Hallo,
Ik heb laatst een proefrit gemaakt in een citroen c1 met ingebouwde geosat 6 navigatie. De auto is mij trouwens prima bevallen, alleen heb ik nog een vraag over de ingebouwde navigatie aangezien ik daar weinig tijd voor heb gehad om dit goed te kunnen bekijken.
De proefrit was afgelopen dinsdagmiddag en met een fel zonnetje viel mij op dat het beeld van de navigatie niet of nauwelijks zichtbaar was. Is dit een bekend probleem of hebben jullie daar geen last van? Het kan ook heel goed dat de instellingen van de geosat 6 niet goed (meer) staan, maar zoals ik al eerder aangaf heb ik geen tijd gehad om dat goed te kunnen bekijken.
En verder begreep ik van de verkoper dat er standaard de benelux versie op zit. Nu heb ik gezien dat je via http://www.avmapnavigation.com/ een sd kaartje kan bestellen met daarop de kaarten van west europa. Heeft iemand hier ervaring mee en werkt dit voor de geosat 6?
Alvast bedankt.
Totaal aantal Berichten: 68
- C5 Sedan Exclusive THP155 BVA6
- DS 3 e-HDi 70 EGS
- C1 1,0i Collection
Tegenwoordig zit er Bluetooth in, een iPod-aansluiting en een mutefunctie voor de radio. Standaard staat het schermpje ingesteld op autodim, maar de sensor daarvoor zit aan de achterkant, dus naar de voorruit gericht. Dat is inderdaad heel handig .... als tie niet was ingebouwd. Nu schermt ‘t afdekklepje de sensor af waardoor die zijn fucntie verliest. Handmatig instellen op de juiste lichtsterkte en ook stroombesparende maatreglen uitzetten. ‘t Ding hangt toch continue aan de spanningsvoorziening dus over de batterij hoef je je geen zorgen te maken.
Soms duurt ‘t bij ons wel erg lang voordat er voldoende satellieten worden waargenomen om de actuele positie te bepalen. Maar dat was vroeger bij de Tomtom One ook al niet geweldig.
Vooral flink oefenen met de instellingen om zodoende alle mogelijkheden te ontdekken.
L8r, Henk
Totaal aantal Berichten: 142
- HY HY78
- Berlingo 1.6 16v Multispace
Ik heb ‘m nu anderhalf jaar en moet zeggen dat ‘t ding me best goed bevalt!
Alleen inderdaad dat het soms lang duurt voordat hij een eerste lock heeft. Eigenlijk moet je ‘m dan altijd aan hebben staan, want als je ‘m weer start op de plek waar je ‘m uitzette dan gaat het een stuk sneller
Alleen jammer dat je het geluid alleen heel zacht kunt zetten maar niet helemaal uit.
Totaal aantal Berichten: 68
- C5 Sedan Exclusive THP155 BVA6
- DS 3 e-HDi 70 EGS
- C1 1,0i Collection
We hebben nu sinds anderhalve maand een nieuwe C1 met de nieuwste Geosat 6 met iPOD Control en Bluetooth. De vorige Geoosat was idd nogal traag met het oppakken van het GPS-signaal maar met de nieuwe hebben we daar hoegenaamd geen last meer van. Omdat het ding ook als BT-carkit fungeert hebben we hem natuurlijk wel altijd opgeklapt staan maar daar hoort dan een reactietijd van hooguit enkele seconden (heel soms tot 30 s) bij. Een hele verbetering.
L8r, Henk