31 van de 183
« Eerste  < Vorige 29 30 31 32 33 Volgende >  Laatste »
   
Arjan’s CX 25 GTi Turbo 2
Arjan Verkade
> 25000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 27934
Geregistreerd: 21-09-2004

- CX 25 GTi Turbo 2
- ID/DS 23 IE Pallas Mécanique
- C5 3.0 V6 HDi Exclusive
Gepost: 27 augustus 2010 07:11 PM
  [ # 451 ]

Volgens mij zit het probleem niet in de vulpijp, deze is ook al gecontroleerd door vdL volgens mij.

Net even wijzen kijken/ruiken. En uiteraard ruik je nu helemaal niets… Ik denk dat het te hard waait buiten. Zelfs in de auto valt het nu wel mee.

Even het zijpaneel in de kofferbak verwijderd, deze bedoelde jullie niet want hier is niet veel te zien.
Ik ben wel blij dat het er allemaal netjes roestvrij uit ziet Wink

Wat is dat zwarte ding waar je tegenaan kijken? Dit zit dus onder de hoedenplank. Ik vermoed zowel links als rechts. Er lopen volgens mij ook slangen of draden naar toe.

Is dit zo’n dop onder de vloerbekleding? Deze lijkt niet van plastic te zijn.

Goed, gezien het paneel er toch af ligt dat ik even het benzinetankklepmotortje te vervangen.
Het motortje is zo los met 2 schroefje, alleen de pin zit vast Confused

Het ziet er zo uit:

En aan de binnenkant van het scherm:

Er valt op geen mogelijkheid beweging in te krijgen Confused
Ik ben al aardig met WD40 aan het sprayen geweest. En vervolgens met een dikke schroef als bijtel aan het timmeren geweest.
Hopelijk gaat de WD40 zijn werk langzaam doen, zodat die er volgende week wel uit komt.

Het is in elk geval duidelijk dat de pin afgezaagd is, ik vermoed dat die al vast zat.

Ik zou het toch wel leuk vinden als dit weer gaat werken Smile

Profiel  
 
cx25gtit2
> 3000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 3907
Geregistreerd: 26-03-2005

- CX 25 GTi Turbo 2 KdFi
- CX 2400i Prestige
Gepost: 27 augustus 2010 09:21 PM
  [ # 452 ]

die zwarte bakken ken ik niet. duitse (en ik dacht oostenrijkse/zwitserse) hadden nog wel eens wat extra zaken voor de emissies. met zo’n extra plastic pot onder de motorkap.
wellicht onderdeel van wat er extra werd geplaatst ikv de katalysator…....  ??
wellicht was dit ook zo’n gekke toevoeging… ???
ik zou niet precies weten hoe of wat alleen…. is dit iets extra’s voor beluchting / ontluchting van de benzine tank… ??

kan je met een spiegeltje tussen binnen/buitenscherm kijken wat daar zit ??

er zijn 2 grote plastic/rubberen zwarte doppen in de vloer, meer naar het midden. gewoon even die vloer bedekking er uit halen, en je ziet ze zo zitten. de bekabeling voor de vlotter (en de benzinepomp ?) gaat door de ene. en de vlotter zelf zit onder de andere. met schroevendraaier er voorzichtig uit masseren, en je ziet em zo zitten.

Citroen CX - magnifiek zweven !!  mijn Flickr foto stream  mijn CX GTi Turbo 2 KdFi draadje

Profiel  
 
Arjan Verkade
> 25000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 27934
Geregistreerd: 21-09-2004

- CX 25 GTi Turbo 2
- ID/DS 23 IE Pallas Mécanique
- C5 3.0 V6 HDi Exclusive
Gepost: 27 augustus 2010 09:43 PM
  [ # 453 ]

Het kan toch bijna niet dat er iets helemaal in de kofferbak zit voor het filteren van de uitlaatgassen?
Die plastic pot onder de motorkap heb ik idd wel gewoon.

Ik zal nog eens kijken of er nu een slangetje of een snoertje naar toe liep. Volgens mij verdween het in D stijl naar het dak. (Nee ik heb geen schuifdak)

Profiel  
 
break23m
> 7000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 7582
Geregistreerd: 03-04-2006

- C35 RD
- C3 1.4 Exclusive
Gepost: 29 augustus 2010 10:16 PM
  [ # 454 ]
Arjan Verkade schreef:

Ik ben al aardig met WD40 aan het sprayen geweest. En vervolgens met een dikke schroef als bijtel aan het timmeren geweest.
Hopelijk gaat de WD40 zijn werk langzaam doen, zodat die er volgende week wel uit komt.

WD40 is geen kruipolie - ook niet als je geduld hebt. Maar: succes, want ‘t is inderdaad leuk en handig als het klepje meedoet met de centrale vergrendeling.

Profiel  
 
daan
> 1000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 1064
Geregistreerd: 13-10-2007

Gepost: 29 augustus 2010 10:26 PM
  [ # 455 ]

@ Arjan Als het pinnetje al afgezaagd is dan kan je kruipolie erop spuiten wat je wil maar er zal natuurlijk nooit wat gebeuren,want het pinnetje is er namelijk niet meer.

Het hele gebeuren zit gelooflijk met 3 boutjes vast,scoor dus ergens even een nieuwe(tweede hands)mechanisme en zet deze in plaats van de oude.
Werk is het echt niet…..

Profiel  
 
Arjan Verkade
> 25000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 27934
Geregistreerd: 21-09-2004

- CX 25 GTi Turbo 2
- ID/DS 23 IE Pallas Mécanique
- C5 3.0 V6 HDi Exclusive
Gepost: 30 augustus 2010 07:46 PM
  [ # 456 ]
Arjan Verkade schreef:

Goed, gezien het paneel er toch af ligt dat ik even het benzinetankklepmotortje te vervangen.
Het motortje is zo los met 2 schroefje, alleen de pin zit vast Confused

daan schreef:

@ Arjan Als het pinnetje al afgezaagd is dan kan je kruipolie erop spuiten wat je wil maar er zal natuurlijk nooit wat gebeuren,want het pinnetje is er namelijk niet meer.

Daar was ik dus mee bezig Wink

Goed de WD40 heeft dus niet geholpen, iets anders gaat ook niet helpen…

De pin zit namelijk in een plastic buisje, hier een klein beetje te zien. Je ziet ook een zwart vleugeltje om het zwartje buisje op zijn plek te houden.

De pin zit gewoon helemaal vast in het zwarte buisje van ongeveer 2 a 3 cm. Daar valt echt geen beweging in te krijgen.

Ik heb nu deze kant eraf gebroken met grof geweld, nu is het motortje helemaal vrij en kon ook goed zien dat de pin echt compleet vast zat.

Het motortje dat in de auto zat werkt overigens nog perfect nudat hij weer vrij kan bewegen.

Het nieuwe motortje dat ik heb werkt ook, deze zal erin gaan omdat van de oude de pin natuurlijk afgezaagd is.

Heeft iemand nog zo’n zwart pijpje liggen? Want deze mis ik nu…
Zonder dit pijpje heb ik denk ik wel kans dat er water de kofferbak in komt Wink

Profiel  
 
Arjan Verkade
> 25000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 27934
Geregistreerd: 21-09-2004

- CX 25 GTi Turbo 2
- ID/DS 23 IE Pallas Mécanique
- C5 3.0 V6 HDi Exclusive
Gepost: 03 september 2010 10:01 PM
  [ # 457 ]

De CX staat weer netjes in de wax. Deze keer even geen volledige detail, alleen even gewassen en voorzien van een nieuwe waxlaag.
Door het regenachtige weer van de laatste tijd was de CX inmiddels alweer aardig vies geworden.

Toch nog even 2 fotootjes Wink

Profiel  
 
Arjan Verkade
> 25000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 27934
Geregistreerd: 21-09-2004

- CX 25 GTi Turbo 2
- ID/DS 23 IE Pallas Mécanique
- C5 3.0 V6 HDi Exclusive
Gepost: 04 september 2010 01:37 PM
  [ # 458 ]

Vanmorgen lagen er mooie druppels op de net gewaxte lak Cool

Ook maar even de banden opgepompt, dat was wel even schrikken…
Achter zat er nog 1.4 in, waar ik normaal altijd vul met 1.6 bar.
Voorop zat er bij degene waar ik het kon zien nog 1.8 of 1.9 in, waar ik ze altijd vul op 2.4 bar…
De fabriekswaarden zijn 1.5 en 2.3, ik doe dus altijd 0.1 meer erin.

Dat lijkt me ook niet goed in het verbruik.

Profiel  
 
Nelis Infra
> 1800 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 1823
Geregistreerd: 12-03-2009

- Berlingo 1.9D 600
- CX 2400 Pallas
- CX 2000
Gepost: 04 september 2010 03:08 PM
  [ # 459 ]

Hee Arjan, zie ik nou een deuk in je linker achterscherm? Of ligt het aan mij? Ik hoop van wel…

Way out in the water, see it swimming.

...en de Gehavende Groene (& de Bruikbare Blauwe)

Profiel  
 
cx25gtit2
> 3000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 3907
Geregistreerd: 26-03-2005

- CX 25 GTi Turbo 2 KdFi
- CX 2400i Prestige
Gepost: 04 september 2010 06:39 PM
  [ # 460 ]

>>>>  Voorop zat er bij degene waar ik het kon zien nog 1.8 of 1.9 in, waar ik ze altijd vul op 2.4 bar…
De fabriekswaarden zijn 1.5 en 2.3, ik doe dus altijd 0.1 meer erin.
Dat lijkt me ook niet goed in het verbruik.


ik weet niet hoe snel ze leger zijn. er kan corrosie optreden van de Turbo-velg zelf, waardoor druk verlies tussen velg en band. dat had ik dus. speciale kit er tussen en nu blijft bandje weer lekker op druk !

Citroen CX - magnifiek zweven !!  mijn Flickr foto stream  mijn CX GTi Turbo 2 KdFi draadje

Profiel  
 
TRSarno
> 2000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 2355
Geregistreerd: 06-10-2005

- CX TRS 2.2 1987
- Xantia 20i-16V Exclusive Aut.
Gepost: 04 september 2010 11:30 PM
  [ # 461 ]

Banden verliezen altijd spanning. Misschien Rolling Eyes  heb je je banden gecontroleerd toen het warmer was….. De temperatuur is nu aan het zakken, dus zakt ook de bandenspanning Wink

Men zegt: “Bandenspanning binnen <4 km controleren”, anders is de band waarschijnlijk te veel opgewarmd.

Profiel  
 
TRSarno
> 2000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 2355
Geregistreerd: 06-10-2005

- CX TRS 2.2 1987
- Xantia 20i-16V Exclusive Aut.
Gepost: 05 september 2010 12:07 AM
  [ # 462 ]
Arjan Verkade schreef:

Vanmorgen lagen er mooie druppels op de net gewaxte lak Cool

Welke wax gebruik jij? Aangezien jij je spullen ook bij carclean haalt tongue rolleye

Profiel  
 
Arjan Verkade
> 25000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 27934
Geregistreerd: 21-09-2004

- CX 25 GTi Turbo 2
- ID/DS 23 IE Pallas Mécanique
- C5 3.0 V6 HDi Exclusive
Gepost: 05 september 2010 11:10 AM
  [ # 463 ]
Nelis Infra schreef:

Hee Arjan, zie ik nou een deuk in je linker achterscherm? Of ligt het aan mij? Ik hoop van wel…

Ja hoor dat zie je wel goed Wink
Dat was al toen ik de CX kocht, dat stond zelfs netjes in de advertentie vermeld.

Ik stoor me er eigenlijk niet zo aan, voor een CX van 21 jaar oud vallen de deukjes en krassen eigenlijk reuze mee Smile

@ cx25gtit2 & TRSarno

Die bandenspanning is me eigen domme schuld, ik heb gewoon al maanden lang de bandenspanning gecontoleerd. Toch zeker wel 3 maanden geleden red face
Al moet ik zeggen dat de CX er meer last van heeft dan de Xsara, daar loopt minder uit. Maar ja dat zijn natuurlijk moderne banden die ook nog niet oud zijn. Daar wordt ook veel meer meer gereden, ik weet niet of dat uit maakt.

@ TRSarno

Ik heb nu deze wax: PB Natty’s Paste Wax Blue

Eigenlijk voor donkere lakken zoals jouw CX, maar dat komt omdat de Xsara donker is.

Dit is de eerste wax die ik gebruik in vaste vorm, dat bevalt me eigenlijk prima Wink
Deze wax is ook heel makkelijk aan te brengen en weer te verwijderen.

Profiel  
 
Arjan Verkade
> 25000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 27934
Geregistreerd: 21-09-2004

- CX 25 GTi Turbo 2
- ID/DS 23 IE Pallas Mécanique
- C5 3.0 V6 HDi Exclusive
Gepost: 06 september 2010 08:01 PM
  [ # 464 ]

Om even snel op de benzine lucht terug te komen…

Zaterdag even met de CX gereden en de benzine was om de auto weer goed te ruiken, de tank zat ook nog aardig vol.

Inmiddels is de tank half leeg. Net even wat test rondjes gereden, en vervolgens de mijn neus nog even onder de auto gestoken recht achter en er is nu geen spoortje van benzine in de lucht te bekennen Wink

Ik denk dat er toch even expers naar ga laten kijken, als ik wat vind dan heb ik toch geen onderdelen om het te vervangen. Zeker als de tank er onder vandaan moet dat zie ik zelf niet zitten, ik zit ook niet te wachten op een plaatselijke milieu ramp Razz

Profiel  
 
yke
> 800 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 859
Geregistreerd: 30-10-2004

- CX 2400 GTI
Gepost: 07 september 2010 11:23 AM
  [ # 465 ]

tank eronderuit halen is echt niet te heftig, volgens mij heb je al veel moeilijker dingen gedaan! het is wel handig als de tank een stuk leger is. Maar wegbrengen en gewoon weer ophalen is ook wel eens prettig natuurlijk..

Profiel  
 
 
31 van de 183
« Eerste  < Vorige 29 30 31 32 33 Volgende >  Laatste »
 
© Citroën-Forum 2003 - 2025 | adverteren
Facebook