5 van de 7
« Eerste  < Vorige 3 4 5 6 7 Volgende > 
   
BX voor mijn broer ( BX gekocht)
woutersmits
> 3000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 3837
Geregistreerd: 08-05-2005

- CX 2200
- CX 2200
Gepost: 04 september 2010 01:36 PM
  [ # 61 ]
GoofBlikscha schreef:
Arjan Verkade schreef:

Ik denk dat je bij een BX type 1 al meer geld per jaar kwijt ben aan roest preventie of aan het lassen van delen!


Een gemiddelde Cannix of Duiville roest harder..
Minpuntje bij een type 1 zijn de deuren, die je wel weer uit een modernere kan slopen Cool


Ik heb verschillende type1’s (gehad) en de meest roestige bxxen die ik heb gehad waren de 2 type2’s.

Klopt wel dat in basis de type1’s roestgevoeliger zijn. Maar ook de jongere bixxen kunnen erg rot zijn.

Gewoon goed opletten dus wat je koopt en conserveren.

Profiel  
 
Arjan Verkade
> 25000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 27937
Geregistreerd: 21-09-2004

- CX 25 GTi Turbo 2
- ID/DS 23 IE Pallas Mécanique
- C5 3.0 V6 HDi Exclusive
Gepost: 04 september 2010 01:40 PM
  [ # 62 ]

@woutersmits

waterman schreef:
Arjan Verkade schreef:
wyedema schreef:

Belastingvrij is wel het mooiste jah Wink

Tja ik weet niet of je daar bij een BX wel zo vrolijk van wordt.

Een BX is doorgaans nog geen 1000 Kg, dus de wegenbelasting is voor een zware benzine BX zo’n 400 euro per jaar.
Ik denk dat je bij een BX type 1 al meer geld per jaar kwijt ben aan roest preventie of aan het lassen van delen!

Als je goedkoop BX wil rijden dan kan je beter gewoon een simpele standaard uitvoering uit 91-93 zoeken, hiervoor is alles makkelijk te vinden en de auto’s zelf ook met relatief lage km standen te koop voor een prikkie.

Ik sluit me hier wel bij aan. De type 1 bx heeft een aantal tekortkomingen die het onderhoudsverhaal een stukkie duurder kunnen maken namelijk.

- de eerste modellen hebben ook aan de VOOR draagarmen nog échte conische lagers ( zeg maar ADALS maar dan voor) en die gaan stuk.
- de subframes rotten ( ik heb er heel veel vervangen toen de type 1 bx nog een dagelijkse gast in werkplaats was)
- de deuren rotten
- de A-stijlen rotten
- de leidingen zijn veel kwetsbaarder en rotten veel harder

Dan quote ik nog even de uitleg van Waterman erbij….

Een type 1 is echt roestgevoeliger dan een later type… Als jouw ervaring anders is dan heb je met de type 1 geluk gehad en wellicht met de latere types een beetje pech Wink

Uiteindelijk zal het er ook aan liggen hoe de vorige eigenaren met de auto’s is omgegaan.

Profiel  
 
woutersmits
> 3000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 3837
Geregistreerd: 08-05-2005

- CX 2200
- CX 2200
Gepost: 04 september 2010 01:46 PM
  [ # 63 ]

Ik had de uitleg van Waterman gelezen en die is me ook bekend. Daarom, goed opletten wat je koopt en meteen conserveren. Maarrr, dat geld ook voor de latere types.
Het is geen kwestie van geluk hebben maar van goed kijken.

Overigens waren m’n type2’s ook niet dramatisch roestig, vooral dorpelwerk.

Toen de type 2 nog veel verkocht en bereden werd een paar jaar geleden las je erg veel verhalen hier en bij de buren over rotte deurstijlen, scharnierpunten, raamstijlen, dorpels, uitlaatsteunen enz.

Profiel  
 
Arjan Verkade
> 25000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 27937
Geregistreerd: 21-09-2004

- CX 25 GTi Turbo 2
- ID/DS 23 IE Pallas Mécanique
- C5 3.0 V6 HDi Exclusive
Gepost: 04 september 2010 01:48 PM
  [ # 64 ]

Daar heb je gelijk in, dan is het geluk hebben of je snel een goede vind of eerst tegen 10 rotte aan loopt Wink

Profiel  
 
woutersmits
> 3000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 3837
Geregistreerd: 08-05-2005

- CX 2200
- CX 2200
Gepost: 04 september 2010 01:53 PM
  [ # 65 ]

Klopt.
Daarom snap ik niet dat er mensen zijn die perse een type1 uit NL zouden willen hebben terwijl er regelmatig mooie exemplaren op de buitenlande sites voorbijkomen.
En natuurlijk, met een type3 zit je op de meest veilige weg.

Profiel  
 
Peteryed
> 3000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 3385
Geregistreerd: 13-09-2004

- C5 Break 2.0-16V
Gepost: 04 september 2010 07:25 PM
  [ # 66 ]

We gaan de auto morgen bekijken.

Profiel  
 
BX19trs
> 3000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 3830
Geregistreerd: 21-10-2005

- BX 19 trs
Gepost: 04 september 2010 08:50 PM
  [ # 67 ]

Succes, ik ben benieuwd…

Profiel  
 
Peteryed
> 3000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 3385
Geregistreerd: 13-09-2004

- C5 Break 2.0-16V
Gepost: 04 september 2010 09:34 PM
  [ # 68 ]

Dank je ik ben ook benieuwd.

Profiel  
 
Peteryed
> 3000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 3385
Geregistreerd: 13-09-2004

- C5 Break 2.0-16V
Gepost: 05 september 2010 10:03 PM
  [ # 69 ]

Het is gelukt we hebben een geschikte BX gevonden voor mijn broer. Het is de TRI automaat geworden. De auto is bijna zo goed als nieuw. Ok er zitten heus wel wat plekjes op maar niet heel schokkend en wat poetsen zal wonderen doen. Maar verder nieuw. De bumpers zit geen krasje op. De naad onderaan de kofferbal is nog als nieuw. De kofferbak zelf is ook nieuw. Dashboard is ook mooi gaaf. Zelfs de asbak is nooit gebruikt. Er komt een nieuwe distributieriem op en verse APK. Verder moeten er nieuwe bollen onder en het schuifdak moet even gesmeerd worden. De orginele duitse boekjes zitten er nog bij en ingevuld tot en met 80.000. Reed en schakelde goed. Remmen trillen een beetje maar dat is wel te overzien.

Volgende week halen we hem op.

Profiel  
 
Kornstra
> 1100 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 1155
Geregistreerd: 28-01-2007

- C5 2.0 16v Comfort
Gepost: 05 september 2010 10:13 PM
  [ # 70 ]

Ziet er goed uit,en heerlijke GTI zetels!

Met z’n vieren in je Eendje.

Profiel  
 
Peteryed
> 3000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 3385
Geregistreerd: 13-09-2004

- C5 Break 2.0-16V
Gepost: 05 september 2010 10:23 PM
  [ # 71 ]

Oh ja zelfs de raampjes achter zijn nog gewoon zwart/bruin en niet faal. Je kan er nog doorheen kijken. waar kom je dat nou nog tegen. Wink

Profiel  
 
Hilko16TZI
> 6000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 6168
Geregistreerd: 23-03-2007

- C1 1.0 Collection
- Overig BMW E39 525i Touring
Gepost: 05 september 2010 10:32 PM
  [ # 72 ]

Mooi (X 3)

Veel plezier ermee!
O ja, we verwachten natuurlijk wel een draadje hier over de belevenissen. En véél meer ploaties! Cool

Profiel  
 
Kornstra
> 1100 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 1155
Geregistreerd: 28-01-2007

- C5 2.0 16v Comfort
Gepost: 05 september 2010 10:35 PM
  [ # 73 ]

Hoe is het met de kopse kanten van de dorpels en het uitlaat ophangbeugeltje…..,mijn BX is ook van ‘88 en dat zijn de puntjes waar wat aan gedaan moet worden.

Met z’n vieren in je Eendje.

Profiel  
 
Peteryed
> 3000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 3385
Geregistreerd: 13-09-2004

- C5 Break 2.0-16V
Gepost: 05 september 2010 10:38 PM
  [ # 74 ]

Allemaal goed. Ik kon maar een roestplek vinden en dat is de linker voordeur onderaan direct bij de kaartenbak. Beetje gekke plaats maar even schuren en spuiten en klaar ben je weer.

Profiel  
 
Peteryed
> 3000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 3385
Geregistreerd: 13-09-2004

- C5 Break 2.0-16V
Gepost: 05 september 2010 10:43 PM
  [ # 75 ]
Hilko16TZI schreef:

O ja, we verwachten natuurlijk wel een draadje hier over de belevenissen. En véél meer ploaties! Cool

Volgende week zal ik het fototoestel weer even meenemen en foto’s maken. Mijn broer zal binnenkort een topic starten.

Profiel  
 
 
5 van de 7
« Eerste  < Vorige 3 4 5 6 7 Volgende > 
 
© Citroën-Forum 2003 - 2025 | adverteren
Facebook