ik heb een xsara picasso 1.8 16v uit 2001 waarbij regelmatig het diagnose lampje aangaat, waarbij de motor niet anders regeert dan anders.
voor de vakantie bij de dealer geweest, uitgelezen, potje vloeistof meegekregen wat de injectie schoon moest maken.
helaas heeft dit niet geholpen, rij nu alweer 4 weken met lampje aan.
klopt het dat 10 sec stekker van motormanagmetcomputer eraf storingen wist???
anders moet ik weer naar de dealer a 35 euro
zijn er meer mensen met dit probleem, en is er mischien een oplossing.
bij voorbaat dank.
Stekkers los halen van de ebe helpt niet, reseten ook niet, storing oplossen wel.
zal dus toch via de dealer moeten uitlezen en zoeken.
heb gister wel de stekkers ingespoten met contact spray , alleen de stekkers van de lambda sondes niet.
kan het ook wezen dat ded katylisator stuk is, is ook 10 jaar oud natuurlijk.
p.s ik wil ook oplossen.
Totaal aantal Berichten: 1184
Geregistreerd: 16-02-2007
- XM 3.0 V6 Exclusive Aut LPG
- C5 2.0 16v Exclusive LPG G3
Als het lampje brand moet de dealer er toch een fout uit kunnen halen? Weet je wat er de vorige keer uit kwam?
Alles wat ontstaat, komt voort uit het denken, het is geboren uit denken, gevormd uit denken.
de vorige keer zaten er meerdere storingen in allemaal gemeld door de achtterste lambdasonde.
zal morgen met de dealer bellen en uit laten lezen en hem vragen naar de codes mischien helpt dat meer.
Totaal aantal Berichten: 1184
Geregistreerd: 16-02-2007
- XM 3.0 V6 Exclusive Aut LPG
- C5 2.0 16v Exclusive LPG G3
Dan zou het goed de cat kunnen zijn. Zeker als de motor verder goed loopt. Of de lambdasonde zelf is overleden.
Alles wat ontstaat, komt voort uit het denken, het is geboren uit denken, gevormd uit denken.
weet iemand wat de kosten van een cat zijn, weet ik waar ik in het ergste geval rekening mee moet houden.
Totaal aantal Berichten: 163
Geregistreerd: 12-06-2007
- C1 1.0 collection
even knipp’n en plakk’n:
http://www.autobandenmarkt.nl
links in de links staan de kat’s
gr. Henk
als het niet kan zoals het moet, dan moet het maar zoals het kan….
C1 1.0 collection 6-‘13 81dkm
Peugeot 308SW 1.6Blue-HDI executive 4-‘17 101dkm
Yamaha TDM850 9-‘00 52dkm
gister is de auto uitglezen, geen permanente storingen, in motormanagment zelfs geeneen,
en toch brande het lampje.
storingen (die er niet waren) gewist, en het lampje is uit.
nu maar wachten tot hij weer aangaat en dan maar weer verder kijken.
iemand nog ideeen waarom het lampje brand zonder storingsgegevens?
was de cat dus niet want dan moet de computer ook aangeven “katalysator verouderd” volgens de monteur.
in de hoop dat iemand iets weet
groet hans
Wij hebben een Picasso uit 2003.
Ook ging bij ons het oranje motormanagment lampje branden. Deze uitgelezen en de lambasonde zou stuk zijn. Deze vervangen en helaas ging het lampje een paar dagen later weer aan. Weer uitgelezen en de 2e lambasonde vervangen. Gelukkig ging het lampje in de garage niet meer uit. Heb wel door kunnen rijden, maar met motor haperingen (alleen bij starten en wegrijden).Na de vacantie (ook van de garagehouder) is de auto weer terug bij de garage. Nu is gebleken dat de computer stuk is!! Deze word nu gerepareerd en voorzien van nieuwe software. Gaat ongeveer € 500 kosten. Nieuw computer kost ongeveer € 1200.
Heeft iemand hier ook problemen mee gehad?
bij http://www.dealextreme.com kun je voor weinig, nog geen 30 euro , een obd 2 tester kopen en dan zelf je storingen uitlezen en eventueel resetten, werkt perfect en scheelt die 35 euro aan de dealer.
gewoon intikken bij zoeken ‘obd 2 ‘’ en je vind er vele soorten.