bearwil schreef:Nog effe iets. Het kleppendeksel is behoorlijk verweerd. Kun je dat met een hittebestendige lak weer fraai zwart krijgen?
ja
Huidig: Citroen BX Chic 1.6 en Hyundai Kona EV 64 kw
Ex: Peugeot 308 SW Blue HDi, Citroën Xsara Picasso 1.8i 16v, Renault Megane Scenic 1.9dt, Citroën BX 1.6 TGI Break, Citroën ZX 1.4
Kalm an en rapn beetje!
Vandaag de accu een tijdje los gehad en de ecu gereset. Starten en, perfect, het motormanagementlampje ging weer uit. Heb vandaag ook het kleppendeksel weer zwart gespoten met hittebestendige Hammerite, dus niet te lang laten draaien. Morgen maar eens een stevige rit maken en kijken hoe hij zich houdt. Hopelijk is alles nu onder controle.
De Zilveren Schicht BX 16V 1991, gris perlé
Totaal aantal Berichten: 442
Geregistreerd: 17-04-2009
- XM V6.24V
- BX 16Valve
dat wordt genieten vanmiddag met de stevige rit veel plezier alvast gewenst!
Renault 5 Alpine Turbo | Renault 21 Turbo ph1 | | Renault 21 Turbo ph2 | Renault 25 Baccara V6 Turbo | en div Alpines en RS
Hij bracht me toch weer even aan het schrikken. Hij reed prima, maar opeens ging het gele lampje weer aan en hij begon me toch weer een partij te bokken. Ik herinnerde me dat op de GTi luchtslang het gaatje voor de aansluiting van de, ja welke slang eigenlijk, niet die naar de stappenmotor dus, een stuk kleiner is dan op de 16V slang. Ik had verwacht dat dit niet zoveel zou uitmaken, maar ik heb de slang toch maar weer even losgehaald en het gat uitgeboord tot de 16V grootte. Ecu gerest en dik een half uur gaan rijden. Na een minuut of tien, ging het lampje weer aan, hij begon weer te bokken en ik dacht dus weer: Shit!!! Maar na een seconde of 20 verdween het geel en het bokken en hij heeft de rest van de tijd weer perfect gelopen. Benieuwd of de Schicht zijn keurige manieren volhoudt.
De Zilveren Schicht BX 16V 1991, gris perlé