2 van de 2
 < Vorige 1 2
   
Pulserend rempedaal BX
dezure
< 100 berichten
Rank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 35
Geregistreerd: 02-08-2010

- BX 1.9 Gti automaat
Gepost: 17 augustus 2010 11:17 PM
  [ # 16 ]

Vandaag de LHM ververst, mocht echt wel een keer ! en voor en achter gespoeld en ontlucht.
Nipjes in’t vet gezet en de velgen op de as aansluiting ook een likje gegeven.
Dat aluminium op dat ijzer wil daar ook nog weleens vast gaan zitten, krijg je opeens je wiel er niet meer af.
Maar nu remmen zonder sissen, pomp tikt stukken minder vaak meteen ook,  en NIXNIET pulseren meer hoor !

Zeg, trouwens, hoe belangrijk is het om nieuwe bouten te gebruiken als je je cylinderkop eraf haalt,
de klepseals vernieuwd en de kop er weer opzet ???
Waarom moeten er nieuwe bouten gebruikt worden dan ?
Ik ben namelijk wel van plan die seals eens te vervangen want verbruik erg veel olie.

Avec avec

Profiel  
 
ZX1.4i
> 12000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Totaal aantal Berichten: 12522
Geregistreerd: 15-04-2004

- C5 1.6 HDIF
Gepost: 18 augustus 2010 02:25 AM
  [ # 17 ]

Heel belangrijk, het zijn rekbouten, die mag je niet hergebruiken, als ze afbreken ben je verder van huis, en de rekspanning in de bout zorgt ervoor dat de kop goed word aangedrukt.

Je heb een XU motor, daarbij kun je de klepseals vervangen zonder de kop te hoeven lichten.
Zie Link

Profiel  
 
dezure
< 100 berichten
Rank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 35
Geregistreerd: 02-08-2010

- BX 1.9 Gti automaat
Gepost: 18 augustus 2010 06:52 PM
  [ # 18 ]

“First things first” zal mijn BX wel gedacht hebben (in het frans dan).
Want…..
Vanmorgen ging inene m’n schakelpook onwijs zwaar.
Meteen de bakolie ververst (had eerder gemoeten) want ik denk “dat is de oorzaak”.
OK, bakolie lekker mooi rood nu dan MAAAAAR…..nog steeds heel zware pook.
“Een paar keer goed heen en weer doorschakelen”, denkt men dan…..
Ineens !!!! ging ie wel hééél erg soepel…! en deed ie dus niks meer !
Kabel gebroken…..gdvdgdvrdgrrrrrrr, bellen bellen bellen….
NERGENS TE VINDEN !!!!! Wel zeven bedrijven gebeld….NIX.
Wie heeft er 1 voor me jongens ??
Ondertussen neem ik een biertje want ik vind het effe niet leuk.

Avec avec

Profiel  
 
dezure
< 100 berichten
Rank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 35
Geregistreerd: 02-08-2010

- BX 1.9 Gti automaat
Gepost: 27 augustus 2010 11:39 AM
  [ # 19 ]

We rijden weer. Na zoeken (3X) en nog eens zoeken een kabel gevonden en gemonteerd.
Uiteindelijk wel 15 bedrijven benaderd hoor ! Alle bekende Citroën-namen wel gehad.
Niemand die me eraan kon helpen !! Maar uiteindelijk een bevriende dealer wel !
Tijdens de montage…..Al doende kwam het besef hoor en ik schaam me diep want:
Tijdens het monteren van het remservo heb ik de kabelarij daar opzij geduwd en gebogen.
Daarbij de schakelkabel dusdanig gebogen dat die gewoon niet meer soepel ging.
Nooit die link gelegd, dom (3X), nadat iemand over de bakolie begon al helemaal niet meer.
Nou ja weer een les geleerd zullen we maar zeggen.
Daarbij is de kabel, of stang zo je wilt, die er nu op zit van een heel wat betere kwaliteit ook.

Dat kraken en knarsen en knerpen in de bochten en schuin een drempel afrijdend met 1 voorwiel eerst.
Weten jullie daar wat op te bedenken ? Oorzaak en oplossing bedoel ik.

Avec avec

Profiel  
 
pascalvm
> 1000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 1069
Geregistreerd: 06-11-2008

- ID/DS DSuper
- BX 16 TRS
- ID/DS DSuper
- BX GTI automaat
- BX 19TGD Break
Gepost: 27 augustus 2010 12:53 PM
  [ # 20 ]

T.a.v. je koppeling; je kunt 2 verschillende hevels op je bak hebben;
1 met daarin een kunststof bus, of 1 zonder die bus.
In het laatste geval wil de hevel nog wel eens vast gaan zitten en uiteindelijk buigen en breken.
Heb je daar al eens naar gekeken?
(Ik heb zelf al eens 100 km. naar huis moeten rijden zonder koppeling).
Als je de hevel zonder kunststof bus hebt;
de boel even goed in het (koper)vet zetten, dan gaat het niet vastzitten.

T.a.v. het kraken;
doet de bx dat ook als je haar van de lage in de hoge stand of andersom zet?
En hoe is de stand van je achterwielen?
Als deze iets scheef staan dan zouden je draagarmlagers wel eens versleten kunnen zijn.

dagelijkse diesel: BX TGD Break, de GTI, winterklassieker: BX 16 TRS, zomerklassieker: DSuper

Profiel  
 
dezure
< 100 berichten
Rank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 35
Geregistreerd: 02-08-2010

- BX 1.9 Gti automaat
Gepost: 28 augustus 2010 11:16 AM
  [ # 21 ]

Heb een automaat en daar zat er 1 zonder kunsstof op, nu 1 met.
In het van laag naar hoog en vice versa hoor je geen kraak.
ook niet als je de wagen vanaf opzij duwt (heen en weer schommelen).
Het is echt waneer er diagonale krachten op komen (torsie) dus.
De stand van m’n achterwielen is mooi recht (vorig jaar newe ADALS)

Avec avec

Profiel  
 
 
2 van de 2
 < Vorige 1 2
 
© Citroën-Forum 2003 - 2024 | adverteren
Facebook