Controlelampje Werkende Motor brandt
peekaa
< 100 berichten
Rank
Totaal aantal Berichten: 7

Gepost: 28 augustus 2010 09:09 PM

Hallo allemaal,

Sinds een dag of 4 brandt het “controlelampje werkende motor (zelf diagnose)” na het starten van de motor. Het knippert niet, het brandt constant. Ik merk niets bij het starten (start in één keer) en ook niet tijdens het rijden (rijdt prima). Het enige dat nieuw is sinds het lampje brandt is dat de motor nog een seconde of 3 tot 5 blijft doordraaien nadat ik deze heb uitgezet (sleutel zelfs uit het contactslot). Dat heeft hij hiervoor nooit gedaan, ging altijd meteen gewoon uit.

Iemand enig idee wat hier aan de hand is of moet ik echt meteen naar een dealer toe snellen zoals in de handleiding staat?

Het betreft mijn Xantia 2.1TD uit 1996, km stand 340.000 (jawel).

Groet,
Peter.

Vriendelijke groet

peekaa

Profiel  

Penny Lane
> 11000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Totaal aantal Berichten: 11739

- Xantia TD SX
Gepost: 28 augustus 2010 09:13 PM
  [ # 1 ]

Dieselafsluiter brak?

Derk

Doneer, zo blijven we draaien! 
Een tip voor de kalender? Een bijdrage voor de voorpagina? Schrijf .(JavaScript moet ingeschakeld zijn om dit e-mail adres te bekijken)!

Profiel  

peekaa
< 100 berichten
Rank
Totaal aantal Berichten: 7

Gepost: 29 augustus 2010 06:05 PM
  [ # 2 ]

Geen idee Derk, ik ben niet technisch. Hoe kom ik daar achter? En is het een “zware operatie” oftewel een dure om dat te herstellen?

Penny Lane schreef:

Dieselafsluiter brak?

Derk

Vriendelijke groet

peekaa

Profiel  

Penny Lane
> 11000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Totaal aantal Berichten: 11739

- Xantia TD SX
Gepost: 29 augustus 2010 06:58 PM
  [ # 3 ]

Voor een 21TD zou ik dat even niet weten. Op een gewone 19D (met Bosch pomp) was het een eitje en betrekkelijk goedkoop om de dieselafsluiter te vervangen.

Weet iemand of voor zoiets een foutcode wordt opgeslagen bij zo’n auto?

Derk

Doneer, zo blijven we draaien! 
Een tip voor de kalender? Een bijdrage voor de voorpagina? Schrijf .(JavaScript moet ingeschakeld zijn om dit e-mail adres te bekijken)!

Profiel  

boukewerff
> 1100 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Totaal aantal Berichten: 1184

- XM 3.0 V6 Exclusive Aut LPG
- C5 2.0 16v Exclusive LPG G3
Gepost: 29 augustus 2010 07:03 PM
  [ # 4 ]

Bij de 2.1 td kun je dat niet zomaar vervangen. Bij mij heeft het lampje ook een jaar gebrand. Meestal gaan de pompen lekken en ook slecht starten. Vaak het begin van het einde van de pomp. 14 jaar en 340k vind ik niet slecht. Ik vrees het ergste…
Zoek even op Lucas Epic, det is het type pomp, zit ook in de XM.

Alles wat ontstaat, komt voort uit het denken, het is geboren uit denken, gevormd uit denken.

Profiel  

© Citroën-Forum 2003 - 2024 | adverteren
Facebook