Totaal aantal Berichten: 13
- C5 Break 16 HDI
- (Grand) C4 Picasso 16 benzine
- ID/DS DS 21 Break Confort
Hoi allemaal
Vanmorgen een prachtige (althans vind ik) DS Break uit 72 opgehaald, een goede 100 km mee gereden en staat nu te pronken in de garage. Wel een beetje een impulsaankoop heb geen enkel verstand van die auto en geen oldtimers gehad. Maar ja, 2 stoeltjes in kofferbak dus alle kids kunnen mee.
Wie er tips heeft graag! Bijvoorbeeld
- Wie weet een goed adresje in buurt van Veenendaal om de wagen eens goed te controleren
- Wie weet een passende dakkoffer (leer ?) welke op het imperial past (80x100cm heb ik gemeten)
- Lijkt me ook leuk eens een evenement of zo met meer zulke wagens te bezoeken binnenkort, tips
Ik zal kijken of ik wat foto’s geplaatst kan krijgen. Van buiten is ie netjes, van binnen redelijk versleten bekleding, techniek: geen idee…
Greets Arnold
Gefeliciteerd met je DS en welkom op het forum.
Herman Jansen in Bennekom, dit is een partner garage van de DS Club. Je kunt ook eens een sleuteldag van de DS Club bezoeken, daar krijg je gratis tips en adviezen.
Zondag 19 september is het najaarsevement van de DS Club in het openlucht museum in Arnhem. Daar zul je zeker een hoop andere DS-en aantreffen.

- C5 Break 16 HDI
Thanks, Bennekom is idd lekker dichtbij. Ga m maandag gelijk bellen

Totaal aantal Berichten: 10459
- Overig Mercedes CLA 250 shooting brake
Welkom! Je durft wel!!!
ex 2cv 15pk, 11BL 1938, dspecial 1973, ds pallas 23 IE bvh 1973, gs, austin princess 2300, cx 2400 break, bx 19 d, cx 2500 trd, xm 2.0 16v, mgb, mgc, Suzuki vitara, ds 21 ie pallas 1971, saxo 1.1i, sm 2.7 ie, xantia 2.0 16v, C5 3.0V6 exclusive, C4 1.6HDI, C4 1.6 16v.
Gefeliciteerd, foto’s?

Totaal aantal Berichten: 831
- ID/DS DS21 Pallas BVH
- ID/DS DS 23 IE Pallas BVH
hoi,
gefeliciteerd! enne direct lid van de idds club worden, zijn de evenementen je ook meteen bekend

- C5 Break 16 HDI
Ga morgen stukje rijden en zal wat mooie fotos maken in garage lukt dat niet
Vanmiddag ook nog een ritje gemaakt, geweldig ding, 2 van die dwarsstoeltjes achterin, mn dochter zat op allerachterste stoeltje, lachen zeg maar een meter of 3 van me vandaan
Veercomfort is super wat me wel opvalt is dat ie vrij zwaar stuurt vooral bij stilstand/uitrijden. En het stuur komt haast niet terug naar middenstand. Heb een XM gehad en die wilde altijd alleen maar gelijk terug naar midden, bij deze DS kun je t stuur gewoon in een stand zetten en die kant blijft ie op rijden. Is dat normaal?
Op de snelweg bij 110 rijdt u super, 120 wordt lawaaig rondom de spiegel en wordt ie wat zoekerig. 100-110 is leuke snelheid heb ik gemerkt. Dat zal ook wel normaal zijn voor een auto die precies even oud is als ik
Heb er al zin in morgen!
De dame is 38 jaar oud hé, dat is voor een dame van Franse komaf met vier wielen en vijf bollen een hele leeftijd. De XM had waarschijnlijk Diravi besturing en die gaat vanzelf terug naar de rechtuitstand. De stuurbekrachtiging van de XM zonder Diravi is ook veel moderner dan die van de DS, maar als het goed is kan de DS ook heel prettig sturen. Jammer dat je niet veel van de techniek mee hebt gekregen want dat maakt de DS nou juist zo uniek, buiten natuurlijk de tijdloze vormgeving.
Veel plezier met de dame gewenst.

- C5 Break 16 HDI

Totaal aantal Berichten: 758
- Xsara Break 1.6 16V
- C5 2.0 HDiF Break Exclusive
- ID/DS DS21 Pallas BVH
- ID/DS DS 23 Break bv5
Mooie dame(s). Je vrouw moet nog een beetje wennen, geloof ik, maar over een paar weken lacht ze vast ook
Ga er maar van uit dat er technisch nog wel wat aan mankeert, en dat ze (de auto ditmaal) vanonder ook wel wat roest zal hebben.
Dondert niet, nu eerst even laten controleren of ze technisch veilig is, dan lekker rijden en plezier hebben. Tegen het begin van de winter weet je of je er inderdaad lol aan hebt, en kun je beter inschatten wat het allemaal zou kunnen kosten en of je dat er voor over hebt.
Veel plezier gewenst,
- Oscar -
‘67 DS21bvh: “de nieuwe”
‘74 DS23 break, 5bak: poetsmobiel
‘05 C5 break: daghap / ‘02 Xsara 1.6 Break; voor de kids
ex ‘06 C5 2.0 HDIf exclusive break
ex ‘70 DS21ie, bvh, pallas: winterbak / rallywrak
ex ‘97 Xantia 1.9TD Break: total loss / ex ‘98 XM tct ambiance: stille zweef /
ex ‘72 DS23bvh: helaas total loss / ex ‘68 DS21bvh: sloper, ex-winterwrak / ‘00 Xantia 2.0HDi break/ ex ‘00 Xsara 1.6 Coupé

- C5 Break 16 HDI
Thanks oscar
Ga ik zeker doen
Auto is 38 jaar van zelfde eigenaar geweest, 38 jr in zelfde garage gestaan. Maar laatste jaren amper mee gereden en alleen af en toe naar apk gebracht. Zal best wat achterstallig onderhoud hebben inderdaad. Heb bijv geen idee hoe oud de olie is en vloeistof en zo. Eigenaar is voorjaar overleden.
Ze is zelfde bouwjaar als ik, ik zal goed voor d´r zorgen. Technisch kan ik niet zo heel veel zowel qua ervaring als qua tijd. De aankoop is wel een gok geweest maar heb er 100% goed gevoel bij.
Ben er inmiddels achter dat de binnenbekleding van de deuren die met pinnetjes vast zit telkens loskomt bij de acherdeuren (jaar of 10 niet gebruikt), daar zal ik wel wat nieuwe dopjes voor op moeen snorren. OOk had ik gisteren na 2 uur rijden dus goed warm geweest (is ook wel 10 jaar geleden denk ik) op diverse plekken wat vloeistof onder motorblok liggen. Geen ernstige lekkage maar wel iets om naar te kijken> Geen idee of t olie of hydraulische vloeistof is ;-)
Verder is het starten lopen, schakelt heerlijk, veert perfect, ik denk dat de suurinrichting niet 100% is (wel deze week door apk gekomen dus echt onveilig kan t niet zijn ;-)
Als ik in bennekom geweest ben meld ik me wel weer,
Arnold
Dus je bent de tweede eigenaar, dat is uniek. Prachtige auto en ik denk dat het helemaal goed gaat komen, wees er zuinig op en je gaat nog veel plezier beleven.
ArnoldDSBreak schreef:Thanks oscar
Ga ik zeker doen
Auto is 38 jaar van zelfde eigenaar geweest, 38 jr in zelfde garage gestaan. Maar laatste jaren amper mee gereden en alleen af en toe naar apk gebracht. Zal best wat achterstallig onderhoud hebben inderdaad. Heb bijv geen idee hoe oud de olie is en vloeistof en zo. Eigenaar is voorjaar overleden.
Mooi verhaal. Aangezien het een originele NL’se auto is, was ik bang dat je nog wel eens wat
roest tegen kon komen. Na je schrijft dat ze 38 jaar lang altijd in de garage gestald is geweest,
zal dat wel eens mee kunnen vallen.Ze is zelfde bouwjaar als ik, ik zal goed voor d´r zorgen. Technisch kan ik niet zo heel veel zowel qua ervaring als qua tijd. De aankoop is wel een gok geweest maar heb er 100% goed gevoel bij.
Ben er inmiddels achter dat de binnenbekleding van de deuren die met pinnetjes vast zit telkens loskomt bij de acherdeuren (jaar of 10 niet gebruikt), daar zal ik wel wat nieuwe dopjes voor op moeen snorren.
Check ook even of je deurpanelen niet krom zijn. Als ze echt krom zijn, dan helpen nieuwe
pinnetjes niet meer en zul je je deurpanelen moeten voorzien van een nieuwe plaatje hardboard
oid. Controleer ook of het deurplastic nog goed vastgeplakt zit over de twee grote gaten.OOk had ik gisteren na 2 uur rijden dus goed warm geweest (is ook wel 10 jaar geleden denk ik) op diverse plekken wat vloeistof onder motorblok liggen. Geen ernstige lekkage maar wel iets om naar te kijken> Geen idee of t olie of hydraulische vloeistof is
Vloeistoffen asap vervangen! En hydraulische olie is groen, die haal je er zo tussenuit.
Verder is het starten lopen, schakelt heerlijk, veert perfect, ik denk dat de suurinrichting niet 100% is (wel deze week door apk gekomen dus echt onveilig kan t niet zijn
Als ik in bennekom geweest ben meld ik me wel weer,
Ben benieuwd.
Arnold

Totaal aantal Berichten: 10298
- GS/GSA 1220 club break
- Overig Panhard 17 break
- GS/GSA X1
- ID/DS DS23H Pallas
- ID/DS ID20F break 21 5-bak
Bij Jansen in Bennekom ben je in goede handen. Als je daar de auto goed na laat kijken, zal zeker duidelijk worden wat er aan mankeert.
Citroen!
Misschien heb je geen stuur bekrachtiging… !
Wel mooi hoor, Hulde.
.komma

Totaal aantal Berichten: 3422
- ID/DS DS 21 IE Pallas BVH
Een Break had toch net als een DS altijd stuurbekrachtiging?
Volg je hart, gebruik je hoofd.