Totaal aantal Berichten: 9362
Geregistreerd: 25-05-2010
- CX break 2500 RD diesel 1986
- ID/DS pallas 1967
- CX Prestige 2400 1976
- CX 2200 diesel super
- CX 25IE automaat
- CX 2500 pallas diesel
Hallo op dit forum.zal me even voorstellen ben frank en een CX rijder.en alles wat citroen is.
Zit zelf altijd bij het cx forum.
Maar nu mijn vraag mijn vader is het zelfde als ik alles wat citroen is is mooi.
Hij heeft een XM en DS Pallas.
Maar aangezien mijn vader ziek is en niet meer mag rijden komt de XM te koop.
Deze XM is van 1995
Heeft een V6 motor Benzine
Schuifdak en elect ramen voor en achter
Centrale deurvergrendeling
En 125000 op de klok
En als ik het goed heb in 2003 ingevoerd
Kleur is groen
En altijd onderhouder bij een citroen garage laatste jaren bij citroville te borculo.
Wat is een redelijke prijs voor deze zeer mooie XM
Groet frank
De boer is troef
Après cette énième cx
https://www.flickr.com/photos/126190970@N08/
http://www.citroen-forum.nl/forums/viewthread/223616/
Restauratie Prestige laagdaks, er is weer vooruitgang.
Hallo Frank,
Onder de 2000 euro zou ik persoonlijk deze wagen nooit wegdoen.
Een 6 cylinder met zo’n kilometerstand,kom je niet vaak tegen.
Ik weet niet hoe hij er verder bij staat,en hoe het met het onderhoud is,maar ik heb het gevoel dat dat wel snor zit.
grt,
Michel
Totaal aantal Berichten: 3422
Geregistreerd: 12-01-2008
- ID/DS DS 21 IE Pallas BVH
2000 lijkt me nog te weinig. Even er van uit gaand dat de staat net zo goed is als de km-stand laag is. Enige wat ik mis is of er airco in zit. Geen-airco zal de prijs aanzienlijk drukken.
Volg je hart, gebruik je hoofd.
Totaal aantal Berichten: 43325
Geregistreerd: 26-02-2005
- Overig Jaguar 3.4 litre saloon
- Overig Someca SOM 20D
- Overig Volvo C70n
Nou, op marktplaats staan er anders zat. Prijzen liggen als je ze gaat middelen op rond de 2000 tot 2250 euro. Er zijn uitschieters maar of die nou een realistische prijs hebben, ik vraag het mij af. Dus, als je hem duurder gaat maken moet je ook maar zien er van af te komen. Een niet getaxeerde 95-er V6 staat voor max 1500 in de dagwaarde lijsten mind you
Ik ben niet arrogant. Ik ben de beste.
gediplomeerd Citroën Specialist!
Doneer, zo blijven we draaien!
disclaimer: al mijn adviezen komen voort uit opleidingen en professionele werkervaring. Let op, gebruik van mijn tips, trucs en adviezen geschiedt op eigen risico en autotechnische kennis is een vereiste
Ik denk dat de meesten hier op het forum het wel met me eens zijn dat ons merk vooral een liefhebbers merk is, in tegenstelling tot bijv. VW.
Dus iemand die belangstelling heeft voor die XM zal er hoogstwaarschijnlijk gericht op zoek naar zijn, maar wat voor een prijs je daar aan kunt vastkoppelen, tja..
Mijn exemplaar heeft waarschijnlijk een half tot driekwart jaar bij het autobedrijf gestaan, voordat ik haar meenam. Was dat niet gebeurd had het misschien wel de winkeldochter van dat bedrijf geweest, voor het overige stonden er vooral middelgrote gangbare merken auto’s te koop.
Als je geen haast hebt om te verkopen dan kan je zeker wel een prijs boven de 2000 vragen, zeker als alles in goede staat is, dat zijn verkoopbevorderende argumenten.
Suc6
Vergeet niet dat grote benzine slurpers niet populair zijn op het moment, en grote Franse slagschepen zoals een XM zijn nooit populair geweest. De km-stand is laag, maar het is wel tijd voor een D-riem wissel, wat een prijzig klusje is bij deze motor. Tel daarbij de leeftijd op, toch ruim 15 jaartjes, ik denk net als Waterman dat 1500 euro een bedrag is waar je op moet rekeken.
Een 95’er heeft de oude v6, niet de v6 met distributieriem.
Oh, zo eentje waar je nog kleppen moet stellen
helaas, ook dat klusje hoef je niet te doen bij zpj(4)...
maar goed, wat is het waard?
Hangt af van het totaal plaatje. Mooie lak? minimale gebruikssporen zijn een groot voordeel. De kleur weer wat minder maar kan meespelen.
Het is maar net wat de koper zoekt. Ik ben bijvoorbeeld weer een liefhebber van een schuifdak. Als dat er in zit is de wagen voor mij meer waard, maar een ander ziet dat als potentiële ellende. Sommigen verkiezen zelfs een schuifdak boven een airco.
Het v6-12 blok is een prima blok, heeft zoals aangegeven niet de kosten van de riemwissel. Krachtig genoeg, tenzij iemand weer op zoek is naar rauwe kracht en de 24v versie zoekt. Die is echter weer duurder in onderhoud wat weer in het voordeel is van de 12v.
Leeftijd kan een voordeel zijn. Voor mij was 15 jaar oud een eis. De ander wil weer graag het jongste wat beschikbaar is.
kortom… het is wat de gek zoekt en wat hij ervoor uit de geldzak wil trekken…
Totaal aantal Berichten: 17406
Geregistreerd: 15-10-2006
- CX 2400 Super
Op basis van de gegeven informatie zou ik alleen durven stellen tussen €100 en €6.000. Sommige XM’s met 125.000 km uit 1995 zijn nog als nieuw, andere zijn hopeloze gevallen. Bovendien wordt uit de beschrijving het uitrustingsniveau niet duidelijk. Een Exclusive lijkt me toch meer waard dan een basisuitvoering. Misschien dat dit voor “de markt” niet veel uitmaakt, maar voor de XM-liefhebbers toch wel.
Doneer, zo blijven we draaien!
Een tip voor de kalender? Een bijdrage voor de voorpagina? Schrijf .(JavaScript moet ingeschakeld zijn om dit e-mail adres te bekijken)!
Totaal aantal Berichten: 9362
Geregistreerd: 25-05-2010
- CX break 2500 RD diesel 1986
- ID/DS pallas 1967
- CX Prestige 2400 1976
- CX 2200 diesel super
- CX 25IE automaat
- CX 2500 pallas diesel
Alvast bedankt voor jullie reacties zal vandaag even wat meer gegevens ophalen.
Hier alvast wat meer info:
Er zit geen airco maar de auto is zeer netjes geen deuken of krassen wel kleine gebruikers sporen.
Van binnen als nieuw stoffen bekleding nooit in gerookt, tenminste bij mijn vader niet.
Groet Frank
De boer is troef
Après cette énième cx
https://www.flickr.com/photos/126190970@N08/
http://www.citroen-forum.nl/forums/viewthread/223616/
Restauratie Prestige laagdaks, er is weer vooruitgang.
gompy58 schreef:Het v6-12 blok is een prima blok, heeft zoals aangegeven niet de kosten van de riemwissel. Krachtig genoeg, tenzij iemand weer op zoek is naar rauwe kracht en de 24v versie zoekt. Die is echter weer duurder in onderhoud wat weer in het voordeel is van de 12v.
Met een tandriem heb je zekerheid als je deze op tijd vervangt, de ketting van zo een oude V6 vervangen is een nog grotere rotklus, kan volgens mij niet eens met ingebouwde motor. Bij de 24V is het geen wirwar van kabels en slangen, wat dat betreft heb ik liever de 24V om aan te sleutelen. Heb ooit de thermostaat en multisnaar vervangen bij zo een 12V, wat een schijtklus zeg, bij een 24V is dat zo gepiept.
zoals ik dus aangaf,
alles heeft een voordeel en een nadeel. het is maar net wat men zoekt en wat de waarde voor die persoon bepaald.
Totaal aantal Berichten: 6330
Geregistreerd: 07-07-2004
- XM V6 Exclusive Aut
- 2CV Club
- Berlingo Multispace
Zo te horen is het een in nette staat verkerende VSX met stoffen interieur en zonder Airco. De lage kilometerstand is een pre. Als ik verkoper zou zijn zou ik een vraagprijs van 1500 hanteren. Als je dan 1250 vangt zou ik tevreden zijn.
Jammer dat er geen airco opzit.
Maar als ik het zo hoor, gaat het wel om een original beauty.
Strak in de lak,geen deuken en een interieur die geen gebruiks sporen heeft.
Zo’n Xm,met een 6 cylinder heeft voor een liefhebber zeker een waarde.
Het is instappen, en voorlopgig zorgeloos genieten vermoed ik.
Ja,het ontbreken van die airco is een minpuntje.
Hoe zit het met de apk?
al zal die wel geen problemen leveren,maar een uilaat of remmen en banden kunnen toch weer kosten leveren.
Ik zeg 2000 euro als vraagprijs, en hem voor 1750 euro laten gaan.
Michel
Totaal aantal Berichten: 5164
Geregistreerd: 29-06-2004
- HY H78 1600
- Dyane Akadyane
- Traction Avant 15
Lucas Unger schreef:Als je dan 1250 vangt zou ik tevreden zijn.
Vorig jaar heb ik voor mijn V6.12 uit jan 96 met 260k op de teller €1650 gekregen. Hij had een niet-werkend schuifdak waarvan de blanke lak losliet en verder was hij volgens mij een stuk minder strak dan deze auto. Hij heeft wel een half jaar te koop gestaan voordat ik hem verkocht heb. €1250 vind ik wel erg weinig…
Forget safety.
Live where you fear to live.
Destroy your reputation.
Be notorious.
― Rumi