Ik heb mijn Activa een tijdje uitgeleend. Nu kreeg ik vandaag de vraag waarom hij bij stilstand zo vaak beweegt. Er langs gegaan en wat blijkt: de voorkant komt af en toe (onregelmatig) omhoog naar de hoogste stand en gaat dan weer naar beneden.
Als hij beneden is klopt de stand met achter waarschijnlijk niet helemaal voor is iets te laag of achter iets te hoog, maar hij kan nog hoger naar de hoogste stand.
Wat zou dit kunnen zijn?
Daarnaast kan de voorportier niet meer van binnenuit geopend worden. Het voelt alsof de hendel nergens meer aan bevestigd zit.
Binnenkort breng ik hem voor beide euvels naar een Citroen garage maar ik was eigenlijk benieuwd of iemand weet wat het zou kunnen zijn.
Totaal aantal Berichten: 232
Geregistreerd: 05-06-2004
- ID/DS DSuper
- C4 (2004-heden) Cactus 1.2 110PK
Waarschijnlijk moeten de activastangetjes afgesteld worden icm het vervangen van de kunststofblokjes.
Kunststofblokjes zitten op de draagarmen met 2 boutjes vast, afstellen van de activastangetjes doe je onder de auto bij de hoogteregelaar, ga er NIET onder liggen maar doe dit afstellen op een brug, de auto schommelt flink hierbij.
Totaal aantal Berichten: 247
Geregistreerd: 13-04-2006
- AX 1.1 TGE Injecton
- XM V6 12V Exclusive automaat
Inderdaad de busjes links en rechts op de activa stangetjes vervangen, 2x 527360 bij de dealer bestellen en monteren.
Deze stangetjes zitten links en rechts net achter de draagarmen.
Groeten Gijs.
Mijn fijne XM heeft inmiddels ruim 400.000km gelopen en rijdt nog fantastisch!
Dat klinkt als een kleine reparatie. Super!
Eh, oops. Bleek dus iets heel anders te zijn (of het houdt geen verband met elkaar) gisteravond gebeld dat de stoplamp brande, thuis aan gekomen lag er een plas LHM onder de xant. Dat wilde ik wel eens zien dus vandaag langs gegaan en idd, hij gooit er flink wat LHM uit als de pomp draait.
De lekkage is aan een hydro-slang onder het luchtfilter, net onder de T-splitsing die daar zit komt de LHM naar buiten. Deze slang moet dus vervangen worden.
Nu wil het dat de Citroen-garage in de buurt 2 weken vol zit alle andere minimaal 1,5 week.
Ik durf er niet meer dan 5 km mee te gaan rijden met nieuwe LHM erin, meer is gevaarlijk dus dat durf ik niet aan. Dus dat wordt misschien even beunen.
Het lijkt me niet een al te ingewikkelde klus als ik een vervangend slangetje heb. Zijn er citro-monteurs die een dergelijk klusje voor een (of 2) kratje Jupiler of een vergoeding doen in de buurt van Rotterdam?
Zo, vandaag de Activa opgehaald bij van der Pee (goede gasten).
De slang die gescheurd was moest helemaal vervangen worden omdat hij van begin tot eind poreus was geworden en dus steeds afbrak. In totaal zijn ze er vijf uur mee bezig geweest om de slang die door heel het motorruim loopt te verwijderen en vervangen.
Het dansen is ook opgelost doordat het complete hydraulische systeem leeg is gemaakt en met verse LHM is gevuld. Er zat oude (bijna bruine) LHM in en ook water (?!?), niet zo best dus.
Nu geen vreemde bewegingen meer en zweven als de beste. Koste wel een aardige duit maar ik hoop er weer een tijdje mee vooruit te kunnen.
Na de reparatie rijdt ze echt helemaal perfect. Ik heb wel iets wat al lang sluimert en steeds vervelender wordt: de zender van de CV wil niet meer. Ik heb er een nieuw batterijtje in gedaan maar dat maakt geen verschil. Kan ik de gehele zender vervangen, waar en is zoiets duur?
De deur opent trouwens met de sleutel ook moeilijk, alsof hij dol draait.
Totaal aantal Berichten: 485
Geregistreerd: 06-04-2007
- Xantia 1.8 16v Tentation (G3)
- CX GTi
- Xantia 1.8i 16v break (LPG-G3)
Dat met die sloten komt vaker voor. met de afstandbediening niet zo heel erg vaak. Wat is het bouwjaar van jou dame? Is dit nog een T1b van voor 1998, dan heb ik nog een complete werkende set met sloten, sleutel en plip. Alles even omzetten duurt een half tot 1 uur en het werkt weer perfect.
Groet, Henk.
“If everybody is thinking alike, then somebody isn’t thinking.”
Lt.Gen. George S. Patton