Hallo, mijn naam is Rob en ik heb een vraag omtrent mijn xm : zekering f10 klapt er constant uit indien ik mijn verlichting aan doe. Geen dashbord verlichting dus etcetera. Heeft iemand enig idee?
Totaal aantal Berichten: 2120
Geregistreerd: 04-02-2008
- C15 C15D Grand Volume Durisotti
- C15 C15RD familiale
- Visa 11RE Plein Air
- C15 Aanhanger
- C15 C15D fourgonnette 1985
Ik denk dat er ergens iets kortgesloten wordt
Totaal aantal Berichten: 6129
Geregistreerd: 23-03-2007
- C1 1.0 Collection
- Overig BMW E39 525i Touring
Ik weet het wel zeker. Nou nog uitvinden waar precies
Totaal aantal Berichten: 15
Geregistreerd: 18-01-2007
- SM 2.7 carb airco
Ik heb hetzelfde probleem bij mijn xm 2.9 v6 24 uit 1999
Wie weet wat er naast dashboardverlichting nog meer op deze zekering zit? Dat zou me enorm helpen de kortsluiting te vinden
Totaal aantal Berichten: 1223
Geregistreerd: 18-08-2010
- XM 2.5 TD Break
- C6 (2005-2012) 2.7 HDIF Exclusive
- XM 2.5TD
Totaal aantal Berichten: 1223
Geregistreerd: 18-08-2010
- XM 2.5 TD Break
- C6 (2005-2012) 2.7 HDIF Exclusive
- XM 2.5TD
robzuydweg schreef:Hallo, mijn naam is Rob en ik heb een vraag omtrent mijn xm : zekering f10 klapt er constant uit indien ik mijn verlichting aan doe. Geen dashbord verlichting dus etcetera. Heeft iemand enig idee?
Het relais onder de motorkap vochtig of defect?
Totaal aantal Berichten: 15
Geregistreerd: 18-01-2007
- SM 2.7 carb airco
Dank Ed voor je reaktie.
Er zitten linksvoor 3 groene relais. Deze heb ik verwijderd maar de zekering gaat er nog steeds uit zodra ik de parkeerlichten aan zet. Overigens waren deze relais behoorlijk geoxideerd.
Als ik enkel de ronde “verlichting” stekker linksvoor onder de motorkap los maak blijft de zekering zitten.
De dashboard verlichting blijft dan ook uit. Het lijkt erop dat er weer een stroomdraad terugloop die via deze stekker loop.
Welke relais zou ik moeten checken?
Mvg Ton
Totaal aantal Berichten: 1223
Geregistreerd: 18-08-2010
- XM 2.5 TD Break
- C6 (2005-2012) 2.7 HDIF Exclusive
- XM 2.5TD
Het lijkt mij dat je de bedrading achter de stekker moet checken, misschien is een draad doorgeschuurd en komt die tegen het chassis, lampen er uit halen de de draden met een multimeter controleren op sluiting naar massa. met de lampen eruit is het makkelijker controleren, de weerstand is dan oneindig want er is geen lamp, de weerstand van een lamp is best wel laag en kan dus makkelijk aangezien worden voor sluiting.