8 van de 15
« Eerste  < Vorige 6 7 8 9 10 Volgende >  Laatste »
   
Xantia Break 1.9TD lost de 1.9D Sensation af.
rien vdw
> 100 berichten
RankRank
Totaal aantal Berichten: 141
Geregistreerd: 26-01-2009

- SpaceTourer C4
Gepost: 04 augustus 2010 11:43 AM
  [ # 106 ]

Als ik de symptomen zo lees, denk ik eerder aan een niet volledig vrij komende koppeling, waardoor dan ook. Als je de motor start met ingeschakelde versnelling en ingetrapte koppeling, wil de Xant dan gaan rollen? Zo ja, uitzoeken en koppelingskabel en/of groep vervangen. Heb ooit bij een RangeRover last gehad van een opgeschoven mat onder het pedaal, dat niet volledig kon worden ingetrapt….......Rijdt nu weer Citroen :)

als Citroen een 4x4 maakt, hoef ik geen Range Rover meer

Profiel  
 
ZX1.4i
> 12000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Totaal aantal Berichten: 12522
Geregistreerd: 15-04-2004

- C5 1.6 HDIF
Gepost: 04 augustus 2010 12:01 PM
  [ # 107 ]

De auto schiet niet naar voren als ik start met ingetrapte koppeling en in zijn 1, de mat ligt vast.
De koppelingskabel heb ik ook al vervangen, de koppeling zelf was recent vervangen toen ik de auto kocht. De vorige eigenaar had zijn rijbewijs in het leger en had de gewoonte om te dubbel klutsen, dan merk je dit volgens mij niet.

Het probleem doet zich niet altijd voor, afgelopen week bijna niet, gisteren even geprobeerd om het te reproduceren. In zijn 1 een stukje rijden, de koppeling in en tot stilstand remmen en dan uit zijn 1 halen, na een keer of 10 ging het niet. Als de auto nog rolt, krijg je hem wel uit zijn 1.

Een citroen specialist riep iets over het druklager en een dealer zegt dat het uit de bak komt.
Aangezien de auto verder prima is, vervang ik beiden gewoon, hopelijk is het probleem dan opgelost.

Profiel  
 
Penny Lane
> 11000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 11788
Geregistreerd: 06-05-2007

- Xantia TD SX
Gepost: 04 augustus 2010 08:00 PM
  [ # 108 ]

Denk het wel Very Happy Mogelijk zijn er synchro’s versleten? Ook omdat je het bij dubbelclutchen niet merkt. Precies dit probleem had mijn BMW damals ook, in de twee, en daar hielp moed, beleid & trouw bij het schakelen met koude bak het beste Cool

Derk

Doneer, zo blijven we draaien! 
Een tip voor de kalender? Een bijdrage voor de voorpagina? Schrijf .(JavaScript moet ingeschakeld zijn om dit e-mail adres te bekijken)!

Profiel  
 
ZX1.4i
> 12000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Totaal aantal Berichten: 12522
Geregistreerd: 15-04-2004

- C5 1.6 HDIF
Gepost: 04 augustus 2010 08:58 PM
  [ # 109 ]

Ik denk inderdaad, door met beleid te schakelen, de bak het al zo lang uit houd.
Misshien nog wel 200K, maar misschien ook niet, dat risico neem ik niet.

Een koppeling vervangen is niet nieuw voor mij, maar dit word de eerste keer dat ik te maken krijg met een trekkoppeling. Heb al e.e.a. zitten lezen in de haynes, daar staat dat je de koppelingshevel op de bak moet demonteren, zodat de gaffel vrij kan draaien om los te komen uit het druklager. Hoe monteer ik de boel weer, haakt de gaffel in het druklager, of duwt deze ertegen aan?

Profiel  
 
ZX1.4i
> 12000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Totaal aantal Berichten: 12522
Geregistreerd: 15-04-2004

- C5 1.6 HDIF
Gepost: 26 augustus 2010 04:38 PM
  [ # 110 ]

Ik kom zojuist erachter dat de bak onder mijn Xantia, een eindreductie heeft van 15X64 (BE3).
De bak die ik gekocht heb, (BE3R) schijnt een eindreductie van 19X79 te hebben.

Morgen gaat de “nieuwe” bak eronder, passen zal het wel, volgens service.citroen, vervangt eindreductie 19X79, de 15x64.

Wie kan mij vertellen wat het verschil is?
Gaat de motor straks meer of minder toeren maken in zijn 5e versnelling?

Profiel  
 
_Razkin_
> 500 berichten
RankRankRankRankRank
Totaal aantal Berichten: 577
Geregistreerd: 30-03-2005

Gepost: 26 augustus 2010 04:58 PM
  [ # 111 ]

Zijn de overbrengingen van de versnellingen zelf wel gelijk? In dat geval ga je iets meer toeren draaien.

De gaffel van de trekkoppeling moet je achter het druklager haken wanneer je de bak weer tegen het blok wil duwen. Als je de bak los hebt en je bekijkt de gaffel, dan zal je vast wel duidelijk worden hoe het in elkaar zit.

Profiel  
 
ZX1.4i
> 12000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Totaal aantal Berichten: 12522
Geregistreerd: 15-04-2004

- C5 1.6 HDIF
Gepost: 26 augustus 2010 05:07 PM
  [ # 112 ]

Geen idee of de overbrengingen van de versnellingen gelijk zijn, dat zal dan zaterdag wel duidelijk worden als alles weer inelkaar zit. Morgen avond gaat de boel uitelkaar, dan doe ik meteen de draagarm rubbers en onderste motorsteun.

Vanavond ga ik de andere bak gereed maken, nieuwe nylon busjes, prise-askeering/geleidebus, afdichting schakelvorken en nieuwe aandrijfas keerringen monteren.

Profiel  
 
waterman
> 40000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 43324
Geregistreerd: 26-02-2005

- Overig Jaguar 3.4 litre saloon
- Overig Someca SOM 20D
- Overig Volvo C70n
Gepost: 26 augustus 2010 05:48 PM
  [ # 113 ]

komt die bak wel uit een TD???

Ik ben niet arrogant. Ik ben de beste.
gediplomeerd Citroën Specialist!

Doneer, zo blijven we draaien!

disclaimer: al mijn adviezen komen voort uit opleidingen en professionele werkervaring. Let op, gebruik van mijn tips, trucs en adviezen geschiedt op eigen risico en autotechnische kennis is een vereiste

Profiel  
 
sans-pareil
> 7000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 7071
Geregistreerd: 08-08-2004

- CX reflex ie break turbo 2
- C6 (2005-2012) 3.0HDI Exclusive
Gepost: 26 augustus 2010 06:13 PM
  [ # 114 ]
ZX1.4i schreef:

Ik kom zojuist erachter dat de bak onder mijn Xantia, een eindreductie heeft van 15X64 (BE3).
De bak die ik gekocht heb, (BE3R) schijnt een eindreductie van 19X79 te hebben.

Morgen gaat de “nieuwe” bak eronder, passen zal het wel, volgens service.citroen, vervangt eindreductie 19X79, de 15x64.

Wie kan mij vertellen wat het verschil is?
Gaat de motor straks meer of minder toeren maken in zijn 5e versnelling?

15x64 = 4,266666 het tandwiel met 15 tanden maakt 4,26666 rondjes per rondje van het tandwiel met 64 tanden
19x79 = 4,157894 het tandwiel met 19 tanden maakt 4,157894 rondjes per rondje van het tandwiel met 79 tanden

verschil is dus ongeveer 2.5% meer toeren bij dezelfde snelheid.

“If at first the idea is not absurd, there is no hope for it.” - Albert Einstein
“According to Einstein’s theory of relativity, the faster you travel, the slower time passes… ergo… the faster I drive, the longer I live.”
Doneer om het forum draaiende te houden!

Profiel  
 
waterman
> 40000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 43324
Geregistreerd: 26-02-2005

- Overig Jaguar 3.4 litre saloon
- Overig Someca SOM 20D
- Overig Volvo C70n
Gepost: 26 augustus 2010 06:14 PM
  [ # 115 ]

Kortom: geen enkel probleem.

Ik ben niet arrogant. Ik ben de beste.
gediplomeerd Citroën Specialist!

Doneer, zo blijven we draaien!

disclaimer: al mijn adviezen komen voort uit opleidingen en professionele werkervaring. Let op, gebruik van mijn tips, trucs en adviezen geschiedt op eigen risico en autotechnische kennis is een vereiste

Profiel  
 
ZX1.4i
> 12000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Totaal aantal Berichten: 12522
Geregistreerd: 15-04-2004

- C5 1.6 HDIF
Gepost: 26 augustus 2010 06:40 PM
  [ # 116 ]

Ok, bedankt voor de snelle antwoorden, 2,5% meer toeren is te overleven Smile

De bak komt uit een Xantia TD uit 1999 en heeft net geen 100K gelopen, heb deze gekocht bij De Vos, hij verkoopt over het algemeen wel goed en betrouwbaar spul.

Profiel  
 
DriverD
> 10000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 10298
Geregistreerd: 22-03-2005

- GS/GSA 1220 club break
- Overig Panhard 17 break
- GS/GSA X1
- ID/DS DS23H Pallas
- ID/DS ID20F break 21 5-bak
Gepost: 26 augustus 2010 10:31 PM
  [ # 117 ]

Volgens mij gaat ie minder toeren maken met dezelfde snelheid?

Citroen!

Profiel  
 
Penny Lane
> 11000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 11788
Geregistreerd: 06-05-2007

- Xantia TD SX
Gepost: 26 augustus 2010 10:54 PM
  [ # 118 ]

Dat dacht ik ook. 1 wielomwenteling = 4,26 asomwentelingen bij de 15x64 en 4,16 (ongeveer) bij de 19x79. Dus bij gelijke versnellingsoverbrenging dacht ik ook minder toeren…

Derk

Doneer, zo blijven we draaien! 
Een tip voor de kalender? Een bijdrage voor de voorpagina? Schrijf .(JavaScript moet ingeschakeld zijn om dit e-mail adres te bekijken)!

Profiel  
 
sans-pareil
> 7000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 7071
Geregistreerd: 08-08-2004

- CX reflex ie break turbo 2
- C6 (2005-2012) 3.0HDI Exclusive
Gepost: 26 augustus 2010 11:14 PM
  [ # 119 ]

Jullie hebben gelijk. Niet goed gekeken welke de nieuwe was…

“If at first the idea is not absurd, there is no hope for it.” - Albert Einstein
“According to Einstein’s theory of relativity, the faster you travel, the slower time passes… ergo… the faster I drive, the longer I live.”
Doneer om het forum draaiende te houden!

Profiel  
 
ZX1.4i
> 12000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Totaal aantal Berichten: 12522
Geregistreerd: 15-04-2004

- C5 1.6 HDIF
Gepost: 27 augustus 2010 12:47 AM
  [ # 120 ]

Bedankt voor de info, was al bang dat ik een verkeerde bak had gekocht.

Afgelopen avond samen met Marco, de nieuwe keerringen erin en alles ingeladen voor de grote klus morgen. Word weer een gezellig dagje sleutelen morgen avond en zaterdag.

Profiel  
 
 
8 van de 15
« Eerste  < Vorige 6 7 8 9 10 Volgende >  Laatste »
 
© Citroën-Forum 2003 - 2025 | adverteren
Facebook