Totaal aantal Berichten: 2864
- C5 PhII 1.8 16V 'Athena'
- ID/DS DSuper
Heb je de regelaar ook gedemonteerd?
Deze zit op een bout gemonteerd die ook los moet, da’s één van de bak-bouten.
Als de prise-as een beetje roestig is, kan dat ook problemen met demontage geven.
Niet vergeten een lik kopervet te geven bij hermontage straks.
Rustig wrikken met een platte schroevendraaier tussen bak en motor, zie je vanzelf waar het spul nog vas zit.
Succes!
‘Spirit of avant-garde’

Totaal aantal Berichten: 794
- CX Athéna
- 2CV AZ
- CX Réflex Break
- SM 2.7 carb BVM, airco leder tints, Sable Métallisee
- C5 C5 3.0V6 Exclusive BVA
Pascal schreef:Monteer in de vrede een Valeo (nr.003398) drukgroep, want je krijgt gegarandeerd spijt van iets anders….
Neem dát maar van me aan..
En ik heb dus zo’n Valéo ding, en dus een trillende koppeling, en daarnaast vind ik het een springveer….zou dus niet zeggen dat dit altijd het geval is. Ik heb gister via Ebay een koppeling voor nog geen EUR 60,- gevonden (GST Nuova) en ga het dus gewoon daarmee proberen. Ik heb dus juist spijt van die Valéo springveer!
Zou De Hulk ook Citroën gereden hebben?
hallo daar,
ik ben ondertussen een stukkie verder gekomen met de 2ltr motor.
nu zag ik verleden week met het uitnemen van de linker aandrijfas dat het rubber van de bovenste fuseekogel gescheurd was dus ben nu bezig met de bovenste draagarm los te nemen is goed gegaan alleen krijg ik het verbindingsstangetje tussen de bovenste draagarm en stabilisatorstang niet los wel de moer los gekregen maar moet je dier er een stukje terug opdraaien en dan een flinke klap tegen geven ?? zodat hij eruit los komt?? iemand een goed iedee speciaal gereedschap heb ik niet dus ja?
als dan de bovenste draagarm eruit is breng ik die naar de citroen garage om de fuseekogel te laten vervangen maar voorlopig zit ik dus met het probleem van dat tussenstangentje.
vriendelijke groet, joost
p.s. weet iemand waar ik aan de 2 o-ringen kan komen die tussen de oliefilterhouder en je motorblok ztten?

Totaal aantal Berichten: 794
- CX Athéna
- 2CV AZ
- CX Réflex Break
- SM 2.7 carb BVM, airco leder tints, Sable Métallisee
- C5 C5 3.0V6 Exclusive BVA
Dat stabilisatorstangetje kan soms echt vervelend losgaan. Toch is het een kwestie van de juiste klap met het juiste gereedschap. Vaak helpt het om de stabilisator aan de onderkant met een hamer oid te ondersteunen, en dan met een ander stuk ijzer een klap aan de bovenkant te geven (niet op de moer of op de schroefdraad, want dan mol je die geheid) Een flinke klap op de stabilisatorstang net boven het gedeelte waar het conische deel van dat stangetje in valt. Maar toegegeven, ik ben ben ook wel eens een uurtje of wat aan het prutsen geweest.
Die o-ringen zaten bij mij gewoon in een motorpakkingset wat ik via CX-basis had besteld
Kost meestal niet zo veel, en je hebt alle keerringen en pakkingen in één keer in huis.
Zou De Hulk ook Citroën gereden hebben?
bedankt voor de tip en het is dan ook gelukt hoor eindelijk na 2 dagen worstelen hehe..
pakking heb ik ondertussen in huis dus nu alles weer in elkaar zetten en we kunnen na 3 weken revisie weer toeren.
vriendelijke groet,
joost