Totaal aantal Berichten: 6316
- XM V6 Exclusive Aut
- 2CV Club
De bak ligt er naast op het moment dat ik aan kom kakken he, beloofd is beloofd vriend.
Ja ja, ik ga me best doen
Dan kunnen we meteen aan tafel als je komt, het avond eten heb ik al geregeld.
Totaal aantal Berichten: 4870
- Xsara Scootertje.
Sterkte Boy’s.
” Citroën amateur monteur in ruste!? Mijn scootertje Kymco PeopleS 4T 50 “
Bedankt, maar jij komt toch ook?, al is het alleen maar voor de geestelijke ondersteuning
- Xsara Scootertje.
Nee ik heb elders verplichtingen.
Het klusje is geklaard m.b.v. Marco, WimB, en Lucas, waarvoor mijn dank, alleen was het nooit gelukt.
De nieuwe bak hangt eronder, schakelen gaat weer soepel en het koppelingspedaal is heel erg licht.
Er zat een Sachs-koppelingset in, dat koppelde op zich heel soepel, maar waarschijnlijk was er sprake van een plakkende koppeling, of een verkeerde plaat, de veertjes waren kleiner en dikker dan in de nieuwe Valeo set. De drukgroep was niet mooi schoon en glimmend, er zat een roestig laagje op, net als op het vliegwiel. Waarschijnlijk had ik geen andere bak nodig gehad en zat het puur in de koppeling.
De (oude) krukaskeerring zat er erg netjes in en zag er nieuw uit, blijkbaar is de betreffende hooflagerkap er ooit afgeweest, ik zag resten van vloeibare pakking. Origineel zit er geen vloeibare pakking, het schijnt een olie-lekkage probleem te zijn met bepaalde XUD9 motoren, de “dropstaafjes” die er zitten dichten niet goed af. De krukaskeering heb ik lekker laten zitten, om zoiets goed te monteren heb je een goede stempel nodig, die ga ik binnenkort maken, heb een keerring als voorbeeld
Geheel in traditie de dag afgsloten met een eetfestijn bij een Wok.
- Xsara Scootertje.
Gefeli man, goed gedaan boy’s.
Geen foto’s??
WimB heeft volgens mij 2 foto’s gemaakt en MaartenH één foto.
Het zat ook tegen, de selectie vork was verdraaid tijdens het monteren van de nieuwe O-Ring, waardoor je geen 1e en 2e versnelling meer kon selecteren. Met geduld en goed samenwerken hebben we dat weer gefixt, als je niet uitkijkt, donderd dat asje in de bak en ben je echt de pineut. Was al heel blij dat we de bak in één keer erop hadden gekregen en dat de koppelingsgaffel meteen goed in het druklager zat, altijd lastig bij een trekkoppeling.
- Xsara Scootertje.
Het zal eens makkelijk gaan, balen man, maar het is wel goed gekomen?
Ja, alles is goed gekomen, tenminste als het na 1000km nog steeds zo is, dus na volgend weekend
Ik denk alleen wel dat de auto uitgelijnd moet worden, heb hetzelfde als wat jij nog steeds had na het wisselen van je aandrijfassen, bij jouw heeft toen uitlijnen toch geholpen?
- Xsara Scootertje.
Wat heb je precies? Zoekerig gedrag? Daar kan uitlijnen wel bij helpen.
Mijn probleem is er nog steeds.
Niet zoekerig, maar een soort trilling/resonantie bij bepaalde snelheden en als ik snel optrek.
Het lijkt overigens alsof deze bak iets meer toeren maakt, bij 130 op de teller, was het precies 3000rpm, nu staat de naald iets naast de 3000rpm.
De hoogteregelaar was verdraaid, waardoor de Xanti aan de voorkant te hoog stond, dat verklaart het vreemde gedrag. Gelukkig had Oldenhage vandaag tijd, daar heeft de monteur de hoogte voor goed afgesteld en nu ligt de Xantia weer strak op de weg. Mijn complimenten voor Oldenhage, dat ik zo snel terecht kon
- Xsara Scootertje.
Vergeet je achterlicht niet te vervangen.
Top dat ze het weer goed doet.
Het was een leuke klus om te doen. Maar niet iets wat je voor de lol elk weekend doet.
Wim,
Disciplus Simplex