Totaal aantal Berichten: 397
Geregistreerd: 19-01-2005
- C1 Ambiance
- 2CV AZAM6
Af en toe stoort m’n startblokkering, als ik ‘m dan opnieuw op contact zet doet ie het wel. Máár voordat ie echt een keer problemen geeft, kan ik ‘m niet uitschakelen? M’n Saxootje diesel van ‘98 is echt niet in trek om te stelen, dus ik wil eigenlijk die onzin omzeilen. Scheelt ook weer in prijs als ik een nieuwe sleutel moet kopen.
Startblokkering?:O
waaar?
Totaal aantal Berichten: 397
Geregistreerd: 19-01-2005
- C1 Ambiance
- 2CV AZAM6
Wat bedoel je met deze reactie? Zonder de chip in m’n sleutel loopt m’n Saxo echt niet, dat noem ik dan een startblokkering.
Goedkoopste oplossing is om te proberen wat ie met de reservesleutel doet (mits aanwezig) en anders vrees ik dat je de pineut bent. Dat systeem eruit halen is volgens mij niet te doen. Oude systeem met toetspaneeltje was eitje, maar dit…?
Trots op m’n Troen (en nu dus op m’n Peug…)
Citroën ZX 2.0i 16v -Green Lady- Adieu mon cheri…
Citroën Xsara Coupe VTS -SuperFred- The story has ended
Peugeot 306 Cabriolet - Miss Sunshine-
Totaal aantal Berichten: 2120
Geregistreerd: 04-02-2008
- C15 C15D Grand Volume Durisotti
- C15 C15RD familiale
- Visa 11RE Plein Air
- C15 Aanhanger
- C15 C15D fourgonnette 1985
Het is vrij normaal dat je af en toe even je sleutel opnieuw in het contactslot moet steken om de startblokkering op te heffen. Daar zou ik me dan ook niet teveel zorgen om maken.
Natuurlijk moet het systeem te omzeilen zijn, maar vraag me niet hoe.
Startblokkering uitschakelen is mogelijk volgens mij moet dit gedaan worden in de ecu.
Een andere makkelijke oplossing welke ook veel gebruikt word in combinatie met een startknop is de reserve sleutel te slopen en de chip welke startblokkering regelt met een stukje tape op je cotact slot te plakken, hierdoor word bij het contact maken de chip gelijk uitgelezen.
Totaal aantal Berichten: 397
Geregistreerd: 19-01-2005
- C1 Ambiance
- 2CV AZAM6
Ik weet eigenlijk niet of ik een ecu in m´n dieseltje heb, niet voor de motor in ieder geval.