![Rank](/themes/forum_themes/citroenforum/images/rank.gif)
![Rank](/themes/forum_themes/citroenforum/images/rank.gif)
![Avatar](/images/avatars/uploads/avatar_6151.jpg)
Totaal aantal Berichten: 108
Geregistreerd: 04-02-2007
- XM Break 2.0i Turbo C.T AUT. LPG G3
- XM 2.0 16v aut SX
Gisteren is het me gelukt, Mijn 2.0 16v uit 1995, heeft de magische grens van 400.000 KM gehaald, dit met een automatische versnellingsbak en LPG, lijkt me dit redelijk uniek.
Wie heeft dit eveneens bereikt?
4ton met gas en automaat!
Soms is het beter, om te vragen om vergiffenis, dan toestemming. (Oud-Zeeuwse wijsheid)
![Rank](/themes/forum_themes/citroenforum/images/rank.gif)
![Rank](/themes/forum_themes/citroenforum/images/rank.gif)
![Rank](/themes/forum_themes/citroenforum/images/rank.gif)
![Rank](/themes/forum_themes/citroenforum/images/rank.gif)
![Rank](/themes/forum_themes/citroenforum/images/rank.gif)
![Rank](/themes/forum_themes/citroenforum/images/rank.gif)
![Rank](/themes/forum_themes/citroenforum/images/rank.gif)
![Rank](/themes/forum_themes/citroenforum/images/rank.gif)
![Rank](/themes/forum_themes/citroenforum/images/rank.gif)
![Rank](/themes/forum_themes/citroenforum/images/rank.gif)
![Rank](/themes/forum_themes/citroenforum/images/rank.gif)
![Rank](/themes/forum_themes/citroenforum/images/rank.gif)
![Rank](/themes/forum_themes/citroenforum/images/rank.gif)
![Rank](/themes/forum_themes/citroenforum/images/rank.gif)
![Rank](/themes/forum_themes/citroenforum/images/rank.gif)
![Rank](/themes/forum_themes/citroenforum/images/rank.gif)
![Rank](/themes/forum_themes/citroenforum/images/rank.gif)
![Rank](/themes/forum_themes/citroenforum/images/rank.gif)
![Rank](/themes/forum_themes/citroenforum/images/rank.gif)
![Avatar](/images/avatars/uploads/avatar_2253.jpg)
Totaal aantal Berichten: 1902
Geregistreerd: 06-10-2005
- C5 2.0 16v Exclusive automaat
mooi hoor! ik heb wel een automaat 16v gehad met 350.000 op de teller en die gaat ook nog geloof ik.
Niet met een automaat met gas maar met een diesel op handbak: 430.000 ondertussen.
Maar het staat altijd wel heel stoer als je het tegen mensen zegt
Gefeli en nog veel plezier samen!
Ouwe mopperkont
Vorige maand de 400.000 km bereikt met mijn Turbo D automaat uit ‘98. Bak wel 100.000 km geleden gereviseerd….
Ooit gehad: BX 14E (1984), BX 16TRI (1987), AX 10E (1987), BX TRD Turbo (1988), BX TZD Turbo (1990), XM 2.0 (1992), XM Turbo D12 (1992), AX 11 SPOT (1996); Xsara Turbo D Break LP (1999); Saxo 538 Sport (1999); BX Gti 16V (1988); C5 2.0 HDI LP (2001); C5 2.0 HDI Exclusive (2005); Xsara 1.8 16V (1998); XM Turbo D aut. (1998); C5 2.2 HDI Exclusive aut. (2005)
![Rank](/themes/forum_themes/citroenforum/images/rank.gif)
![Rank](/themes/forum_themes/citroenforum/images/rank.gif)
![Rank](/themes/forum_themes/citroenforum/images/rank.gif)
![Rank](/themes/forum_themes/citroenforum/images/rank.gif)
![Avatar](/images/avatars/uploads/avatar_10855.png)
Totaal aantal Berichten: 486
Geregistreerd: 18-05-2008
- XM XM 3.0 V6 Exclusive
Originele ongereviseerde automaat? Wow… petje af voor die auto. Een was- en waxbeurtje lijkt me op zijn plaats
Ik wens jou en de auto nog vele prettige kilometers toe.
Vliegend tapijt: Citroën DSuper 1973, Bleu Delta (in restauratie)
Daily 1: Citroën Dspécial 1974, Candy Root Beer (“Thrasher” a.k.a. Hok Rod)
Daily 2: Citroën C5 X7 1.6 Ligne Business Blanc Perlé
En ik mis nog steeds m’n V6 XM…
![Rank](/themes/forum_themes/citroenforum/images/rank.gif)
![Rank](/themes/forum_themes/citroenforum/images/rank.gif)
![Rank](/themes/forum_themes/citroenforum/images/rank.gif)
![Rank](/themes/forum_themes/citroenforum/images/rank.gif)
![Rank](/themes/forum_themes/citroenforum/images/rank.gif)
![Rank](/themes/forum_themes/citroenforum/images/rank.gif)
![Rank](/themes/forum_themes/citroenforum/images/rank.gif)
![Rank](/themes/forum_themes/citroenforum/images/rank.gif)
![Rank](/themes/forum_themes/citroenforum/images/rank.gif)
![Rank](/themes/forum_themes/citroenforum/images/rank.gif)
![Rank](/themes/forum_themes/citroenforum/images/rank.gif)
Totaal aantal Berichten: 1184
Geregistreerd: 16-02-2007
- XM 3.0 V6 Exclusive Aut LPG
- C5 2.0 16v Exclusive LPG G3
Ik zit op 420k met een td automaat. Originele bak, die nu dan ook overleden is…
Alles wat ontstaat, komt voort uit het denken, het is geboren uit denken, gevormd uit denken.
![Rank](/themes/forum_themes/citroenforum/images/rank.gif)
![Rank](/themes/forum_themes/citroenforum/images/rank.gif)
![Rank](/themes/forum_themes/citroenforum/images/rank.gif)
![Rank](/themes/forum_themes/citroenforum/images/rank.gif)
![Rank](/themes/forum_themes/citroenforum/images/rank.gif)
![Rank](/themes/forum_themes/citroenforum/images/rank.gif)
![Rank](/themes/forum_themes/citroenforum/images/rank.gif)
![Rank](/themes/forum_themes/citroenforum/images/rank.gif)
![Rank](/themes/forum_themes/citroenforum/images/rank.gif)
![Rank](/themes/forum_themes/citroenforum/images/rank.gif)
![Rank](/themes/forum_themes/citroenforum/images/rank.gif)
![Rank](/themes/forum_themes/citroenforum/images/rank.gif)
![Rank](/themes/forum_themes/citroenforum/images/rank.gif)
![Rank](/themes/forum_themes/citroenforum/images/rank.gif)
![Rank](/themes/forum_themes/citroenforum/images/rank.gif)
![Rank](/themes/forum_themes/citroenforum/images/rank.gif)
![Rank](/themes/forum_themes/citroenforum/images/rank.gif)
![Rank](/themes/forum_themes/citroenforum/images/rank.gif)
![Rank](/themes/forum_themes/citroenforum/images/rank.gif)
![Rank](/themes/forum_themes/citroenforum/images/rank.gif)
![Rank](/themes/forum_themes/citroenforum/images/rank.gif)
![Rank](/themes/forum_themes/citroenforum/images/rank.gif)
![Avatar](/images/avatars/uploads/avatar_1576.jpg)
Totaal aantal Berichten: 4911
Geregistreerd: 21-04-2005
- C15 GV (Grand Volume)
“fingers crossed”! Ik ga richting de 3 ton met mijn 1.9TD automaat (Xant)...
MB C200CDI daily driver, Yaris Verso
EX: BX(x6), Berlingo, Mondeo, C15(x2), CX(x8), Express, XM break, 900T8, 900i16v, Saab 99, Mégane, R4, C3, Terrano, 306, Visa cabrio, Discovery, Clio, Xantia, C5, ZX, Pajero, 99GL, Landcruiser, Golf SDI, Xsara, Twingo, MB Vito, Passat B5, Freelander, Corsa
De mijne staat nu op 383.000, handgeschakeld en op gas, bouwjaar 1990.
Heb bij 270.000 wel een koprevisie laten doen.
Ik neem aan dat elke auto op gas dat wel één of meerdere keren heeft gehad?
koprevisie hoeft niet hoor. De 16v kan erg goed tegen lpg rijden. Eea heeft natuurlijk wel te maken met hoe je met de boel omgaat.
gefeliciteerd met het behaalde resultaat.
Prachtig, op naar de 500.000km Xm plezier.
Grt,
Michel
Ik moet het met de helft doen: 8 V.
Toen ik mijn XM kocht was mijn indruk dat er netjes mee was omgegaan, in het serviceboekje stonden alle onderhoudsbeurten vermeld tot een half jaar voordat ik tot aanschaf overging.
Bij mijn oriëntatie aangaande gasgestookte auto’s werd me al verteld dat koprevisie op zeker moment noodzakelijk zou zijn, zonder het noemen van een merk.
Maar afgaande op wat jij zegt kan het blijkbaar wel, revisieloos doorrijden?
8v en 16v hebben verschillende koppen. De 16v is door de hydraulische klepstoters en geharde klepzetels uitermate geschikt voor gas. De 8v heeft gewone klepstoters en zul je dus om de zoveel km moeten stellen. Hoelang je dat kunt blijven doen, dat weet ik niet, maar het is wel een verschil dat telt. De manier waarop je echter met de boel omgaat blijft echter een belangrijke factor.
Ja, dat laatste is zonder meer waar.
Uit andermans ervaring heb ik mogen leren dat je op LPG zeker geen topsnelheid of hoge toeren moet draaien, anders verbranden je kleppen.
Dat zal een dure les geweest zijn…
op lpg geen hoge toeren of topsnelheid draaien? Die stelling zou ik niet durven te doen. Het verbranden van kleppen is echt niet toe te wijzen aan lpg of niet hoor.
Ik ben niet heel erg technisch aangelegd, maar het schijnt ‘m te zitten in het feit dat LPG schraler is dan benzine en daardoor minder warmte kan afvoeren.
Hopelijk is er iemand hier op dit forum die het exact kan onderbouwen, ik hou me in ieder geval in als ik op gas rij, anders schakel ik terug op benzine..
LPG verbrand heter en dat is een hogere belasting voor je uitlaatkleppen. Ook koelt benzine je kleppen en zuiger, dat wat een gas minder goed kan; dus ook hetere onderdelen.
Voor de rest kan je er best hoge toeren mee draaien, maar alles staat of valt bij een goede afstelling.
Ouwe mopperkont