12 van de 18
« Eerste  < Vorige 10 11 12 13 14 Volgende >  Laatste »

Willems BX GTi 16Valve mk1 (restauratie voltooid)
michel-16v
> 1300 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Totaal aantal Berichten: 1349

- BX SPORT
- 2CV Special
Gepost: 24 juli 2010 10:50 PM
  [ # 166 ]

Ik heb eens precies hetzelfde gehad met mijn 16v in 2006. Betreft toen mijn zilvere 87er.
Had een eind gereden, zet hem even stil voor de deur thuis en daarna niet meer weg te krijgen.
Bleek de benzinepomp te zijn. Na een klap wastie weer weg, toch voor de zekerheid vervangen.
Waarschijnlijk bij jou tijdens het slepen een schok of trilling waardoor de pomp weer werkt.

Dagelijks vervoer: Peugeot 308 sw style 2015 rouge rubi
Hobby: 2cv special 1986 bleu celeste, BX sport rouge

Profiel  

BX19TZI
> 900 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRank
Totaal aantal Berichten: 974

Gepost: 03 augustus 2010 01:26 AM
  [ # 167 ]

Zo weer een update.

De garage is weer druk in de weer met de bx. Gelukkig valt de apk lijst mee. Maar de wagen kreeg toch sowieso een grote beurt met nwe distributieriem, spanrollen en waterpomp enz.

De enige tegenvaller vond ik dat de voorbanden scheef zijn afgesleten. Na 1 jaar dus weer nwe bridgestones bestellen want ze bevielen me iig prima.

Het probleem zat hem echt in de oude startmoter trouwens, dus uiteraard komt daar een nieuwe in. De garage vertelde me wel dat het toch langzaam wel lastiger werd om de juiste onderdelen snel binnen te krijgen. Magoed gelukkig ben ik op vakantie en hebben ze wat extra tijd. Magoed een paar ‘ruggen’ armer en ding rijdt nog beter dan ooit. Ik ga genieten! love

BX 19TZI Break (blauw): GTI blok (standaard) weer fantastisch rijdend gemaakt.
BX GTi 8 klepper (rood): blok gekieteld, 50 tinten rood en een wagen die weer gered is.
BX Ourane (grijs): gekocht in Frankrijk. Opties zoals airco en abs. Inmiddels 152.000km gelopen. Heerlijke en complete wagen.
BX GTi 16v Mk1(zwart): Opties zoals cruise control, lederen bekleding en schuif-kanteldak. (De mooiste BX van de wereld) Compleet gerestaureerd.

Profiel  

Mechuccio
> 3000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Totaal aantal Berichten: 3455

- BX 16 Soupapes
- HY HY camper
- XM 2.0i 16V VSX Break
Gepost: 03 augustus 2010 11:33 AM
  [ # 168 ]

Als de voorbanden scheef afslijten zou ik hem maar eens laten uitlijnen, dat scheelt wel.
Overigens zul je zelfs met een goeie 16V ieder jaar je banden moeten vervangen Razz maar dan zijn ze tenminste egaal aan gort gereden Laughing

http://www.mechuccio.nl
Mijn auto’s: XM 2.0i 16V break VSX, HY Camper DA-11-30, BX 16Valve MKII 10-GB-RX
Ex: 7 BX, 1 XM, 1 ZX

Profiel  

BX19TZI
> 900 berichten

Gepost: 13 augustus 2010 10:49 PM
  [ # 169 ]

Ik ben wederom ontgoocheld.

Een journalist van een tijdschrift had contact met me opgenomen om te vragen of hij een verhaal mocht schrijven (en uiteraard ook veel foto’s) over mij en mijn verhaal bij deze zwarte 16v!

Ik was gelijk enthousiast en wil daar graag aan meewerken. Dus alles is geregeld en nou zou de beste man morgen komen. En wat denk je??!! Ik bel vandaag de garage en het ding is verd*md niet eens klaar.

Dus ik vroeg of die in ieder geval rijdbaar was zodat we klein ommetje kunnen maken voor de foto’s!
Maar nee het ding is niet eens rijdbaar. Gaat ook nog wel even duren zei de garageman vandaag.

Ff duidelijk geen verwijt naar de garage, maar ik had me hier toch wel op verheugd. Nou gaat het feest niet door! Echt jamnmer, want ik wil iedereen graag laten zien, wat nou de allermooiste bx is! En ja die heb ik! Magoed niks aan te doen! Nu gewoon 2 weken wachtten en dan is de auto iig were klaar. Dan kan ik er in ieder geval wel van genieten. dream

BX GTi 8 klepper (rood): blok gekieteld, 50 tinten rood en een wagen die weer gered is.
BX Ourane (grijs): gekocht in Frankrijk. Opties zoals airco en abs. Inmiddels 152.000km gelopen. Heerlijke en complete wagen.
BX GTi 16v Mk1(zwart): Opties zoals cruise control, lederen bekleding en schuif-kanteldak. (De mooiste BX van de wereld) Compleet gerestaureerd.

Profiel  

Penny Lane
> 11000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Totaal aantal Berichten: 11736

- Xantia TD SX
Gepost: 14 augustus 2010 01:04 AM
  [ # 170 ]

Balen. Maar heb je de afspraak met die journalist dan minstens kunnen verplaatsen??

Derk

Doneer, zo blijven we draaien! 
Een tip voor de kalender? Een bijdrage voor de voorpagina? Schrijf .(JavaScript moet ingeschakeld zijn om dit e-mail adres te bekijken)!

Profiel  

GWHENDRIKS2
> 5000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Totaal aantal Berichten: 5461

- Xantia 1,9D
- 2CV 6 Charleston
Gepost: 14 augustus 2010 04:54 PM
  [ # 171 ]
Penny Lane schreef:

Balen. Maar heb je de afspraak met die journalist dan minstens kunnen verplaatsen??

Derk

Moet toch kunnen?

Profiel  

vortex
> 1000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Totaal aantal Berichten: 1055

- BX 16V
Gepost: 15 augustus 2010 02:11 PM
  [ # 172 ]

De auto ziet er erg mooi uit.
Heb je dezelfde kleur zwart, andere kleur zwart of heb je de kleur zelf samengesteld ?

Nadeel van zwart is alleen dat het niet altijd zo mooi blijft.Heb er zelf ook ervaring mee, en zwart heeft ook echt wel wat kleine nadelen.

Je hebt iig een hele mooie auto weer nu !!!
Wees er zuinig op !!  Smile

liever 10 sterren in me ruit, dan 1 op me motorkap Wink

klik op de link voor het hele verslag van de BX 16V

Profiel  

BX19TZI
> 900 berichten

Gepost: 04 september 2010 05:22 PM
  [ # 173 ]

Toch zijn er weer wat zorgen gekomen bij de auto.
De auto zijn ze technisch helemaal in orde aan het maken, en alle hydrolische leidingen worden vervangen. Dat laatste is inmiddels gebeurd en de wagen was zo goed als klaar. Er moest alleen nog een klein dingetje vervangen worden, maar dat duurde even voordat die op voorraad was. Daardoor heeft die vorige week zijn eerste ZWARE regenbui meegemaakt, want ze stond buiten.

Dus de garage rijdt haar weer naar binnen om de laatste puntje op de i te zetten en de auto is gewoon heel erg nat. En nee niet een beetje. Hele kofferbakbodem was nat, vervolgens de matten na de achterbank. De bekleding zelf is droog. Maar direct na de bank liggen de matten en het ding was volledig doorweekt. Ook de ondermatten. Dus ze gingen voelen na mijn voorstoelen en ook daar is het nat. Echt bijna een klein slootje ofzo. Dus de gehele bekleding wil ik er uit laten halen zodat ze dan verder kunnen onderzoeken waar het vandaan komt. Ik zie trouwens geen natte plekken rondom het orginele schuif-kanteldak. De afvoerslangen heb ik ook goed vastgezet. Maar 1 ding is duidelijk. Zoveel water in de auto is echt niet normaal. Ze staat normaal nooit buiten en dus heb ik het niet eerder gemerkt.

Ik heb 1 keer eerder een regenbui gehad, toen was ik namelijk onderweg. Maar toen was er helemaal niets aan de hand. Dus ik begrijp er helemaal niks van. Wie heeft een suggestie waar te beginnnen.

Komt er wel op neer dat ik voorlopig dus nog steeds niet kan genietn van de auto. Heb hem vandaag wel rustig eens gestart en het beestje heeft er duidelijk zin in. De auto is binnen 5 seconden op rijhoogte en klaar om te gaan. Dat is dan weer briljant. Maar eerst dat waterprobleem oplossen. Wie ow wie!!

Profiel  

rehc
> 400 berichten
RankRankRankRank
Totaal aantal Berichten: 442

- XM V6.24V
- BX 16Valve
Gepost: 04 september 2010 05:34 PM
  [ # 174 ]

mijn eerste reactie is dat de afwatering van het schuifdak verstopt zit. maar die heb je al los gehad of…? zo niet zou ik de hemel eruit halen. ik heb hetzelfde gehad en daar zat de afwatering van het dak verstopt. de hemel zelf was niks aan te zien alleen was de auto van binnen een sloot met alle voetenbakken vol, matjes onder de achterbank enz enz. bij demonteren van de hemel stond die ook echt blank in de gootjes.

als het dat niet is zou ik bij de kofferklep eens gaan kijken. daar heb je de bedrading lopen via rubbers aan de bovenzijde van de klep. willen wel eens scheuren en dan loopt het water je dak in. mocht het dat ook niet zijn dan zou ik alle rubbers gaan controleren van portieren enz.

ik zou sowieso eens lekker iemand met de tuinslang laten rondspuiten en dan in de auto her en der maar gaan zoeken waar het lek is. het kan overal vandaan komen. maar aangezien de auto overal nat is zou mijn eerste gok het schuifdak zijn.

Renault 5 Alpine Turbo | Renault 21 Turbo ph1 | | Renault 21 Turbo ph2 | Renault 25 Baccara V6 Turbo | en div Alpines en RS

Profiel  

stan
> 1800 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Totaal aantal Berichten: 1865

Gepost: 05 september 2010 08:27 AM
  [ # 175 ]

alle bekleding (moet toch drogen) eruit en in de wasplaats gaan staan met idd de hogedruk en dan maar kijken.

Citroen saxo 1.4 vts asics
citroen xsara picasso caractere

Profiel  

BX19TZI
> 900 berichten

Gepost: 25 september 2010 10:51 PM
  [ # 176 ]

Ik heb de bx onlangs weer even een dagje meegehad van de garage. Man wat had ik de wagen gemist zeg! Wat een heerlijke auto.
De auto heeft zich prima gedragen en motertje loopt keurig na de grote beurt. Alles is nu ongeveer nieuw dus de wagen is zo goed als klaar. Het enige wat deze auto nog nodig heeft zijn nieuwe plastic delen voor de a-stijlen. Die heb ik helaas gemold biij het laten zakken van de hemel. Dus wie kan me helpen?

Wel maak ik me zorgen over de toekomst van mijn bx vloot. Zijn heel weinig mensen die er intresse in hebben helaas. De zwarte bx is onbetaalbaar dus die gaat voorlopig niet weg.

Profiel  

rehc
> 400 berichten
RankRankRankRank
Totaal aantal Berichten: 442

- XM V6.24V
- BX 16Valve
Gepost: 26 september 2010 12:43 PM
  [ # 177 ]

de mensen die je nu gaat vinden zijn echt liefhebber en niet meer de doorsnee sjonnie die een geeteeieee zestienveee wil om lekker te trappen. onderdelen worden ook al lastig te krijgen als je ze origineel wilt en mensen zien de bx toch wel écht als oudere auto nu en kopen er dus niet zomaar meer een. je moet dus echt langer zoeken voor je iemand treft je de bx wilt overnemen. ik twijfel zelf nog wel eens dus wie weet Wink

ik herinner me de tijd nog wel in 2000-2001-2002 dat de 16v’s je om de oren vlogen op marktplaats voor weinig geld en met een kmstand die nu gewoon niet meer bestaat in NL. dezelfde tijd wanneer je intypte bx en kreeg gewoon 500 advertenties voorgeschoteld uit de auto te koop sectie op MP. tjonge wat is het overigens ook weer afgelopen jaar hard gegaan zeg, ik meen opgevangen te hebben dat we van 100.000 bx-en naar 10.000 bx-en gegaan zijn over 2009-2010. maar goed ik dwaal echt te erg af nu volgens mij Wink

Renault 5 Alpine Turbo | Renault 21 Turbo ph1 | | Renault 21 Turbo ph2 | Renault 25 Baccara V6 Turbo | en div Alpines en RS

Profiel  

Daan88
> 1900 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Totaal aantal Berichten: 1986

- C5 Break 2.0 Hdi Exclusive automaat
Gepost: 12 november 2010 12:19 AM
  [ # 178 ]

Heb gisteren deze prachtige BX mogen aanschouwen, erg mooi, al was het niet meer licht helaas. En wat een power Wink  En Willem nogmaals dank voor de 16v cilinderkop!!

Citroen C5 Break exclusive 2.0 HDI automaat 2004

Profiel  

Mechuccio
> 3000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Totaal aantal Berichten: 3455

- BX 16 Soupapes
- HY HY camper
- XM 2.0i 16V VSX Break
Gepost: 12 november 2010 12:51 AM
  [ # 179 ]

Ja zo’n MK1 doet wel dingen!
De zwarte MK1 die hier in Roermond rondrijd voelt ook een overdreven stuk sneller aan dan mijn 16V (die toch 157,5PK zou moeten hebben)

http://www.mechuccio.nl
Mijn auto’s: XM 2.0i 16V break VSX, HY Camper DA-11-30, BX 16Valve MKII 10-GB-RX
Ex: 7 BX, 1 XM, 1 ZX

Profiel  

BX19TZI
> 900 berichten

Gepost: 18 november 2010 06:11 PM
  [ # 180 ]

Zo vandaag even de auto uit de garage gehaald en weer even wat kilometers gemaakt.
De ergenissen zijn gering, maar doordat ik al zolang zoek word ik er wel snel geirriteerd van.
De ontbreking van goede a-stijlen. Het plastic gedeelte aan de binnenkant dus.

Verder vroeg oops nog naar wat foto’s van de cruise control (lang geleden) dus die zitten er ook bij. En als ik toch bezig ben dan ook wat foto’s van de wagen!
Ze moet wel nodig gepoetst worden. Maar als ze terug is van de garage eind volgende week breng ik haar direct weg en kunnen ze de wagen weer eens grondig schoonmaken.
Btw wat vinden jullie? Leder interier zo laten of ook de deurpanelen verwisselen. Ik vond dit zelf de mooiste combi zoals het nu is.

Hier zie je ook dat mijn handrem in de auto niet echt mooi meer is. Daar kijken ze volgende week maar naar. Gewoon vernieuwen is het makkelijkst lijkt mij.

Verder niets dan lof voor dit beest. Zoals al vaker gezegd is dit de mooiste bx die er is. Het kost ontzettend veel, maar ik heb nog geeen seconde spijt van gehad.

Profiel  

12 van de 18
« Eerste  < Vorige 10 11 12 13 14 Volgende >  Laatste »

© Citroën-Forum 2003 - 2024 | adverteren
Facebook