Hallo,
Ben redelijk nieuw op dit forum, laatste 2 maanden al een beetje als gast rondgekeken omdat ik een nieuwe Berlingo XTR had besteld. Wel een beetje ongerust geworden over het achteras/vering topic ...
Afgelopen maandag kon ik mijn nieuwe Berlingo ophalen Wat een heerlijk auto!
Hij is nog ruimer dan ik voor ogen had. Wil al gauw, want de inruiler was een Renault Clio. Ook een fijne auto, maar werd te klein met twee opgroeiende kinderen.
Nog niet zoveel in gereden (de vrouw al meer dan ik) maar vandaag had ik even tijd om op mijn gemak de auto te “onderzoeken”
Tot mijn verbazing zag ik dat er onder de bijrijderstoel geen lade zit, terwijl de folder het over “lades onder de voorstoelen” heeft. Het instructieboekje meldt dit ook, maar met toevoeging dat het per model kan verschillen. De dealer gebeld, maar die kon mij er geen uitsluitsel over geven.
Nu dus mijn vraag: weet een van jullie misschien of er één of twee lades in horen?
Het betreft een XTR met Pack Detection en Pack Voyage.
Met vriendelijke groet,
Dick.
Dick,
Dat zal wel weer een van die stomme besparingen zijn die ze bij Citroen uitvoeren.Zelf rij ik nu sinds okt 2009 met een XTR HDI 110pk met zichtbaarheidspack detectiepack en heb wel die 2 lades onder de voorstoelen. Er zitten trouwens nog opbergvakken onder die lades. Toen we de wagen gingen ophalen stelde ik vast dat er geen uitneembare lamp in de kofferbak zat en dit stond ook vermeld in de folder. Maar dan wel een echt reserve wiel, dit bleek ook niet te zijn bij iedereen.
Voor de rest vindt in het een heel leuke wagen om mee te rijden en hebben reeds 25000 km op de teller zonder problemen.
Veel plezier met jullie XTR ook zonder lade onder 1 stoel.
C4 Picasso 2016 automaat
Hoi Adrien,
Bedankt voor je bericht.
Ik heb de vraag ondertussen ook maar even bij Citroën Nederland neergelegd. Ik vind het toch een beetje vreemd dat de dealer er niets van weet, maar dat ze wel adverteren met al die opbergruimte.
Als ik onder de bijrijdersstoel kijk zie ik dat ze daar wat met een electrische aansluiting hebben gerommeld. Ik vermoed dus dat ze “vergeten” zijn de lade terug te plaatsen.
Ik wacht de berichten van Ciroën even af.
Mocht er ondertussen nog iemand willen reageren met twee lades, graag
Groeten,
Dick.
Ik heb men nieuwe XTR nu anderhalve week en in de mijne zitten de voorste laden wel.
Het reservewiel koste me 40 euro extra en parkeersensoren heb ik laten extra inbouwen.
Het signaal van de sensoren komt niet via de radio maar via een module in het koffer.
Is dit zo origineel want heb hier wel 300 euro extra voor betaald en dit lijkt me een goedkopere oplossing van de citroen garage.
Dus komt het sigaal van de sensoren origineel via de radio en moet je geen gegevens op de boordcomputer zien?
ik heb ook een xtr, heb niets moeten bij betalen voor een vol reserve wiel, parkeer sensoren zatten er standaard op, ik krijg bij het achteruit rijden een symbool van een autootje op schermpje en er klinkt bij te kort nadere een geluid uit de linker of rechter luidspreker. ze hebben in de garage en systeem ingebouwd bij jou dat je vrij kan kopen in de handel. bij mij zitten er lades onder de beiden stoelen
Zo, even een update. Heb vrij snel bericht gehad van Citroën Nederland.
Volgens hun was het in Nederland niet standaard dat er twee lades onder de voorstoelen zitten.
Heb zelf nog eens een wat betere inspectie uitgevoerd en inderdaad, onder de bijrijderstoel zit geen “rail” zoals onder de bestuuderstoel.
Maar ik blijf het vreemd vinden dat in de folder, het instructieboekje, de door Citroën toegestuurde DVD (kunt u vast van uw auto genieten) en op hun site (Berlingofilmpje) gesproken wordt over “lades onder de voorstoelen”.
Uit de gegeven reacties kan ik niet echt opmaken of jullie uit Nederland of België komen, waardoor eventueel het verschil te verklaren is. In ieder geval hartelijk dank voor jullie input.
Heb onlangs allesdragers besteld (was de verkoper “vergeten” toen ik de auto af kwam halen) en ben mij aan het beraden over een USB-box (lijkt me toch wel lekker, Ipodje en Bluetooth)
Heb de XTR nu ongeveer 2 weken en hij bevalt prima! Lekker ruim, hoge instap en zit, heerlijk!
Groeten,
Dick.
XTR uit Antwerpen, hoofdstad van Europa (grijns grijns)
Onder èlke voorzetel een lade.
Achteruitrijsignaal gaat via speakers, je hoort dan trouwens ook geen muziek meer.
eerste Citroën : Berlingo XTR - 90 pk mazoutstoof - mei 2009
mijn (nederlandse) XTR heeft wel gewoon twee lades; onder elke voorstoel een ....
dat Citroen NL zegt dat het zo hoort is natuurlijk te verwachten
als je een folder hebt of een instructieboekje waaruit blijkt dat het er twee moeten zijn zou ik dit even kopieren en naar Citroen NL sturen als ‘bewijs’
misschien dat ze dan iets toeschietelijker worden
waarschijnlijk kost het een nieuwe stoel dus ze staan niet te trappelen om toe te geven
Berlingo rijder
Hoi Brandkraan,
Dat is een aardige suggestie, zal er eens een postzegel aan spenderen.
Overigens heb ik Citroën niet gesproken, ze belden mijn vrouw wakker en deden haar de mededeling over de lades, geloof niet dat ze wist waar het over ging, zo ‘s ochtends vroeg
Ik had ze graag nog wat vragen gesteld.
Zal ook eens bij een andere dealer kijken hoe het daar met de lades van de XTR is.
Groeten,
Dick
Even dit oude topic van onder het stof halen.
Mijn pas geleverde XTR E-HDI (belgiê) heeft ook enkel een lade onder de bestuurdersstoel, en ik had toch ook uit alle documentatie van Citroën begrepen dat er lades zijn onder beide voorstoelen…
Best wel jammer, aangezien met een Berlingo koopt voor zijn opbergruimte.
En nog gaan reclameren?
Heeft dat geholpen?
Vrgrt,
Johan
Schucki schreef:En nog gaan reclameren?
Nee, heb besloten om een audioversterker te plaatsen onder de voorstoel. Zo wordt de ruimte toch nuttig gebruikt.
Beste Visb en wellicht andere XTR-rijders,
Ik sta op het punt een XTR aan te schaffen, maar ben erg geschrokken van de vele negatieve berichten over ophanging, gebonk, slechte wegligging en andere ongemakken waar op dit forum veelvuldig over wordt gesproken…
Zijn er ook mensen die wel heel erg blij zijn met hun XTR, en die deze problemen niet herkennen?
Vrgrt,
Johan
ook geen laden onder bijrijders stoel in belgie hier! bij andere die ik ken wel! ik hb de xtr versie.
Niet kopen, hb hem nu een jaar niks dan ongemakken gaande van een irriterende geluids ongemakken tot niet meer kunnen schakelen wagen was amper 3 weekjes
Oeps…
Hij is ondertussen besteld, en wordt binnen een week of 4 geleverd…
Gelukkig heb ik ondertussen ook een aantal tevreden Berlingo eigenaren gesproken!
Ik hoop tot doe laatste groep te van behoren!
Bedankt voor de reactie.