Ik heb mijn velgen destijds bij een straalbedrijf laten stralen. kostte me 6 tientjes voor 4 velgen. Achteraf is dit veel te grof geweest maar ja.
Daarna heb ik ze bij mij op het werk in de draaibank de beschadigde velgranden geschuurd. Eerst met een slijptol en een lamellen schuursschijfje, daarna met steeds fijner schuurpapier totdat alles mooi egaal glad was. Dit was nodig omdat er alleen blanke lak over de velrrand zou komen. Ik heb dus laten spuiten.
Als ik jou was zou ik eerst even met de poedercoater overleggen hoe je de boel moet aanleveren. Poadercoating is natuurlijk wel hader dan gewone lak.
foto’s staan wel in dit album. http://www.mijnalbum.nl/Album=IPZMK8RB
Citroen DS4 thp200 Sport Chic
vorige bolides:
Peugeot 206 SW 2.0 GTi Citroën Saxo 1.6 16V VTS | Citroën xsara Coupe VTR | Seat Leon Cupra 4 2.8 V6 24v
Citroën xsara Coupe VTS HDi | Citroën ZX 16V | peugeot 205 XS 1.4i
RandY schreef:Ik heb mijn velgen destijds bij een straalbedrijf laten stralen. kostte me 6 tientjes voor 4 velgen. Achteraf is dit veel te grof geweest maar ja.
Daarna heb ik ze bij mij op het werk in de draaibank de beschadigde velgranden geschuurd. Eerst met een slijptol en een lamellen schuursschijfje, daarna met steeds fijner schuurpapier totdat alles mooi egaal glad was. Dit was nodig omdat er alleen blanke lak over de velrrand zou komen. Ik heb dus laten spuiten.
Als ik jou was zou ik eerst even met de poedercoater overleggen hoe je de boel moet aanleveren. Poadercoating is natuurlijk wel hader dan gewone lak.
foto’s staan wel in dit album. http://www.mijnalbum.nl/Album=IPZMK8RB
Bedankt voor de info , velgen zitten eronder en het lijkt erg goed. Wacht alleen ff op beter weer om foto’s te maken. In de garage is ook direct de olie van de stuurbekrachtiging bijgevuld, stond op min namelijk. Een maandje geleden zijn ook mijn achterremmen vervangen, deze waren versleten.
Heb nu ongeveer 15km kunnen rijden met deze banden/velgen en merk nu al dat ik veel meer grip heb in de bochten . De banden zijn Dunlop SP Sport 9000 in de maat 205/40/17. Valt wel op dat door het V patroon,er meer geluid onder vandaan komt dan dat ik normaal gewend ben.
Ik hoop later vandaag of morgen de foto’s te posten !
Citroën Xsara 2.0I 16V VTS Phase II
Gris Grilyne
Eerste Foto’s:
Gris Grilyne
Totaal aantal Berichten: 5465
- Xantia 1,9D
- 2CV 6 Charleston
Mooi Joh!
Ziet er mooi uit, er zijn maar weinig LM naast de orginele Xsara LM die er mooi bij passen!
Citroën das très bien!!!
Citroën schaalmodellen Wat is jouw verhaal achter de interesse in Citroën?
Totaal aantal Berichten: 1228
- DS 3 So Chic 1.6 16V VTI
- Xsara 1.6i Coupe
- Xsara Break 1.6i / 2.0i VTS
Zeer strak!!!! ziet er goed uit!!! nu nog andere zij knippers en hij is super van de zijkant;)
Citroen DS3 1.6 VTi White/Black
Citroen Xsara 1.6 Coupe
Citroen Xsara 1.6/2.0 Break VTS?
Velgen staan heel erg mooi!
Citroen DS4 thp200 Sport Chic
vorige bolides:
Peugeot 206 SW 2.0 GTi Citroën Saxo 1.6 16V VTS | Citroën xsara Coupe VTR | Seat Leon Cupra 4 2.8 V6 24v
Citroën xsara Coupe VTS HDi | Citroën ZX 16V | peugeot 205 XS 1.4i
Update:
Ik verwacht de VTS deze week op de 160.000 km te zetten. De Xsara krijgt eind deze maand ook een grote beurt en ik denk dat ik de 15’’ er voor de winter weer opzet. Verder heb ik op de kofferbak een VTS logo van de c4 geplakt nu kun je ook aan de achterzijde zien dat het een VTS is
Verder rijdt de Xsara VTS nog steeds zonder problemen en naar volle tevredenheid
Gris Grilyne
Update:
Tijdje geleden alweer. Auto heeft onlangs een grote beurt en apk gekregen. Alle standaard dingen zijn vervangen: Olie 5w40 Castrol, olie/lucht/interieur filter, ruitenwissers en bougies. Achterbanden zijn binnenkort wel op. De huidige voorbanden zijn nog goed dus deze zullen dan naar de achteras gaan.
Hoor echter sinds een week een geluid als ik langzaam rijdt en links volledig instuur ( bijvoorbeeld bochtje achteruit) het is te typeren als een ‘klonk’ klank. Verder geen rare trillingen waar te nemen. Iemand een id?
Gris Grilyne
Totaal aantal Berichten: 27893
- CX 25 GTi Turbo 2
- ID/DS 23 IE Pallas Mécanique
- C5 3.0 V6 HDi Exclusive
Ik zou nieuwe banden achter plaatsen. Als je voorbanden op zijn de achterbanden naar voor en weer nieuwe achter.
Zo heb je altijd de beste banden achter (dat is veiliger) en je hoeft ook nooit 4 nieuwe banden tegelijk te kopen of je rijdt op 4 banden die bijna op zijn
Hallo Mensen, Ik vraag me af welk type koelvloeistof er in de 2.0 16v moet. De roze variant of de blauwe/groene?
Gris Grilyne