Totaal aantal Berichten: 109
- Berlingo 1.6 hdi multispace (EX)
- C3 1.4 HDI exclusive (EX)
- Xsara 1.9 TD Plaisir Coupé
- Berlingo 1.5 bluehdi
- Berlingo 1.6 hdi multispace 2015 (EX)
- Overig Mercedes W123 200D
Weet er iemand hoe je het rechter achter mistlicht kunt laten branden van een berlingo bj 2007?
Lampje zit erin en alle kabels zijn hetzelfde als langs de linker kant.
Zou dit een instelling zijn ?
En zoja hoe kun je dit aanzetten ?
- Berlingo 1.5 bluehdi
Niemand ?
- Berlingo 1.5 bluehdi
Nog steeds niemand ?
Hoi,
Wat wil je er mee bereiken als ik vragen mag?
Het lijkt me dat het via de computer geregeld is, of dat nabij de computer de rechterdraad “dood” is gelegd… kan ook nog.
Ik denk dat je zowieso de rechterkabel moet gaan volgen, naar waar deze naar toe loopt, want daar zal het antwoord liggen…
Simpelste oplossing is een extra draad van links naar rechts trekken.
- Berlingo 1.5 bluehdi
Ik wil er niet echt iets mee bereiken , maar had dit opgemerkt bij een andere berlingo dat ze alle twee branden.
Vervolgens had ik dit bij mijn wagen eens bekeken , maar er werkt er maar 1 van.
Ook bijn onze C3 werken ze allebei.
Geeft een ander zicht als ze allebei branden en vindt dit persoonlijk veiliger.
Totaal aantal Berichten: 182
- Berlingo 1.9d 600
- CX GTi
- Berlingo 2.0 HDI Multispace ''Chrono''
Lijkt mij toch niet veiliger…. Wanneer ze beide branden lijkt het voor het andere verkeer die achter je rijdt dat je constant aan het remmen bent…..
Berlingo 2.0 HDi (Bosch) Multispace 8-2002. 16’’ Musketier velgen, Eibach verlaagd, vouwdak en 200.000 km waarvan tot nu toe 22.000 probleemloze kilometers van ons!
Droomauto:CX GTI TURBO 2 in wit of Cassis Nacre….
- Berlingo 1.5 bluehdi
Mistlichten en stoplichten staan toch uit elkaar, en er is nog zo iets als 3de remlicht wat toch verplicht is op iedere wagen.
Bij heel veel auto’s is het zelf zo dat ze langs beide zijden branden , bij onze c3 en c5 is het zo .
Totaal aantal Berichten: 182
- Berlingo 1.9d 600
- CX GTi
- Berlingo 2.0 HDI Multispace ''Chrono''
Dan nog vind ik wanneer er 1 brandt veiliger. Het verbaast me dat heel veel mensen niet eens letten op een 3e remlicht maar nog altijd alleen naar de 2 ‘standaard’ remlichten kijken. Maar goed, we kunnen zo heel lang doorgaan met welles nietes, dat brengt dan nog steeds geen oplossing voor het probleem waarvoor het topic geopend is.
Hoe zal het zijn bij een Engelse Berlingo? Die zal ongetwijfeld aan de andere kant branden, waardoor het mij lijkt dat het geregeld wordt in de BSI.
Ik zou gewoon eens een dealer vragen…er zijn geloof ik nog veel meer dingen die geregeld en aangestuurd kunnen worden via de BSI.
Berlingo 2.0 HDi (Bosch) Multispace 8-2002. 16’’ Musketier velgen, Eibach verlaagd, vouwdak en 200.000 km waarvan tot nu toe 22.000 probleemloze kilometers van ons!
Droomauto:CX GTI TURBO 2 in wit of Cassis Nacre….
Ik ben het ook wel een beetje eens met Wolgast. Het schept soms wat verwaring.
Maar hoe vaak rijden we in Nederland nou echt met onze mistlamp aan? 3 of 4 keer per jaar?
Ok, het goed zichtbaar zijn is veel belangrijker…
Ik heb mijn achterlichten ook omgebouwd, zodat de remlichten omgewisseld zijn met de mistlicht(en), ofwel, de remlichten branden nu apart van de gewone verlichting. Ik denk dat dit ook veiliger is… Maar dat is mijn mening. (Beetje off-topic, nu weer on-topic?)