten,
Dago Langen.
Citroen!
Totaal aantal Berichten: 359
Geregistreerd: 26-09-2004
- 2CV 2cv6
- ID/DS ID 19 P
DriverD schreef:Waarom zou je een DS met halfautomaat niet aan kunnen slepen? Onder de stuurconsole zit een knopje om de koppeling te laten grijpen. Je kan een halfautomaat daarna aanslingeren. Laatst heb ik helling af de motor van mijn DS23 Halfautomaat af laten slaan, waarna ik het knopje onder het stuur bediende en de motor meteen aansloeg.
Groeten,
Dago Langen.
Ja da’s dan toch wel weer kicken hè?
Ik ben dol op knopjes! Zijn er ook nadelen Dago? Lekkages, bijvoorbeeld?
Antieke fietsen zijn ook mooi! Kijk eens op http://www.antique-bicycles.net