3 van de 3
 < Vorige 1 2 3
   
DS Break gekocht tips zijn welkom
Egbert
> 2000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 2980
Geregistreerd: 29-04-2006

Gepost: 07 september 2010 09:23 PM
  [ # 31 ]

Ik ga absoluut voor de leren koffers !!

Voorzitter stichting DS-TT
http://www.ds-tt.nl

Citroen Expert ( niet zelfbenoemd), chef-werkplaats in Citroen garage in jaren 70, met het benodigde diploma

Chef werkplaats SOS Noodgarage ICCCR 2016

Auto’s: GS birotor, ID 21 f break, DS cabrio 4deurs, Ami6 berline,
Peugeot Expert Alibi camper

Profiel  
 
bogaard77
> 25000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 25672
Geregistreerd: 31-07-2003

- Ami 6
- SM 2.7 i.e.
Gepost: 07 september 2010 10:25 PM
  [ # 32 ]

LEERRRR!!!

Zelfbenoemd Citroën Specialist!
Main Entry: bo·gart
Pronunciation: ‘bO-“gärt
Function: verb
1 : BULLY, INTIMIDATE.
2 : to use or consume without sharing. <don’t bogart that joint, pass it over>

Profiel  
 
Erict
> 1000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 1012
Geregistreerd: 15-06-2007

Gepost: 07 september 2010 10:25 PM
  [ # 33 ]

Helemaal mee eens. Die leren passen veel beter bij je break.

Profiel  
 
break23m
> 7000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 7592
Geregistreerd: 03-04-2006

- C35 RD
- C3 1.4 Exclusive
Gepost: 08 september 2010 12:39 AM
  [ # 34 ]

Als je een eerste of tweede neus had (je auto bedoel ik) zou ik voor leer gaan. Maar bij een derde neus vind ik het een beetje gewild ‘oud’. Net als een eendje met een rieten koffer op de achterklep. Grappig hoor, maar in de jaren 70 deed niemand dat. Hetzelfde geldt naar mijn mening voor die leren koffers. Prachtig op een jaren 30 of jaren 50 cabriolet. Met die aluminium bakken ziet het er uit als een fotograaf met veel apparatuur in goeden doen. Past veel beter bij het tijdsbeeld.

Profiel  
 
25trd
> 4000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 4911
Geregistreerd: 21-04-2005

- C15 GV (Grand Volume)
Gepost: 08 september 2010 12:42 AM
  [ # 35 ]

Als je de aluminium koffers over hebt….. wink wink Wink

MB C200CDI daily driver, Yaris Verso
EX: BX(x6), Berlingo, Mondeo, C15(x2), CX(x8), Express, XM break, 900T8, 900i16v, Saab 99, Mégane, R4, C3, Terrano, 306, Visa cabrio, Discovery, Clio, Xantia, C5, ZX, Pajero, 99GL, Landcruiser, Golf SDI, Xsara, Twingo, MB Vito, Passat B5, Freelander, Corsa

Profiel  
 
Brian
> 3000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 3422
Geregistreerd: 12-01-2008

- ID/DS DS 21 IE Pallas BVH
Gepost: 08 september 2010 10:33 AM
  [ # 36 ]
break23m schreef:

Als je een eerste of tweede neus had (je auto bedoel ik) zou ik voor leer gaan. Maar bij een derde neus vind ik het een beetje gewild ‘oud’. Net als een eendje met een rieten koffer op de achterklep. Grappig hoor, maar in de jaren 70 deed niemand dat. Hetzelfde geldt naar mijn mening voor die leren koffers. Prachtig op een jaren 30 of jaren 50 cabriolet. Met die aluminium bakken ziet het er uit als een fotograaf met veel apparatuur in goeden doen. Past veel beter bij het tijdsbeeld.

Mee eens. Dus hier 1 stem voor alu

Volg je hart, gebruik je hoofd.

Profiel  
 
waterman
> 40000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 43352
Geregistreerd: 26-02-2005

- Overig Jaguar 3.4 litre saloon
- Overig Someca SOM 20D
- Overig Volvo C70n
Gepost: 08 september 2010 10:36 AM
  [ # 37 ]

Als je weet wat het meerverbruik is met 2 van die leren of aluminium windvangers op het dak wil je ze helemaal niet meer….. 10% meer is niets namelijk!

Ik ben niet arrogant. Ik ben de beste.
gediplomeerd Citroën Specialist!

Doneer, zo blijven we draaien!

disclaimer: al mijn adviezen komen voort uit opleidingen en professionele werkervaring. Let op, gebruik van mijn tips, trucs en adviezen geschiedt op eigen risico en autotechnische kennis is een vereiste

Profiel  
 
pavang
> 1200 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 1234
Geregistreerd: 19-08-2007

- ID/DS Dsuper5
- DS 5 Sport chic hdi160
- XM V6.24 Exclusive (serie 2 met ZPJ4 3.0)
- SM 2,7 Carb.
Gepost: 08 september 2010 12:29 PM
  [ # 38 ]

Ik stem voor alu, de argumenten zijn dezelfde als die van break23m.

Peter

Profiel  
 
Brian
> 3000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 3422
Geregistreerd: 12-01-2008

- ID/DS DS 21 IE Pallas BVH
Gepost: 08 september 2010 01:03 PM
  [ # 39 ]
waterman schreef:

Als je weet wat het meerverbruik is met 2 van die leren of aluminium windvangers op het dak wil je ze helemaal niet meer….. 10% meer is niets namelijk!

Klopt, dingen op een dak doen het verbruik enorm toenemen, maar ik vermoed dat TS die koffers alleen wil gebruiken als hij alle kids mee heeft en dus nauwelijks ruimte voor bagage heeft, en toch bagage mee wil nemen. Op vakantie of zo dus.

Volg je hart, gebruik je hoofd.

Profiel  
 
camemBert
> 1500 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 1533
Geregistreerd: 26-06-2006

- Traction Avant 11BL
- ID/DS 23IE Pallas mech
- (Grand) C4 Picasso 1.8 Ambiance
Gepost: 08 september 2010 02:30 PM
  [ # 40 ]
break23m schreef:

Als je een eerste of tweede neus had (je auto bedoel ik) zou ik voor leer gaan. Maar bij een derde neus vind ik het een beetje gewild ‘oud’. Net als een eendje met een rieten koffer op de achterklep. Grappig hoor, maar in de jaren 70 deed niemand dat. Hetzelfde geldt naar mijn mening voor die leren koffers. Prachtig op een jaren 30 of jaren 50 cabriolet. Met die aluminium bakken ziet het er uit als een fotograaf met veel apparatuur in goeden doen. Past veel beter bij het tijdsbeeld.

Vind ik ook, alu past meer bij de tijd van de DS.
Leren koffers passen veel beter op een (mijn Wink ) traction!

Du pain, du vin et… Citroën!

Citroen-forum.nl: ...omdat je Citroën nooit af is!

Profiel  
 
ArnoldDSBreak
< 100 berichten
Rank
Totaal aantal Berichten: 13
Geregistreerd: 04-09-2010

- C5 Break 16 HDI
- (Grand) C4 Picasso 16 benzine
- ID/DS DS 21 Break Confort
Gepost: 08 september 2010 08:03 PM
  [ # 41 ]

Ik wil ze inderdaad niet altijd op dak binden maar wel als we op reis gaan met hele gezin. En misschien ook wel leuk af en toe gewoon leuk stukje toeren. Ik denk trouwens dat bij verkeer tot 80 km-h het niet zo veel uitmaakt die koffers bij 110/120 zal t best 10% zijn ja.

Over alu en leer laat ik me niet uit; ik begrijp al wel dat ik een handeltje moet gaan beginnen in koffers hier ;-)

Profiel  
 
ArnoldDSBreak
< 100 berichten
Rank
Totaal aantal Berichten: 13
Geregistreerd: 04-09-2010

- C5 Break 16 HDI
- (Grand) C4 Picasso 16 benzine
- ID/DS DS 21 Break Confort
Gepost: 08 september 2010 08:03 PM
  [ # 42 ]

Ik heb al wel een voorkeur hoor maar die wijkt af van die van mijn vrouw ;-)

Profiel  
 
 
3 van de 3
 < Vorige 1 2 3
 
© Citroën-Forum 2003 - 2025 | adverteren
Facebook