Gisteren heb ik een bx 19 TZI opgehaalt in Utrecht eigelijk om onderdelen uit te halen maar het leek me nog een redelijke bx dus heb ik hem vandaag voor de APK laten gaan.
Bij deze APK is die meteen goedgekeurd en dus had ik een goede bx.
Een maat van mij had wel zin om hem over te nemen dus heb ik hem meteen doorverkocht, zodat hij ermee verder kan rijden.
Maar het volgende is het probleem, linksvoor vanaf de bestuurder lek die behoordlijk wat LHM het spuit er niet uit maar komt er druppelsgewijs uit waar moet ik gaan zoeken om dit op te lossen het lijkt me niet de octopus omdat die rechtsvoor zit toch? wat kan dit wel zijn?
Totaal aantal Berichten: 2198
Geregistreerd: 21-08-2007
- BX d
- BX trd turbo
- BX trd turbo break
- BX tzd turbo break
Veiligheidsklepretour? Zit links op het subframe en heeft een slangetje dat in een kort bochtje zit gevouwen en zo wat kan uitdrogen en dus lekken. Anders de retour van de remservo, die zit iets hoger dan je rempedaal, tegen het schutbord aan. Die is bij mij ook eens gaan lekken.
Die veiligheidsklepretourslang ziet er inderdaad niet fris meer uit, maar dan vervangen we die remservoretour ook meteen, moet hiervoor nog de druk van het systeem afgehaald worden of kan dit ook zo gebeuren?
Totaal aantal Berichten: 2198
Geregistreerd: 21-08-2007
- BX d
- BX trd turbo
- BX trd turbo break
- BX tzd turbo break
He Robin, ik bedoelde eigenlijk de lekretour, die zit onder de servo vastgemaakt. Die kan altijd los gehaald worden.
We zijn ondertussen al 3 dagen aan het proberen de LHM lekkages dicht te krijgen maar ze zijn nog steeds niet helemaal dicht, we hebben eerst het Y/T-stuk vervangen van de veiligheidsretourklep naar 2 andere slangertje omdat hier een scheurtje in zat, maar nou lekt die nog steeds linksvoor. Waar gaan die andere 2 slangetjes naar toe, en hoe kunnen we testen waar deze lekken is dit open te zetten door veel te remmen? of iets anders want als we hem omhoog of omlaag zetten lekt die helemaal niks dus kan het niks met de octopussen te maken hebben toch?
Als we stil staan lekt die verder ook niet alleen als we een stukje hebben gereden en hem dan stil zetten, ik zou bijna zeggen dit moet iets van de remmen zijn want die gebruik je alleen als je rijdt maar ik weet dit ook niet zeker.
Verder begint die nu ook te lekken in de buurt van de voorraadbol, zit hier nog ergens een beruchte plek?
Misschien is dit een handige link?
Huidig: Citroen BX Chic 1.6 en Hyundai Kona EV 64 kw
Ex: Peugeot 308 SW Blue HDi, Citroën Xsara Picasso 1.8i 16v, Renault Megane Scenic 1.9dt, Citroën BX 1.6 TGI Break, Citroën ZX 1.4
Kalm an en rapn beetje!
Totaal aantal Berichten: 2198
Geregistreerd: 21-08-2007
- BX d
- BX trd turbo
- BX trd turbo break
- BX tzd turbo break
Heb je de remretour al gechecked? Als het niet de veerpootretour is, dan moet het bijna wel de remretour zijn. De slang ónder de servo.
Bij de voorraadbol zit ook het verdeelblok, daar heb ik ook vaak lekkages gehad, maar dan bleken de wartels vaak niet vast te zitten. Stukje aandraaien en het was opgelost.
HEt was toch het t-stukje van de veiligheidsklep dat lekte maar we hadden het oude T-stukje terug gezet in plaats van de nieuwe en dan blijft die wel lekken
Daarna het nieuwe t-stukje erop gezet maar na een rondje rijden lekte die alweer, dat t-stukje was dus na een rondje rijden al weer kapot.
Daarna hebben we zelf iets gefabriceerd met een t-stukje van een andere leiding en slangeklemmen en nu lijkt het dicht te zijn.
Verder heb ik de wartels aangedraaid bij de voorraadbol maar hij blijft op dat punt een beetje lekken,
Het lijkt tussen het metale plaatje uit te komen dat tegen dat ding? zit aangeschroeft waar de ontlastschroef op zit daarvan zit rechts een plaatje waarom zit dit er en kan die daar wel op lekken?
Hij gaat weer verkocht worden, hij heeft nog een klein lekje maar geen zin meer om hem te maken.