7 van de 53
« Eerste  < Vorige 5 6 7 8 9 Volgende >  Laatste »

De Xant1a SX tD van PL: En ze loopt… en loopt… en loopt…
hendrik69
> 400 berichten
RankRankRankRank
Totaal aantal Berichten: 485

- Xantia 1.8 16v Tentation (G3)
- CX GTi
- Xantia 1.8i 16v break (LPG-G3)
Gepost: 06 september 2010 05:14 PM
  [ # 91 ]

Elektrisch bediende spiegels komen niet zo heel vaak voor en zijn (daardoor?) op de sloop veel te duur. Die kun je inderdaad beter nieuw kopen. Hand bediende spiegels zouden een stuk goedkoper moeten zijn en daarvan heb ik nog ettelijke exemplaren liggen.

Als de spriet niet los wil zul je het voetje inderdaad wel mollen. Die zijn nieuw nog te verkrijgen en kosten lang niet zoveel als een spiegel. Als ik mij goed herinner iets tussen 7 en 10 eurie.

Groet, Henk.

“If everybody is thinking alike, then somebody isn’t thinking.”
Lt.Gen. George S. Patton

Profiel  

ZX1.4i
> 12000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Totaal aantal Berichten: 12522

- C5 1.6 HDIF
Gepost: 06 september 2010 06:21 PM
  [ # 92 ]
Penny Lane schreef:

Ik heb de boel weer in elkaar zitten. Wat een geklooi… stukken minder makkelijk dan een BX!

Vergelijk de Xantia nou niet steeds met een BX-koekblik waar veel goedkoop plastic aan zit en zo lek als een mandje is. Een Xantia zit gewoon veel beter, steviger en rammelvrij in elkaar.

Profiel  

Penny Lane
> 11000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Totaal aantal Berichten: 11739

- Xantia TD SX
Gepost: 06 september 2010 06:24 PM
  [ # 93 ]

Complete antennes met voetjes zijn zo algemeen Frans (Ook Renault heeft dezelfde) dat ze compleet amper 5 euro kosten. Dat is ook niet het probleem. Bij een BX moet je de spriet niet eens willen lossen omdat je heel goed bij de moer van het voetje kunt, maar bij een Xantia mag je dan de dakbekleding demonteren. Heeft U even twee dagen?? Maar het is al gelukt; gewoon met een doek en twee waterpomptangen. Een op de voet om vast te houden en met de andere de spriet lossen, doek er even tussen om de boel niet te beschadigen. Nu zit er een mooie lange spriet van een XM V6 op Cool

Wat betreft de spiegels: ik heb nu nog een intact binnenwerk en een complete ‘meegespoten’ elektrische spiegel liggen. Ik wil er denk ik eerst nog een gespoten linker elektrische spiegel bij (om het even welke kleur want in Sable Phenicien vind je die toch niet). Dan kan ik bij de volgende keer meteen bijde spiegels wisselen voor spiegels in kleur Cool

Als iemand nog een RBS met handbediening heeft wil ik die wel. Mag met kapotte voet of zo. Dan ga ik van de winter eens kijken hoe je die binnenwerken overklussen moet.

Derk

Doneer, zo blijven we draaien! 
Een tip voor de kalender? Een bijdrage voor de voorpagina? Schrijf .(JavaScript moet ingeschakeld zijn om dit e-mail adres te bekijken)!

Profiel  

Penny Lane
> 11000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank

- Xantia TD SX
Gepost: 06 september 2010 06:26 PM
  [ # 94 ]
ZX1.4i schreef:
Penny Lane schreef:

Ik heb de boel weer in elkaar zitten. Wat een geklooi… stukken minder makkelijk dan een BX!

Vergelijk de Xantia nou niet steeds met een BX-koekblik waar veel goedkoop plastic aan zit en zo lek als een mandje is. Een Xantia zit gewoon veel beter, steviger en rammelvrij in elkaar.

Dat is alleen leuk alstie niet door bezopen debielen gesloopt wordt Laughing Maar je hebt gelijk!

Derk

Een tip voor de kalender? Een bijdrage voor de voorpagina? Schrijf .(JavaScript moet ingeschakeld zijn om dit e-mail adres te bekijken)!

Profiel  

Dumnoz
> 600 berichten
RankRankRankRankRankRank
Totaal aantal Berichten: 626

- C5 2.0 16v (LPG-G3)
Gepost: 06 september 2010 06:43 PM
  [ # 95 ]

Het voetje is zo los hoor van je antenne, als je de steunen van de zonneschermen in het midden los maakt, kun je zo bij het moertje met een klein rateltje. 10mm. Even de bekleding een beetje naar beneden trekken.

Groetjes Harry

Profiel  

Penny Lane
> 11000 berichten

- Xantia TD SX
Gepost: 06 september 2010 06:58 PM
  [ # 96 ]

Volgens mij is dat anders. Bij mij in ieder geval zitten er twee aparte steunjes voor de zonnekleppen, waartussen gewoon de hemelbekleding doorloopt. Wat jij beschrijft komt me dan weer wel bekend voor van de BX waar die twee steuntjes op een plastic paneeltje zitten dat er inderdaad zo uit kan.

Als je in mijn Xantia het paneeltje met het PLIP-bolletje eruit pakt kun je er ook al niet bij. Haynes vermeldt ook de demontage van de dakbekleding als de antennevoet eraf moet, hoewel dat niet altijd alles zegt…

Derk

Profiel  

Timo1990
> 9000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Totaal aantal Berichten: 9068

- Xantia 1.8i SX
- BX 16 TZI
- BX 14
- Xantia 2.0i SX Automatic
Gepost: 06 september 2010 07:45 PM
  [ # 97 ]

Ik heb ook mijn antennevoet moeten vervangen, en inderdaad alleen de binnenste 2 klemmetjes van de zonneklepjes los, en ik kon de hemel iets laten zakken. Toen kon ik het voetje zo los draaien met de ratel. Ik had er ook eerst een langere spriet op gezet, maar toen had ik lekkages bij het voetje. Toen toch maar de orginele er weer op gezet.

Mijn Citroen foto’s & gespotte Citroen’s & miniaturen etc.        Facebook
BX 16 TZI 1991 wit
Xantia 2.0i SX Automatic 1993 blauw
Xantia 1.8i SX 1993 blauw

Ex: Verschillende BXen (1.4, 1.6, GTi), Xantia’s (1.8, 2.0), XM 2.0i Ambiance.

“Als je wat met die bollen krijgt, nou, dan weet je het wel.”

Profiel  

Dumnoz
> 600 berichten
RankRankRankRankRankRank
Totaal aantal Berichten: 626

- C5 2.0 16v (LPG-G3)
Gepost: 06 september 2010 07:46 PM
  [ # 98 ]

Ik heb niet zo’n plip bolletje

Groetjes Harry

Profiel  

Penny Lane
> 11000 berichten

- Xantia TD SX
Gepost: 06 september 2010 08:22 PM
  [ # 99 ]

Nou! Ik zal er dan nog wel eens naar kijken. Hoe zou dat trouwens kunnen gaan lekken door een langere antenne? In ieder geval heb ik bij het lossen van de spriet nu geen spanning op het voetje gezet dus dat zou goed moeten gaan.

Derk

Profiel  

ZX1.4i
> 12000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Totaal aantal Berichten: 12522

- C5 1.6 HDIF
Gepost: 06 september 2010 08:43 PM
  [ # 100 ]

Gewoon lekker de korte antenne erop laten zitten, maakt voor de radio ontvangst niets uit en je ziet de antenne toch niet als je in de auto zit Wink

Profiel  

Penny Lane
> 11000 berichten

- Xantia TD SX
Gepost: 06 september 2010 10:36 PM
  [ # 101 ]

Te laat. En in die zin ben ik ijdel op mijn auto. De lange antenne past beter bij d’r lijn. Ik mag er ook gewoon graag van buitenaf naar kijken, dusss… Very Happy

Derk

Profiel  

Traindriver (verbannen)
> 500 berichten
RankRankRankRankRank
Totaal aantal Berichten: 527

- Xantia 1.8i 16v
Gepost: 07 september 2010 04:24 AM
  [ # 102 ]

Ik heb zitten/loop nog te twijfelen of ik er ook een lange op zet.
Bij mijn type 1B is het makkelijk , de plip er uit en ik kan er bij Wink

Vroeger had ik een ZX Spectrum en een ZX 1.9D break, nu een xantia

Profiel  

Penny Lane
> 11000 berichten

- Xantia TD SX
Gepost: 07 september 2010 07:16 PM
  [ # 103 ]

Zo, Venise mag weer een jaar en een paar dagen! Het enige punt bij de APK was een kapotte buitenkabel voor de handrem. Daar is dus een nieuw kabeltje voor in de plaats gekomen. Verder alle lof voor de conditie van de auto Cool Volgende item is herhalingsbeurtje underseal en dan moesten we eerst de winter maar eens een beetje door.

Derk

Profiel  

geoarthc35
> 2000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Totaal aantal Berichten: 2526

- C35 camper
Gepost: 07 september 2010 08:13 PM
  [ # 104 ]
Penny Lane schreef:

Te laat. En in die zin ben ik ijdel op mijn auto. De lange antenne past beter bij d’r lijn. Ik mag er ook gewoon graag van buitenaf naar kijken, dusss… Very Happy

Derk

En die 27 MC antennes zijn toch vaak lang?

Citroen c32 Hilton XLS

Profiel  

hogervp
> 8000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Totaal aantal Berichten: 8156

- Ami Super
- C3 1.4 Exclusive automaat
- C5 Tourer2.0 HDi FAP
Gepost: 07 september 2010 10:18 PM
  [ # 105 ]

Mooi Derk, ze is weer door. Ik twijfelde er ook niet aan.
Patrick

Iemand nog doneren?

Profiel  

7 van de 53
« Eerste  < Vorige 5 6 7 8 9 Volgende >  Laatste »

© Citroën-Forum 2003 - 2024 | adverteren
Facebook