Pas nieuw op dit forum, dankzij de inruil van mijn Laguna 1.6 Elective G3 uit 2004 voor een Citroën Xsara Picasso uit 2002. Ik zal vanavond even een uitgebreider verhaal doen in een ander topic.
Ik heb centrale deurvergrendeling, maar niet op afstand. Is dit te bestellen? Er zit een apparaatje bij, maar die is total loss….
Totaal aantal Berichten: 148
- Xsara Picasso 2.0 HDI
De afstandsbediening zit in de sleutel. De knopjes kunnen nogal snel kapot gaan. Op marktplaats kun je voor 30 euro een nieuw kastje bestellen, je moet dan alleen zelf je sleutel overzetten, dat is dan alleen de baard van de sleutel. Volgens de aanbieder op marktplaats is het eenvoudig te doen. Met een kleine schroevendraaier kun je voorzichtig het zwarte kastje openmaken, het sleutel gedeelte vervangen, en deze inclusief het binnenwerk van het zwarte kastje (printplaat en batterij) plaatsen in het nieuwe kastje. Dan werkt alles weer. Als je toch alles open hebt liggen, misschien meteen de batterij vervangen, dan kan die er ook weer even tegen. Het kan ook zijn dat je alleen de reservesleutel hebt. Deze is niet voorzien van de drukknoppen. Dan is het minder eenvoudig. Dan moet je bij de dealer een nieuwe sleutel bestellen met de drukknoppen.
“Sure it’s quiet, for a diesel. But that’s like being well-behaved… for a murderer.”
Kijk ook eens op: http://xsara-picasso.mijnalbums.nl/
Klein detail: Meneer de Vorige Eigenaar is de sleutels een keer kwijtgeraakt. Ik heb dus 2 gewone sleutels….