Totaal aantal Berichten: 416
- DS 3 Sport Chic 1,6 e-Hdi 112
- DS 7 Crossback E-tense 4x4 Grand Chic
Hallo allemaal, als Citroënfreak kan ik hier toch niet ontbreken dacht ik zo. Dus mezelf eerst maar eens voorstellen. Ik ben Johan en ben bijna 52 jaartjes jong, al zou ik die cijfers liever net andersom zien staan, maar je bent maar zo oud als je je voelt dus 25 . Mijn gebruikersnaam is V-Zesserke omdat ik de gelukkige eigenaar ben van een zilvergrijze Xantia Activa V6. Een wagen die ik maar sporadisch meer gebruik want de dagelijkse verplaatsingen doe ik met een nieuwe C5 2.0 Hdi die net eventjes zuinig is .
Ik ben woonachtig in België, Vlaams-Brabant en op professioneel vlak mag ik me uitleven als onderhoudstechnicus bij een fabrikant in de automotive sector. Hobby’s zijn natuurlijk auto’s en dan liefst met de dubbele chevron erop en al wat met muziek,audio, hifi te maken heeft.
Aangezien mijn pa al met Citroëns reed ging de microbe over op tenminste één zoon want de andere zoon rijdt met een V.W. en de dochter rijdt met een Opel, de verraders .
En het lijstje Citroëns die ik al in bezit had is behoorlijk denk ik, dus even de belangrijkste opsommen.
Een D Special, een GSA X3, een 2 CV, een SM, een Visa Gt, een Bx Sport, een Xantia 1,8 Sx, een Xm 2,1 Td, een Saxo VTS 16v, een Xantia Activa V6, een C4 1,6 Hdi Vts, een C3 1,4 Hdi 16v, een C5 2,0 Hdi.
De meeste nieuw gekocht (behalve de 2 CV, de SM en de Xm).
Of ze allemaal even leuk waren? Nee zo was de Xm een phase één wat de nodige storingen tot gevolg had, en de C3 was zo’n miseriegeval dat mij en Citroën Belux grijs haar en slapeloze nachten bezorgde .
Maar gelukkig waren en zijn er ook de héél leuke zoals de SM, Bx Sport, de Saxo Vts 16v en de Activa V6 .
En de C5 is ook een erg fijn rijdende auto, al zijn er een paar probleempjes mee geweest waarover later meer als ik hem eens voorstel.
Natuurlijk ga ik ook de Activa eens voorstellen met foto’s want dat is en blijft toch een beetje mijn favoriet.
Welkom op het forum, Belgische citrofiel!
Welkom
En mag ik ook vragen wat voor muziek-installatie je hebt staan?
BunnY schreef:Welkom
En mag ik ook vragen wat voor muziek-installatie je hebt staan?
Natuurlijk mag je dat vragen en ik veronderstel dat je het over homehifi hebt want er zit in de Xantia ook wel wat leuks. Dus in huis zijn de toestellen de ES-reeks van Sony en deze zijn al wat jaartjes oud maar oer en oerdegelijk met bovendien een behoorlijk goed geluid. Versterker is een FA3ES de C.D.player een XA3ES en de tuner een SA5ES. Als klankasten heb ik nu Triangles het model Trio uit de Genèselijn en daar ben ik erg over te spreken stevig dynamisch geluid en toch gedetailleerd. Wel moet ik de basregelaar zo’n 2/3 dB terugdraaien omdat het anders toch net iets teveel van het goede is, komt ook wel doordat de Triangles beetje te kort tegen de wand staan. Onder lichtelijke druk van mijn vriendin, we kennen het wel hé W.A.F.
En dan is er nog een 40” Full HD LCD van Sony met Blue-rayspeler (ook al van Sony) en kijken we TV in HD via Telenet. Ik zal een paar foto’s bijvoegen dat zegt vaak meer dan woorden.
In de Xantia zit een MiniDisc. tuner van (alweer) Sony met een DSP waarop een CD-wisselaar zit via een optische verbinding. De versterking is daar van Hifonics en alle speakers inbegrepen de sub komen van het Italiaanse RCF (erg goed!) en het is zeker geen boemcar maar helemaal Hifi. Ik zal daar nog iets over vertellen als ik de wagen eens voorstel.
Misschien nog iets over de muziek die ik beluister, dat is zeer gevarieerd en kan van alles zijn van pop/rock over jazz tot klassiek. Maar ik echt ook veel belang aan de opnametechnische kwaliteit, zo draai ik ook wel eens audiofiele opnames. En ga ik ook wel eens naar een liveoptreden waarvan ik weet dat ze een goed geluid bij zich hebben zoals b.v. de Nits, Hooverphonic, Ozark Henry en nog enkele anderen artiesten die ook het geluid verzorgen.
Groetjes allemaal.
Totaal aantal Berichten: 3385
- C5 Break 2.0-16V
Leuk zeg. De ES serie van Sony is zeer goed en naar mijn idee onder de audiofielen een beetje onderschat. Voor de types met hout aan de zijkant zijn erg mooie en goed. Wel leuk om te lezen dat dat je vriendin de luidspreker niet verder uit de wand wil hebben. Ik kon ooit eens een concept 5 van Magnat krijgen, maar mijn vrouw wilde ze in een hoekje hebben staan. Dan heeft het geen zin. Je hoort echt het verschil als je luidsprekers goed neerzet en een beetje aandacht besteed aan je versterker en CD speler. Wat voor muziek luister je vaak?
Ook wat auto’s betreft heb je leuke auto’s gehad. Een SM, een Visa GT en een BX Sport leuk hoor. Welkom op dit forum.
Peteryed schreef:Leuk zeg. De ES serie van Sony is zeer goed en naar mijn idee onder de audiofielen een beetje onderschat. Voor de types met hout aan de zijkant zijn erg mooie en goed. Wel leuk om te lezen dat dat je vriendin de luidspreker niet verder uit de wand wil hebben. Ik kon ooit eens een concept 5 van Magnat krijgen, maar mijn vrouw wilde ze in een hoekje hebben staan. Dan heeft het geen zin. Je hoort echt het verschil als je luidsprekers goed neerzet en een beetje aandacht besteed aan je versterker en CD speler. Wat voor muziek luister je vaak?
Ook wat auto’s betreft heb je leuke auto’s gehad. Een SM, een Visa GT en een BX Sport leuk hoor. Welkom op dit forum.
Alvast iedereen bedankt voor de reacties.
Wat voor muziek ik beluister hangt een beetje af van de stemming van de dag , maar zoals ik al zei luister ik ook erg technisch dus de muziek moet niet alleen leuk zijn maar ook van goede opnamekwaliteit zijn (jammer genoeg vaak niet het geval ).
Ik ben behoorlijk fan van de Nits die ik al jaren weet te waarderen, ook onze Belgische Ozark Henry vind ik echt top. Pink Floyd en ook de soloprojecten van David Gilmour & Roger Waters kunnen mij doen genieten. En dan zijn er nog Dire Straits (en Mark Knofler), Toto, Hooverphonic, Tracy Chapman, Frank Boeyen en nog zoveel meer.
Ook wat jazzy muziek van de lichtere soort zoals Antonio Forcione, Ray Montford, Norah Jones, Katie Melua, Adèle en wat verzameld werk van diverse jazzmuzikanten
Tussendoor luister ik ook wel eens naar wat lichte klassieke muziek zoals Symphny N°9 (Dvorak), karnaval der dieren (Saint-Saëns), l’Arlesienne (Bizet), enz…
Maar ook alternatieve of electropop gaat er af en toe in (wel meer in de wagen) dus daar klinkt wel eens Jam & Spoon, Yello en andere speciallekes.
Dus noem me maar een alleseter op muzikaal vlak.
Maar het is hier natuurlijk het Citroënforum en dus ga ik jullie even mijn 2 huidige wagens tonen door enkele foto’s van de Activa V6 en de C5 te posten, want daar draait het hier toch om hé. Ik ga ze binnenkort wat beter voorstellen, maar kan iemand me even zeggen in welke rubriek ik dit het beste doe.
Groetjes allemaal.
Totaal aantal Berichten: 3385
- C5 Break 2.0-16V
V-zesserke schreef:
Alvast iedereen bedankt voor de reacties.
Wat voor muziek ik beluister hangt een beetje af van de stemming van de dag , maar zoals ik al zei luister ik ook erg technisch dus de muziek moet niet alleen leuk zijn maar ook van goede opnamekwaliteit zijn (jammer genoeg vaak niet het geval ).
De CD’s die je opnoemd zijn over het algemeen wel van een goede opname kwaliteit en ik ben het met je eens dan pas is het echt leuk om er naar te luisteren. Een mooi voorbeeld is dan, wat jij ook noemt Tracy Chapman. Fast car op de radio is niet heel bijzonders, naar mijn idee. Maar ga er eens voor zitten bij een goede audio installatie en je weet niet wat je hoort. Dat zelfde geldt voor de Nits en Toto. Als dat goed klinkt, en dat doen de orginele CD’s van hun, dat klinkt geweldig. Tja en Dire Straits, geweldige muziek ben bij hun laatste concert geweest. Heb er een gehoorbeschadiging van op gelopen, maar erg goed. Maar ja dat is smaak. he. Leuk om er zo even over te “praten” en dan besef ik dat ik daar ook maar weer eens mee moet gaan doen ofzo. Moet ik wel weer een goed set kopen. Ik nam altijd Freudiana mee van de Alan Parsons project.
Ik nam altijd Freudiana mee van de Alan Parsons project.
Ja, Alan Parsons Project is ook al zo geweldig opgenomen, hun muziek wordt trouwens regelmatig gebruikt door geluidstechnici om de boel af te regelen tijdens een soundcheck en dat zegt voldoende hé
Totaal aantal Berichten: 19
- Xsara coupe vtr 1.6 16v
- Ami 8 berline
- AX GT injection ph1
Hoi,
Welkom….
Mooie keuze aan automobilen en goede smaak in muziek.
Groet
Hated by a few…..loved by many!
Driven by a Morron….........so what!
Mooie set En ken het probleem… Hier staat de set ook niet optimaal (moet rekening houden met de mede bewoners).
Daardoor heb ik een enorme staande golf als ik muziek speel (trek nu standaard de bank een halve meter naar voor, dan is het veel beter).
En die ES is inderdaad een onderschatte (en dus goedkope ) reeks. Op je auto’s ben ik ook wel jaloers