Nelis Infra schreef:Dat dacht ik ook. TRE = Hollandse Pallas.
Hollands als in ‘geleverd naar Holland’? De 1e eigenaar woonde namelijk in Reims.
garagestmarien schreef:Is dat niet Tres Riche Essence?
Dat klinkt mooi!

Totaal aantal Berichten: 1823
- Berlingo 1.9D 600
- CX 2400 Pallas
- CX 2000
Ja, dat dacht ik wel. Maar dan dus alleen in de laatste modeljaren.
Way out in the water, see it swimming.

Totaal aantal Berichten: 6503
- CX 2000 Pallas
- DS 3 1.2 So Chic
De allereerste jaren GTi serie 1 had ook andere dan de Pallas/Prestige-platen. Die van die GTi waren deels zwart met GTi-aanduiding erop. De basismodellen serie 1 (2000 Super enzo) hadden helemaal geen dorpelplaten. Het zou me niks verbazen als het gaandeweg een ratjetoe geworden is.
Serie 2 is allemaal zwart kunststof, er is dan qua dorpelplaten geen onderscheid meer tussen de basismodellen en de luxere versies.
“Het zijn gewoon supergoeie auto’s!”
ex: XM 2.0 Turbo CT (1999), CX 25 TGD Turbo / 25 TGi Break (1991), Saxo 1.1i (2003)

Totaal aantal Berichten: 3907
- CX 25 GTi Turbo 2 KdFi
- CX 2400i Prestige
inderdaad, die RVS dorpelkappen serie 1 zijn niet allemaal ‘t zelfde.
reliëf kan anders zijn. sommige hadden thv de zichtbare instap afgeronde contouren langs de rand, sommige hadden rechte randen. let er maar eens op. zeker als je iets zoekt.
even geen foto in de buurt.
Citroen CX - magnifiek zweven !! mijn Flickr foto stream mijn CX GTi Turbo 2 KdFi draadje

Totaal aantal Berichten: 27945
- CX 25 GTi Turbo 2
- ID/DS 23 IE Pallas Mécanique
- C5 3.0 V6 HDi Exclusive
Dit zijn serie 2 kappen, gewoon zwart plastic.
Zonder deze kappen ziet de CX er maar wat magertjes uit vind ik.
Wat voor dorpelkappen je ook heb, haal ze er minimaal 1x per jaar af om te kijken wat de staat van de dorpel is. Dan kan je direct even alles goed schoonmaken!

Totaal aantal Berichten: 1823
- Berlingo 1.9D 600
- CX 2400 Pallas
- CX 2000
Bedankt voor alle reacties. Ik vroeg het me nl. een beetje af, omdat je ze ook nooit eens op marktplaats o.i.d. voorbij ziet komen. Iemand ervaring met leboncoin? Misschien is het een idee voor Mark, om het toe te voegen op zijn CX kleuren website?
Way out in the water, see it swimming.
Ik heb een setje van een ‘83er TRD in de garage liggen, die zien er zo uit (ff door de prut heenkijken):
It’s nice to be important but it is more important to be nice.
http://www.explosionsandboobs.com/
Doneer, zo blijven we braaien!

Totaal aantal Berichten: 3907
- CX 25 GTi Turbo 2 KdFi
- CX 2400i Prestige
heel illustratief - zo zie je maar, er zijn er verschillende qua vorm en materiaal oppervlak !
zijn die van jouw glad RVS of met een gestreept motiefje ??
Citroen CX - magnifiek zweven !! mijn Flickr foto stream mijn CX GTi Turbo 2 KdFi draadje

Totaal aantal Berichten: 6503
- CX 2000 Pallas
- DS 3 1.2 So Chic
Deze lijken me glad. De mijne zijn voorzien van een verticaal streepje.
“Het zijn gewoon supergoeie auto’s!”
ex: XM 2.0 Turbo CT (1999), CX 25 TGD Turbo / 25 TGi Break (1991), Saxo 1.1i (2003)
Die ik heb zijn glad RVS. De wat oudere types hebben inderdaad een verticaal streepje.
It’s nice to be important but it is more important to be nice.
http://www.explosionsandboobs.com/
Doneer, zo blijven we braaien!
En zijn deze “RVS - chromé” platen nog verkrijgbaar voor een CX Limousine?
groetjes
Marc
CX prestige 1977 c-matic
CX GTI 2400 1982 5-versnelling

Totaal aantal Berichten: 82
- CX 25 TRD Turbo (série I) MANB
@ T(h)ijs: Mijn 84er TRD mist die RVS dorpelplaten dus. Zijn er overduidelijk ooit vanaf gehaald en geen idee waarom… Verkoper had ze niet meer, dus dat was dood spoor.
Maar zijn die van jou te koop, “voor wènig”? Want ik vind dat ze wel op een serie 1 horen, als soort doorlopende RVS bumper rondom de auto…
Eén moment van onbezonnenheid, en je hebt er een handenbindertje bij. Dat die fase z’n leven lang niet zal ontgroeien…

Totaal aantal Berichten: 1066
- CX 25ie Prestige
- BX 16 TZI Automaat
Er horen rond de zichbare randen van de beplating nog grijze rubberen pezen om zo de scherpe randen af te dekken. Ik heb de platen eraf gehad en de montage is simpel, afgezien van een enkele popnagel.
mijn Prestige: http://www.mijnalbum.nl/Album=DQOIQAKQ
ex: BX 16TRS, BX 16TRI, XM 2.0, DSuper 5, Xantia 1.8 16v, BX 16TZI
Er zit aan de onderzijde van dorpelplaten orgineel een kunststof strip waar de dorpelplaat in past.
Zijn deze persé nodig als je ze later wilt monteren.en zijn deze evt nog nieuw te krijgen.
Ook ontbreekt er bij mij een kunststof eindstukje
Ik heb zelf een Athena waar ik ze misschien op wil zetten

Totaal aantal Berichten: 1066
- CX 25ie Prestige
- BX 16 TZI Automaat
De kunststof strips zorgen voor de bevestiging van de RVs platen aan de onderzijde. Deze strips zitten gepopnageld aan de dorpel en hebben een opstaande rand waar de beplating in valt. Dus: ja je hebt ze nodig om de platen te bevestigen, tenzij je een alternatief weet.
Bij mij waren de strips gebroken. Ik heb de popnagels uitgeboord, de dorpel in de antiroest gezet en de strips weer zo goed en kwaad op de dorpel geschroefd. Dat de strips gebroken zijn of al er een klein stukje ontbreekt is niet zo erg. Je ziet ze niet zitten nadat de platen gemonteerd zijn.
Wat bedoel je trouwens met een ontbrekend kunstof deel?
mijn Prestige: http://www.mijnalbum.nl/Album=DQOIQAKQ
ex: BX 16TRS, BX 16TRI, XM 2.0, DSuper 5, Xantia 1.8 16v, BX 16TZI