Totaal aantal Berichten: 5019
Geregistreerd: 02-12-2007
- CX 2200 Pallas
- GS/GSA GS X2
- Ami 8 Break
Hmmmm, gevalletje omgekat…?
Laat dat vraagteken maar weg. Dat moet een uitroepteken zijn
Een dag niet gezweefd, is een dag niet geleefd.
Kijk ook ‘ns op de site van de Citroën SM-club! http://www.citroensmclub.nl
Totaal aantal Berichten: 6497
Geregistreerd: 10-02-2005
- CX 2000 Pallas
- DS 3 1.2 So Chic
Strikt genomen weet je dat niet. Het kan een uit de hand gelopen restauratie zijn. Maar ook dan geldt dat de auto in verregaande mate afwijkt van origineel en dat mag ook niet zonder opnieuw met de auto bij de RDW langs te gaan.
“Het zijn gewoon supergoeie auto’s!”
ex: XM 2.0 Turbo CT (1999), CX 25 TGD Turbo / 25 TGi Break (1991), Saxo 1.1i (2003)
Totaal aantal Berichten: 3907
Geregistreerd: 26-03-2005
- CX 25 GTi Turbo 2 KdFi
- CX 2400i Prestige
verre van origineel, ja, helaas.
maar er werden meerdere ‘85 serie 1’s “ge-upgrade” met serie 2 bumpers toen de serie 2 net uitkwam.
en dan nog even andere spiegels…... en wat zegt een andere stootstrip op de flank…..
verre van origineel, helaas.
maar moet je dan naar de RDW ??
Citroen CX - magnifiek zweven !! mijn Flickr foto stream mijn CX GTi Turbo 2 KdFi draadje
Totaal aantal Berichten: 3673
Geregistreerd: 24-05-2007
- CX 20 Pallas, Sable Doré - 1983
- ID/DS DS 21 Pallas, Gris Ardoise - 1966
- CX 25 TRD Turbo 2 Break, Rouge Delage, 1986
- ZX 1.4 Break Réflex, 1995
tilanus schreef:Afgelopen vrijdag stond ik naast de 25GTi van Ree met een al evenmin vervelende achtergrond.
Hee Sjoerd, wat moesten jullie nou bij dat woonwagenkamp??
Wat mij in zekere mate intrigeert, is hoe een sluiptol opereert! ©2D
Andere bumpers op je auto is vlgs.mij geen RDW nodig,kleur komt overeen met de RDW gegevens is idd.niet orgineel maar natuurlijk wel makelijk te vervangen bij schade onderdelen van een serie 2 zijn natuurlijk iets gangbaarder
Pfff, dit verhaal hebben we toch al wel een paar uitgeschreven hier…..
Een dag niet gezweefd, is een dag niet geleefd.
Kijk ook ‘ns op de site van de Citroën SM-club! http://www.citroensmclub.nl
Totaal aantal Berichten: 6497
Geregistreerd: 10-02-2005
- CX 2000 Pallas
- DS 3 1.2 So Chic
Alleen maar wat andere bumpers en strips erop is geen bezwaar inderdaad.
“Het zijn gewoon supergoeie auto’s!”
ex: XM 2.0 Turbo CT (1999), CX 25 TGD Turbo / 25 TGi Break (1991), Saxo 1.1i (2003)
cx25gtit2 schreef:verre van origineel, ja, helaas.
maar er werden meerdere ‘85 serie 1’s “ge-upgrade” met serie 2 bumpers toen de serie 2 net uitkwam.
en dan nog even andere spiegels…... en wat zegt een andere stootstrip op de flank…..
Is het ‘achterscherm’ van een serie 1 ook niet anders? Anders als in de onderste lijn van het plaatwerk maakt een minder scherpe hoek met de onderste lijn van de deuren enz.
Totaal aantal Berichten: 6497
Geregistreerd: 10-02-2005
- CX 2000 Pallas
- DS 3 1.2 So Chic
De afdekplaat voor het achterwiel is sowieso minder schuin. Of het scherm zelf ook afwijkt weet ik niet zeker.
De uitsparing in het voorscherm t.b.v. de voorbumper is sowieso anders dan bij een serie 1.
“Het zijn gewoon supergoeie auto’s!”
ex: XM 2.0 Turbo CT (1999), CX 25 TGD Turbo / 25 TGi Break (1991), Saxo 1.1i (2003)
Het is allemaal net effe anders waardoor het zeer waarschijnlijk is, dat er geen sprake is van een update, maar van een omkat.
Een dag niet gezweefd, is een dag niet geleefd.
Kijk ook ‘ns op de site van de Citroën SM-club! http://www.citroensmclub.nl
ergo: eentje voor het hoofdstuk “afblijven” ...
ex: CX 20 RE 1988 (TB-19-GT)
ex: C8 2.2 16v Line Ambiance
overig: Ford Focus CC
overig: Mercedes-Benz EQB 250
Totaal aantal Berichten: 2529
Geregistreerd: 02-08-2007
- C35 Hilton XLS
Hoewel ik fel tegenstander ben van omkatten ed, vind ik het wel kort door de bocht waarom je deze auto moeten laten staan, schijnbaar is die door de RDW mazen geglipt en is het gewoon een legale auto geworden.
Nogmaals dit is geen promotie voor het omkatten.
Citroen c32 Hilton XLS
Totaal aantal Berichten: 4911
Geregistreerd: 21-04-2005
- C15 GV (Grand Volume)
Ik wil hier geen hele discussie opstarten over omkatten, maar als je bij een steekproef (apk bijv.) ‘gepakt’ wordt, kan dit wel eens hele nare consequenties hebben voor jou en je auto…
Goed, verder met het spotten van CXen!!
MB C200CDI daily driver, Yaris Verso
EX: BX(x6), Berlingo, Mondeo, C15(x2), CX(x8), Express, XM break, 900T8, 900i16v, Saab 99, Mégane, R4, C3, Terrano, 306, Visa cabrio, Discovery, Clio, Xantia, C5, ZX, Pajero, 99GL, Landcruiser, Golf SDI, Xsara, Twingo, MB Vito, Passat B5, Freelander, Corsa
Totaal aantal Berichten: 3673
Geregistreerd: 24-05-2007
- CX 20 Pallas, Sable Doré - 1983
- ID/DS DS 21 Pallas, Gris Ardoise - 1966
- CX 25 TRD Turbo 2 Break, Rouge Delage, 1986
- ZX 1.4 Break Réflex, 1995
geoarthc35 schreef:Hoewel ik fel tegenstander ben van omkatten ed, vind ik het wel kort door de bocht waarom je deze auto moeten laten staan, schijnbaar is die door de RDW mazen geglipt en is het gewoon een legale auto geworden.
Giglipt of niet… vroeger of later kun je er (ernstige) problemen mee krijgen. Ja, dat gaat met terugwerkende kracht en dan hebben ze er geen boodschap aan of jij te goeder trouw die auto gekocht hebt, zó hard zijn die regels! Het immers een economisch delict, waardoor de staatskas mogelijk duizenden euro’s is misgelopen.
Overigens hoef je helemaal niet langs de RDW; geen haan die er in principe naar kraait als jij een andere kentekenplaat op een auto schroeft en het chassisnummer eruit slijpt. En als de keurmeester van de APK dit ook elk jaar over het hoofd ziet en geen verstand heeft van de CX en haar modellenreeks, heb je gewoon mazzel gehad.
Het ombouwen van een Série 1 naar Série 2 “look” is dusdanig veel werk dat vrijwel niemand dit zomaar zal doen, ook daarover is hier op dit forum al menig topic geweest trouwens.
Trouwens “vreemd” genoeg zie je nimmer een Série 1 CX rondkarren met platen die beginnen met bijvoorbeeld FD-HZ-** ofzo (1989), terwijl veel CX-liefhebbers de staalbumpertypes mooier vinden en dan zou men wél al die moeite doen om een staalbumper CX een Plastic Fantastic look te geven??
Wat mij in zekere mate intrigeert, is hoe een sluiptol opereert! ©2D