1 van de 2
 1 2 Volgende > 
   
400.000 KM
marxandjacx
> 100 berichten
RankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 108
Geregistreerd: 04-02-2007

- XM Break 2.0i Turbo C.T AUT. LPG G3
- XM 2.0 16v aut SX
Gepost: 16 juni 2010 10:35 AM

Gisteren is het me gelukt, Mijn 2.0 16v uit 1995, heeft de magische grens van 400.000 KM gehaald, dit met een automatische versnellingsbak en LPG, lijkt me dit redelijk uniek.

Wie heeft dit eveneens bereikt?

4ton met gas en automaat!

Afbeelding Bijlagen
4ton.jpg
Klik op de thumbnail om de hele afbeelding te zien

Soms is het beter, om te vragen om vergiffenis, dan toestemming. (Oud-Zeeuwse wijsheid)

Profiel  
 
eXaMple
> 1900 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 1902
Geregistreerd: 06-10-2005

- C5 2.0 16v Exclusive automaat
Gepost: 16 juni 2010 10:38 AM
  [ # 1 ]

gooi mooi hoor! ik heb wel een automaat 16v gehad met 350.000 op de teller en die gaat ook nog geloof ik.

Profiel  
 
Matthijs309
> 2000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 2028
Geregistreerd: 26-06-2006

Gepost: 16 juni 2010 11:08 AM
  [ # 2 ]

Niet met een automaat met gas maar met een diesel op handbak: 430.000 ondertussen.
Maar het staat altijd wel heel stoer als je het tegen mensen zegt Wink

Gefeli en nog veel plezier samen!

Ouwe mopperkont

Profiel  
 
RueCitroen
< 100 berichten
Rank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 76
Geregistreerd: 17-02-2007

Gepost: 16 juni 2010 06:26 PM
  [ # 3 ]

Vorige maand de 400.000 km bereikt met mijn Turbo D automaat uit ‘98. Bak wel 100.000 km geleden gereviseerd….

Ooit gehad: BX 14E (1984), BX 16TRI (1987), AX 10E (1987), BX TRD Turbo (1988), BX TZD Turbo (1990), XM 2.0 (1992), XM Turbo D12 (1992), AX 11 SPOT (1996); Xsara Turbo D Break LP (1999); Saxo 538 Sport (1999); BX Gti 16V (1988); C5 2.0 HDI LP (2001); C5 2.0 HDI Exclusive (2005); Xsara 1.8 16V (1998); XM Turbo D aut. (1998); C5 2.2 HDI Exclusive aut. (2005)

Profiel  
 
Citroën-das-pas-fën
> 400 berichten
RankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 486
Geregistreerd: 18-05-2008

- XM XM 3.0 V6 Exclusive
Gepost: 16 juni 2010 10:30 PM
  [ # 4 ]

Originele ongereviseerde automaat? Wow… petje af voor die auto. Een was- en waxbeurtje lijkt me op zijn plaats Wink
Ik wens jou en de auto nog vele prettige kilometers toe.

Vliegend tapijt: Citroën DSuper 1973, Bleu Delta (in restauratie)
Daily 1: Citroën Dspécial 1974, Candy Root Beer (“Thrasher” a.k.a. Hok Rod)
Daily 2: Citroën C5 X7 1.6 Ligne Business Blanc Perlé

En ik mis nog steeds m’n V6 XM…

Profiel  
 
boukewerff
> 1100 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Totaal aantal Berichten: 1184
Geregistreerd: 16-02-2007

- XM 3.0 V6 Exclusive Aut LPG
- C5 2.0 16v Exclusive LPG G3
Gepost: 17 juni 2010 12:27 PM
  [ # 5 ]

Ik zit op 420k met een td automaat. Originele bak, die nu dan ook overleden is…

Alles wat ontstaat, komt voort uit het denken, het is geboren uit denken, gevormd uit denken.

Profiel  
 
25trd
> 4000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 4911
Geregistreerd: 21-04-2005

- C15 GV (Grand Volume)
Gepost: 18 juni 2010 12:19 AM
  [ # 6 ]

“fingers crossed”! Ik ga richting de 3 ton met mijn 1.9TD automaat (Xant)... Smile

MB C200CDI daily driver, Yaris Verso
EX: BX(x6), Berlingo, Mondeo, C15(x2), CX(x8), Express, XM break, 900T8, 900i16v, Saab 99, Mégane, R4, C3, Terrano, 306, Visa cabrio, Discovery, Clio, Xantia, C5, ZX, Pajero, 99GL, Landcruiser, Golf SDI, Xsara, Twingo, MB Vito, Passat B5, Freelander, Corsa

Profiel  
 
Ducantoni
> 100 berichten
RankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 163
Geregistreerd: 13-04-2009

- XM 2.0 Ambiance
Gepost: 28 augustus 2010 10:53 PM
  [ # 7 ]

De mijne staat nu op 383.000, handgeschakeld en op gas, bouwjaar 1990.
Heb bij 270.000 wel een koprevisie laten doen.
Ik neem aan dat elke auto op gas dat wel één of meerdere keren heeft gehad?

Profiel  
 
gompy58
> 6000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Totaal aantal Berichten: 6206
Geregistreerd: 30-04-2004

Gepost: 28 augustus 2010 10:58 PM
  [ # 8 ]

koprevisie hoeft niet hoor. De 16v kan erg goed tegen lpg rijden. Eea heeft natuurlijk wel te maken met hoe je met de boel omgaat.

Profiel  
 
dixie-delight
> 100 berichten
RankRank
Totaal aantal Berichten: 110
Geregistreerd: 14-08-2009

Gepost: 28 augustus 2010 11:28 PM
  [ # 9 ]

gefeliciteerd met het behaalde resultaat.

Prachtig, op naar de 500.000km Xm plezier.

Grt,
Michel

Profiel  
 
Ducantoni
> 100 berichten
RankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 163
Geregistreerd: 13-04-2009

- XM 2.0 Ambiance
Gepost: 28 augustus 2010 11:34 PM
  [ # 10 ]

Ik moet het met de helft doen: 8 V.
Toen ik mijn XM kocht was mijn indruk dat er netjes mee was omgegaan, in het serviceboekje stonden alle onderhoudsbeurten vermeld tot een half jaar voordat ik tot aanschaf overging.
Bij mijn oriëntatie aangaande gasgestookte auto’s werd me al verteld dat koprevisie op zeker moment noodzakelijk zou zijn, zonder het noemen van een merk.
Maar afgaande op wat jij zegt kan het blijkbaar wel, revisieloos doorrijden?

Profiel  
 
gompy58
> 6000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Totaal aantal Berichten: 6206
Geregistreerd: 30-04-2004

Gepost: 29 augustus 2010 01:17 AM
  [ # 11 ]

8v en 16v hebben verschillende koppen. De 16v is door de hydraulische klepstoters en geharde klepzetels uitermate geschikt voor gas. De 8v heeft gewone klepstoters en zul je dus om de zoveel km moeten stellen. Hoelang je dat kunt blijven doen, dat weet ik niet, maar het is wel een verschil dat telt. De manier waarop je echter met de boel omgaat blijft echter een belangrijke factor.

Profiel  
 
Ducantoni
> 100 berichten
RankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 163
Geregistreerd: 13-04-2009

- XM 2.0 Ambiance
Gepost: 29 augustus 2010 01:28 AM
  [ # 12 ]

Ja, dat laatste is zonder meer waar.
Uit andermans ervaring heb ik mogen leren dat je op LPG zeker geen topsnelheid of hoge toeren moet draaien, anders verbranden je kleppen.
Dat zal een dure les geweest zijn…

Profiel  
 
gompy58
> 6000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Totaal aantal Berichten: 6206
Geregistreerd: 30-04-2004

Gepost: 29 augustus 2010 05:51 AM
  [ # 13 ]

op lpg geen hoge toeren of topsnelheid draaien? Die stelling zou ik niet durven te doen. Het verbranden van kleppen is echt niet toe te wijzen aan lpg of niet hoor.

Profiel  
 
Ducantoni
> 100 berichten
RankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 163
Geregistreerd: 13-04-2009

- XM 2.0 Ambiance
Gepost: 29 augustus 2010 09:44 AM
  [ # 14 ]

Ik ben niet heel erg technisch aangelegd, maar het schijnt ‘m te zitten in het feit dat LPG schraler is dan benzine en daardoor minder warmte kan afvoeren.
Hopelijk is er iemand hier op dit forum die het exact kan onderbouwen, ik hou me in ieder geval in als ik op gas rij, anders schakel ik terug op benzine..

Profiel  
 
Matthijs309
> 2000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 2028
Geregistreerd: 26-06-2006

Gepost: 29 augustus 2010 10:27 PM
  [ # 15 ]

LPG verbrand heter en dat is een hogere belasting voor je uitlaatkleppen. Ook koelt benzine je kleppen en zuiger, dat wat een gas minder goed kan; dus ook hetere onderdelen.
Voor de rest kan je er best hoge toeren mee draaien, maar alles staat of valt bij een goede afstelling.

Ouwe mopperkont

Profiel  
 
 
1 van de 2
 1 2 Volgende > 
 
© Citroën-Forum 2003 - 2025 | adverteren
Facebook