APK is aanstaande - paar vraagjes
Ari74
> 100 berichten
RankRank
Totaal aantal Berichten: 163

Gepost: 28 augustus 2010 02:47 PM

Dag forum leden

In oktober moet de voiture voor de APK. Na de ontvangst van de ‘uitnodiging’van de RDW heb ik nog niet de zenuwen gekregen hoor, want alles wat d’r op en in zit doet ‘t naar behoren, ze roest niet overmatig en lekt evenmin.

Ik heb alleen iets van een los contactje ergens in t rechterachterlicht (geen idee wat ‘t precies is oh oh  maar zo af en toe - 2x tot nu toe - zit er iemand achter me te knipperen en dan is er kennlijk wat mis met die lichten) een sterretje in de ruit (niet vol in ‘t zicht), ouwe bandjes (zonder scheurtjes en met goed profiel) en een scheurtje in het ruitenwisserblad (aan het eind 1 cm gescheurd).

Niets schokkends dus, dacht ik zo. Mijn vraag is of er nog zaken zijn waar ik afgezien van bovenstaande absoluut even naar moet (laten) kijken voor ze naar de APK afname gaat?

Zijn er nog zaken aan de BX die een niet goed uitgeslapen monteur (of APK meester) wellicht over het hoofd kan zien of zich simpelweg niet zal realiseren met als gevolg dat ze wordt afgekeurd? Als ik de hier op het forum verspreide berichten lees wil dat nog wel ‘ns gebeuren. Zo vraag ik me af of een gemiddelde niet-citroen-garagist het grootlicht in een type I kan vinden huh

Ik kan ‘m natuurlijk naar een citroen garagist brengen, maar wil eerst even jullie tips/ervaringen hier lezen.

Alvast bedankt voor jullie reacties en tips.

Profiel  

Daan88
> 1900 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Totaal aantal Berichten: 1986

- C5 Break 2.0 Hdi Exclusive automaat
Gepost: 28 augustus 2010 03:33 PM
  [ # 1 ]

Als je verlichting achter niet goed is, lijkt me dat afkeur, zou eerst eens kijken wat er dan aan de hand is

de andere puntjes lijken mij geen afkeur puntjes

Citroen C5 Break exclusive 2.0 HDI automaat 2004

Profiel  

25trd
> 4000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Totaal aantal Berichten: 4911

- C15 GV (Grand Volume)
Gepost: 28 augustus 2010 03:41 PM
  [ # 2 ]

Breng ‘m anders naar een keuringsstation (meestal klaar terwijl u wacht, kan je zelf nog aangeven waar welke schakelaars zitten). Zij verdienen hun brood met keuren en niet met repareren en/of onderdelen verkopen. Is mij goed bevallen!

MB C200CDI daily driver, Yaris Verso
EX: BX(x6), Berlingo, Mondeo, C15(x2), CX(x8), Express, XM break, 900T8, 900i16v, Saab 99, Mégane, R4, C3, Terrano, 306, Visa cabrio, Discovery, Clio, Xantia, C5, ZX, Pajero, 99GL, Landcruiser, Golf SDI, Xsara, Twingo, MB Vito, Passat B5, Freelander, Corsa

Profiel  

bearwil
> 700 berichten
RankRankRankRankRankRankRank
Totaal aantal Berichten: 703

- BX 16V MK2
Gepost: 28 augustus 2010 07:55 PM
  [ # 3 ]

Ruitenwisserblad zou ik zelf even vervangen. Kost je weinig en met de naderende herfst ben je van goed zicht verzekerd. APK kan erover gaan zeuren als de bladen duidelijke strepen op de ruit nalaten.

De Zilveren Schicht BX 16V 1991, gris perlé

Profiel  

Ari74
> 100 berichten
RankRank
Totaal aantal Berichten: 163

Gepost: 03 september 2010 06:00 PM
  [ # 4 ]

Ik weet nog niet hoe of wat maar de voiture heeft weer een jaar APK cheese

Alleen maandag nog even bellen emt de garage. Garagist was zo druk dat ie niet heeft kunnen vertellen waar de wagen nu staat Laughing  Hij laat ‘m namelijk ergens anders keuren.

Grt.

Ari

Profiel  

© Citroën-Forum 2003 - 2025 | adverteren
Facebook