2 van de 3
 < Vorige 1 2 3 Volgende > 
   
Klepje startcode
Brian
> 3000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 3422
Geregistreerd: 12-01-2008

- ID/DS DS 21 IE Pallas BVH
Gepost: 06 september 2010 02:01 PM
  [ # 16 ]

Of uit een sloper halen, maar dan is meestal de stoffen bodem niet fris meer.
Of bij de dealer bestellen: onderdeelnummer 96026590ZL , omschrijving HANDSCHOENKAST , prijs €24,53 incl. BTW

Ik zie net dat die officieel NFP (niet meer leverbaar) is, maar dat is pas sinds kort. Gewoon nog even proberen, misschien dat er ergens nog eentje te vinden is.

Volg je hart, gebruik je hoofd.

Profiel  
 
Matthijs309
> 2000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 2028
Geregistreerd: 26-06-2006

Gepost: 06 september 2010 02:02 PM
  [ # 17 ]

Ze zitten (alleen?) in mechanische diesels

Ouwe mopperkont

Profiel  
 
Brian
> 3000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 3422
Geregistreerd: 12-01-2008

- ID/DS DS 21 IE Pallas BVH
Gepost: 06 september 2010 02:07 PM
  [ # 18 ]

In alle XM’s zonder startcodes. Dus inderdaad de mechanische diesels, maar volgens mij zijn er ook oude Type I benizne-uitvoeringen zonder startcode.

Volg je hart, gebruik je hoofd.

Profiel  
 
Matthijs309
> 2000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 2028
Geregistreerd: 26-06-2006

Gepost: 06 september 2010 02:09 PM
  [ # 19 ]

Zullen die carb versies wel zijn geweest dan

Ouwe mopperkont

Profiel  
 
Brian
> 3000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 3422
Geregistreerd: 12-01-2008

- ID/DS DS 21 IE Pallas BVH
Gepost: 06 september 2010 02:57 PM
  [ # 20 ]

Geen idee, het draadje L’Evolution zegt het volgende erover bij modeljaar ‘94:

Naast de V6 modellen krijgen nu ook alle 4-cilinder modellen een gecodeerde startbeveiliging.

Klopt in ieder geval niet helemaal want er waren na die tijd nog mechanische diesels zonder startcode, maar misschien slaat het alleen op de benzinemotoren.

Volg je hart, gebruik je hoofd.

Profiel  
 
ieksEmmu
> 3000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 3779
Geregistreerd: 25-05-2004

- XM 3.0 V6 24v
- XM 2.0i 8v
Gepost: 07 september 2010 11:30 PM
  [ # 21 ]
Brian schreef:

Anders even langs de dealer, kost €3,87, artikelcode 75988F0, daar kan je het bijna niet voor opsturen.

besteld bij de dealer, moet uit frankrijk komen, 3,50 Smile

hoe peuter ik dat oude slotje eruit, gewoon schroevendraaier erin en wrikken of toch t hele toetsenbordje loshalen?

Profiel  
 
Brian
> 3000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 3422
Geregistreerd: 12-01-2008

- ID/DS DS 21 IE Pallas BVH
Gepost: 07 september 2010 11:44 PM
  [ # 22 ]

Ik zou het niet meer weten, en dat terwijl ik het een paar maanden geleden nog heb gedaan. Ik dacht dat de neiuwe van onder af er in gedrukt moet worden.

De veilige optie is van onder af het hele toetsenbord eruit drukken en dan zou het toch wel duidelijk moeten worden.

Volg je hart, gebruik je hoofd.

Profiel  
 
Matthijs309
> 2000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 2028
Geregistreerd: 26-06-2006

Gepost: 07 september 2010 11:49 PM
  [ # 23 ]

Toetsenbordje + plaat eromheen ff eruit wrikken, dan zit je van de onderkant wel hoe het zit (Even de zijkantjes indrukken)

Ouwe mopperkont

Profiel  
 
ieksEmmu
> 3000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 3779
Geregistreerd: 25-05-2004

- XM 3.0 V6 24v
- XM 2.0i 8v
Gepost: 08 september 2010 01:50 PM
  [ # 24 ]

oké, ik wacht ff tot ik t slotje heb.

Profiel  
 
dixie-delight
> 100 berichten
RankRank
Totaal aantal Berichten: 110
Geregistreerd: 14-08-2009

Gepost: 10 september 2010 09:20 PM
  [ # 25 ]

Ik heb hiervoor een Xm comfort 2.0i van 1990 gehad,en die had ook een bakje op de plek van de code.

Grt,
Michel

Profiel  
 
ieksEmmu
> 3000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 3779
Geregistreerd: 25-05-2004

- XM 3.0 V6 24v
- XM 2.0i 8v
Gepost: 13 september 2010 10:42 AM
  [ # 26 ]
ieksEmmu schreef:
Brian schreef:

Anders even langs de dealer, kost €3,87, artikelcode 75988F0, daar kan je het bijna niet voor opsturen.

besteld bij de dealer, moet uit frankrijk komen, 3,50 Smile

hoe peuter ik dat oude slotje eruit, gewoon schroevendraaier erin en wrikken of toch t hele toetsenbordje loshalen?

 

en natuurlijk wel de goede code, waarvoor dank, en prijs voor het “bergvakgrendel”...

heb nog ff geprobeerd via de achterruitknoppen en de loze knoppen bij het grendeltje te komen aan de onderkant, maar dat lukte niet.
hoe krijg ik het toetsenbord(houderplaatje) eruit geklikt(?), eerst middenarmsteun eraf schroeven?

Profiel  
 
Brian
> 3000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 3422
Geregistreerd: 12-01-2008

- ID/DS DS 21 IE Pallas BVH
Gepost: 13 september 2010 12:07 PM
  [ # 27 ]

Dat is idd de makkelijkste weg. Middenarmsteun eraf, zijn maar drie schroefjes, en dan van onderaf het paneeltje er uit drukken. De zijkantjes van het paneel moet je even indrukken en dan kan die omhoog.

Volg je hart, gebruik je hoofd.

Profiel  
 
XMTurboCT
> 1600 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 1691
Geregistreerd: 17-06-2006

Gepost: 13 september 2010 02:02 PM
  [ # 28 ]

Volgens mij kan het makkelijker. Je kunt ook met iets duns (bv een plamuurmes oid) voorzichtig tussen het plastic waarin het codebedienpaneel zit en de zijkant van de middenconsole duwen. Daarna voorzichtig ‘wrikken’ en dan wip je het er zo uit. Evt. kun je het plamuurmes met papiertape omwikkelen om krassen te voorkomen…

Groet, Arjan

Misschien toch een beetje meer een type 1 type… of toch type 2

Word lid van de XM Club!

Citroën XM turbo ct

Doneer, zo blijven we draaien! 
Een tip voor de kalender? Een bijdrage voor de voorpagina? Schrijf .(JavaScript moet ingeschakeld zijn om dit e-mail adres te bekijken)!

Profiel  
 
ieksEmmu
> 3000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 3779
Geregistreerd: 25-05-2004

- XM 3.0 V6 24v
- XM 2.0i 8v
Gepost: 13 september 2010 02:14 PM
  [ # 29 ]

tis gelukt!

vier boutjes van de elektrische middenarmsteun (zitten onder geplakte bekleding) losschroeven, dan de vier stekkers (raambediening etc) losklikken, nu kan je met je hand (steun in laagste stand) bij de onderkant van t toetsenbord en slotje komen.
maar ik kreeg te toetsenbordje niet los. dan maar de weerhaakjes van het oude slotje eruit gerukt met n tang, t reststukje-slot via de onderkant weggehaald.
nieuwe slotje erin klikken. en toen was mn pauze alweer voorbij… Wink

de rest moet ik straks weer ff terugklikken en -bouten.
(pijpsleuteltje 10 bij je hebben zou ook wel handig zijn om de armsteun te verwijderen)

Profiel  
 
ieksEmmu
> 3000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 3779
Geregistreerd: 25-05-2004

- XM 3.0 V6 24v
- XM 2.0i 8v
Gepost: 13 september 2010 02:16 PM
  [ # 30 ]

toch wel apart, de middenarmsteun werkt alleen maar bij motor draaiend…

Profiel  
 
 
2 van de 3
 < Vorige 1 2 3 Volgende > 
 
© Citroën-Forum 2003 - 2025 | adverteren
Facebook